MIkus212

Co sądzicie o Zetorze Proxima 7441

Polecane posty

rumin    0

Ja miałem ostatnio okazje siedzieć tylko siedzieć.Było już ciemno i już nie chciałem jechać. Właściciel to taty kolega i wszystko mi wytłumaczył. Ciągnik prosty w obsłudze.Mało elektroniki.A ciągnik to Zetor Proxima 6441 :)


"Kto gówno sieje, ten gówno zbiera..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trufel11    3

Ja mam 5 lat proxe 6441 i ma na stukane 2500mth chodzi narazie dobrze bez żadnej awarii ale jak bym miał kupować następny ciągnik to Proximy bym już nie kupił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki    30

miałem okazję się przejechać i bardzo mi się podoba... Prosty w obsudze


Zetor 7340 + tur MetalFach
Zetor 5320
URSUS c-330 + tur1
3 konie na 35ha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sandman    0

no właśnie szukam ciągnika który by był używany do 2 rzędowej anny podczasz wykopków w lepszą pogode do ciągnięcia 12t przyczepy okopowych(wtedy c360 przy annie by robilo) na wiosne do rozsiewacza oraz do opryskiwacza ciągnionego 1600l w przyszłości 2200l i nie wiem która proxima lepsza 64, 74, czy 84 jak to wygląda ze spalaniem i ceną między tymi modelami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

Ceny to kilka tyś. rówżnicy oczywiście mowa o podst. Najlepiej weź 85 szersze radialne opony w standardzie... więcej koników.

@trufel pewnie się troche dorobił i uderzył w coś zachodniego ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razy3michal    0

też polecał bym 84 bo 74 mógł by se słabo radzić a 84 ma już większą moc i to jest już plus a 74 pali około 5,5 litra na motogodzinę czyli na 1,5h a 84 to nie wiem bo mam 74 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0

Mam PROXIME 7441 od 3 lat i pracuje raczej w cięższych pracach bo do lżejszych jest ursus 3512, ma przejechane 1020 mth a awarie to: awaria wspomagania wyrzucało olej 2 razy naprawa gwarancyjna, teraz też tam się poci. Padły hamulce -najpierw odpowietrzałem i było Ok, długo nie wiedziałem co jest a teraz to powietrze jest wtłaczane do zbiorniczka na płyn hamulcowy aż banki w nim biją, zlokalizowałem już co jest. Teraz pozostał tylko ile to będzie kosztować ale w tym tygodniu to muszę zrobić. Trzeba było wymienić elektrozawór zawór od załączania przedniego napędu. Padły wszystkie amortyzatory od tylnej szyby i od otwierania drzwi. Była awaria układu elektrycznego od rozruchu ale nie pamiętam co tam było. Uważam że na taki przebieg to sporo się w nim działo. Dodam że w ursusa mam z 2001 i ma ujechane 3600 mtg i tylko był wymieniony uszczelniacz od odstojnika oraz końcówka drążka kierowniczego , nie wspominam o wymianie olei i filtrów. Przez pierwsze 6 lat ursus był jedynym ciągnikiem w gospodarstwie. Więc śmiało mogę powiedzieć że pod względem awaryjności zetorowi daleko do URSUSA, ale może tylko tak u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

też polecał bym 84 bo 74 mógł by se słabo radzić a 84 ma już większą moc i to jest już plus a 74 pali około 5,5 litra na motogodzinę czyli na 1,5h a 84 to nie wiem bo mam 74 :rolleyes:

Podobno wszytskie proximy palą mniej więcej tyle samo, w końcu to te same silniki, 1,5h tzn półtora godziny trwa motogodzina? chyba na bardzo niskich obrotach pracujesz bo z tego co ja słyszałem to proximy szybko liczą motogodziny i w pracach na dużych obrotach potrafią nabijać poniżej 1 godz?

tak się składa że znajomy ma 7441 i kuzyn 8441, awarie na gwarancji były, spalanie wysokie wyposażenie ubogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roko    0

witam

jestem użytkownikiem Proximy 7441 od 2006 r

ciągnik nie jest zjechany pracował jako główny na 35 ha słabej ziemi (ma jakieś 1500 mth dokładnie nie wiem bo od 3 lat nie działa obrotomierz)

a te trzy lata temu to kompletna klapa miał niecałe 700 mth i obruciła się panewka korbowodowa więc remont silnika,

nie był co prawda zbyt skomplikowany tylko części potrójne ceny bo inne niż we wcześniejszych zetorach i dostępne tylko u producenta

wtedy przekonałem się co to znaczy dostawa części w 24 h tak obiecywali przy sprzedaży czekałem tylko 2 tygodnie na panewki

jeszcze w międzyczasie rozsypała się prawa szyba (drzwi) ciągnik stał nie pracował okazało się że odwrotnie założyli podkładki pod śruby mocujące i pod wpływem temperatury rozsadziły

napisałem o moich problemach do ZETORA, nie powiem bo odpisali, ale że może stosowałem zły olej (ciągnik jeździł jeszcze na serwisowym)

jeszcze jedno w zeszłym roku poszły frezy na wałku przedniego napędu na szczęście dostępny tylko 5 stów

czytałem że podobne problemy z ciągnikami lat połowy 2000 mieli i inni

natomiast na efekty działań zetora nie trzeba było długo czekać z czołowego sprzedawcy w Polsce spadł na 4 czy 5 pozycję

i jeszcze tak na koniec skrzynia biegów to porażka od samego początku trzeba się dosłownie naszarpać żeby przełączyć bieg

przy metrowej dźwigni nie można pokonać oporu zatrzasków

i jeszcze coś o spalaniu w tym roku jesienią w pługu obracalnym 3x 36 AKPIL spaliłem ponad 18 l na ha średnio licząc na ponad 25 ha

w agregacie z siewnikiem 2,7 m ok 11 l ha co prawda po świeżej orce (w tym roku po raz pierwszy 120 l zbiornika nie starczyło na cały dzień)

zresztą to spalanie było widać daleko (aż sprawdziłem wtryski i pompę ale wszystko ok)

przymierzam się do zmiany ciągnika (mam już umowę z agencją) i na pewno nie na zetora chociaż nie ma strony gdzie by go nie reklamowali

pozdrawiam

 

jeszcze do poprzedniego postu może ktoś wie co może być z tym obrotomierzem

będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj