Skocz do zawartości
MIkus212

Co sądzicie o Zetorze Proxima 7441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie



Wiadomość z agroFakt.pl


rumin    0

Ja miałem ostatnio okazje siedzieć tylko siedzieć.Było już ciemno i już nie chciałem jechać. Właściciel to taty kolega i wszystko mi wytłumaczył. Ciągnik prosty w obsłudze.Mało elektroniki.A ciągnik to Zetor Proxima 6441 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trufel11    2

Ja mam 5 lat proxe 6441 i ma na stukane 2500mth chodzi narazie dobrze bez żadnej awarii ale jak bym miał kupować następny ciągnik to Proximy bym już nie kupił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



sandman    0

no właśnie szukam ciągnika który by był używany do 2 rzędowej anny podczasz wykopków w lepszą pogode do ciągnięcia 12t przyczepy okopowych(wtedy c360 przy annie by robilo) na wiosne do rozsiewacza oraz do opryskiwacza ciągnionego 1600l w przyszłości 2200l i nie wiem która proxima lepsza 64, 74, czy 84 jak to wygląda ze spalaniem i ceną między tymi modelami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mister    46

Ceny to kilka tyś. rówżnicy oczywiście mowa o podst. Najlepiej weź 85 szersze radialne opony w standardzie... więcej koników.

@trufel pewnie się troche dorobił i uderzył w coś zachodniego ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

razy3michal    0

też polecał bym 84 bo 74 mógł by se słabo radzić a 84 ma już większą moc i to jest już plus a 74 pali około 5,5 litra na motogodzinę czyli na 1,5h a 84 to nie wiem bo mam 74 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romanwiatr    0

Mam PROXIME 7441 od 3 lat i pracuje raczej w cięższych pracach bo do lżejszych jest ursus 3512, ma przejechane 1020 mth a awarie to: awaria wspomagania wyrzucało olej 2 razy naprawa gwarancyjna, teraz też tam się poci. Padły hamulce -najpierw odpowietrzałem i było Ok, długo nie wiedziałem co jest a teraz to powietrze jest wtłaczane do zbiorniczka na płyn hamulcowy aż banki w nim biją, zlokalizowałem już co jest. Teraz pozostał tylko ile to będzie kosztować ale w tym tygodniu to muszę zrobić. Trzeba było wymienić elektrozawór zawór od załączania przedniego napędu. Padły wszystkie amortyzatory od tylnej szyby i od otwierania drzwi. Była awaria układu elektrycznego od rozruchu ale nie pamiętam co tam było. Uważam że na taki przebieg to sporo się w nim działo. Dodam że w ursusa mam z 2001 i ma ujechane 3600 mtg i tylko był wymieniony uszczelniacz od odstojnika oraz końcówka drążka kierowniczego , nie wspominam o wymianie olei i filtrów. Przez pierwsze 6 lat ursus był jedynym ciągnikiem w gospodarstwie. Więc śmiało mogę powiedzieć że pod względem awaryjności zetorowi daleko do URSUSA, ale może tylko tak u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ferdek07    62

też polecał bym 84 bo 74 mógł by se słabo radzić a 84 ma już większą moc i to jest już plus a 74 pali około 5,5 litra na motogodzinę czyli na 1,5h a 84 to nie wiem bo mam 74 :rolleyes:

Podobno wszytskie proximy palą mniej więcej tyle samo, w końcu to te same silniki, 1,5h tzn półtora godziny trwa motogodzina? chyba na bardzo niskich obrotach pracujesz bo z tego co ja słyszałem to proximy szybko liczą motogodziny i w pracach na dużych obrotach potrafią nabijać poniżej 1 godz?

tak się składa że znajomy ma 7441 i kuzyn 8441, awarie na gwarancji były, spalanie wysokie wyposażenie ubogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

roko    0

witam

jestem użytkownikiem Proximy 7441 od 2006 r

ciągnik nie jest zjechany pracował jako główny na 35 ha słabej ziemi (ma jakieś 1500 mth dokładnie nie wiem bo od 3 lat nie działa obrotomierz)

a te trzy lata temu to kompletna klapa miał niecałe 700 mth i obruciła się panewka korbowodowa więc remont silnika,

nie był co prawda zbyt skomplikowany tylko części potrójne ceny bo inne niż we wcześniejszych zetorach i dostępne tylko u producenta

wtedy przekonałem się co to znaczy dostawa części w 24 h tak obiecywali przy sprzedaży czekałem tylko 2 tygodnie na panewki

jeszcze w międzyczasie rozsypała się prawa szyba (drzwi) ciągnik stał nie pracował okazało się że odwrotnie założyli podkładki pod śruby mocujące i pod wpływem temperatury rozsadziły

napisałem o moich problemach do ZETORA, nie powiem bo odpisali, ale że może stosowałem zły olej (ciągnik jeździł jeszcze na serwisowym)

jeszcze jedno w zeszłym roku poszły frezy na wałku przedniego napędu na szczęście dostępny tylko 5 stów

czytałem że podobne problemy z ciągnikami lat połowy 2000 mieli i inni

natomiast na efekty działań zetora nie trzeba było długo czekać z czołowego sprzedawcy w Polsce spadł na 4 czy 5 pozycję

i jeszcze tak na koniec skrzynia biegów to porażka od samego początku trzeba się dosłownie naszarpać żeby przełączyć bieg

przy metrowej dźwigni nie można pokonać oporu zatrzasków

i jeszcze coś o spalaniu w tym roku jesienią w pługu obracalnym 3x 36 AKPIL spaliłem ponad 18 l na ha średnio licząc na ponad 25 ha

w agregacie z siewnikiem 2,7 m ok 11 l ha co prawda po świeżej orce (w tym roku po raz pierwszy 120 l zbiornika nie starczyło na cały dzień)

zresztą to spalanie było widać daleko (aż sprawdziłem wtryski i pompę ale wszystko ok)

przymierzam się do zmiany ciągnika (mam już umowę z agencją) i na pewno nie na zetora chociaż nie ma strony gdzie by go nie reklamowali

pozdrawiam

 

jeszcze do poprzedniego postu może ktoś wie co może być z tym obrotomierzem

będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×