Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie może i głupie a może i nie ale nie mam pojęcia gdzie się wpiąć prostownikiem z rozruchem 24V w instalację ciągnika. W ciągniku jest 2 aku 140Ah 12V. W instalacji jest 12V a na rozruch podawane jest 24V. 

 

Opublikowano

U mnie w ciągniku jest 12/24 i zawsze prostownik jest ustawiony na 12 v do jednego akumulatora , który też jest 12 v ;) I jak drugi też rozładowany to też następny tak samo :)

Opublikowano (edytowane)

Koledze tu nie chodzi raczej o zwykłe doładowywanie akumulatora, tylko o korzystanie z funkcji rozruchu z 24v.

 

Zależy jakie rozwiązanie, jak tutaj, to jest problem.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Z uwagi na to że akumulatory w takim układzie są połączone  równolegle lub szeregowo ( w momencie rozruchu) to proste podłączenie nie jest możliwe . Można by np.  zrobić jakąś synchronizację przełącznika 12/24 z prostownikiem .

Niektórzy piszą że podłączają ten dodatkowy zasilacz do rozrusznika i nic się nie dzieje - może tak być ale to zależy od wydajności prądowej urządzenia rozruchowego i stanu akumulatorów .  Sprawne akumulatory wspomagane niewielkiej mocy zasilaczem stanowią  dla niego wystarczające obciążenie  i  napięcie szybko nie wzrośnie  do niebezpiecznego poziomu  co może stwarzać pozory że wszystko jest w porządku ale tak nie jest . Wystarczy że poluzuje się klema na akumulatorze i mamy problem . 

Opublikowano

Przeczytaj  pierwszy post autora .

Akumulatory są połączone równolegle i jest w instalacji 12v tylko jest ten tzw klepak który przełącza i w szereg i na rozrusznik daje 24v  i te 24v masz tylko na czas rozruchu i tylko na rozruszniku .

Opublikowano (edytowane)

A jak nie jest włączony rozruch to jest 12 i można wysadzić akumulator....

 

Teoretycznie potrzeba kumatego pomocnika i komunikacji. 

Włączamy rozruch, pomocnik podłącza ,,wspomagacz" 24V. Silnik startuje, pomocnik odłącza rozruch i dopiero puszczamy przycisk od rozrusznika. Teoretycznie łatwe i proste. Teoretycznie...

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Taki rozruch powinien mieć włącznik na kablu byś mógł samemu obslur,yc .

Jak nie trzymasz w ciągniku startera to kepak jest rozłączony i na rozrusznik nie idzie żaden prąd,  dopiero po przyciśnięciu startera lub przekręceniu kluczyka na start zależy o jakim ciągniku mowa  wtedy ten klepak prelacza na i daje na rozrusznik prąd 24v.

Opublikowano (edytowane)

Powinien odpalać ale czasem są właśnie takie sytuacje że rozruch ratuje d*pę. Podpięcie rozruchu pod rozrusznik nic nie daje bo po włączeniu zasilania a jeszcze przed kręceniem rozrusznikiem tam jest 12V z połączenia równoległego akumulatorów. Prostownik wykrywa to jako spadek napięcia i podaje prąd na rozruch. I się okazuje że nagle akumulatory muszą przyjąć 400A ładowania.

Mam pewien pomysł z dodatkowym przekaźnikiem, chyba by to wypaliło.

Bez nazwy.jpg

Edytowane przez kellyq
  • Like 1
Opublikowano

Daje daje tylko ty prąd z tego rozruchu musisz podać w chwili jak już kręcisz rozrusznikiem i go zabrać zanim skończysz tak trzeba robić w każdym przypadku nieważne czy to instalacja z klepakiem czy bez. 

Dlatego każdy zewnętrzny rozruch powinien mieć włącznik na długim kablu byś mógł go uruchomić siedząc w ciągniku.

 

 

Opublikowano

Ano właśnie na długim kablu, nie zrobię tego na kablu zasilającym prostownik bo nie wiem czy przez takie odcinanie w trakcie nic się nie uszkodzi z elektroniki, a znowu na długim kablu do rozrusznika też tak średnio. A z tym dodatkowym przekaźnikiem jak Ci się to widzi. On w sumie działa tylko jak mamy przekręconą dźwignię od zapalania, po jej puszczeniu odcina prostownik

Opublikowano
10 godzin temu, peugeot napisał:

Niektórzy  używają tego sposobu ale to zadanie podobne do pracy sapera . 

No właśnie, moment nieuwagi i narobi niezłego bajzlu, żeby zawczasu kupił nowe aka i po problemie, a nie jakieś karkołomne kombinacje z rozruchem.

Opublikowano
11 godzin temu, Alchemik napisał:

Teoretycznie łatwe i proste. Teoretycznie...

przekaźnik od widlaka na 24V uruchamiany wraz z rozrusznikiem

@kellyq uprzedziłeś mnie, dorobić jakiś przewód na jakichś konektorach ale po co aż 800A  ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Jaki akumulator warto kupić? Wiem ze jest tam 105Ah, 800A i podchodzi Varta 12V 105Ah/800A PROMOTIVE HD.
      Może coś tańszego?
    • Przez Camry
      Mam małe pytanko czy taki prostownik z rozruchem będzie dobry np. do rozruchu bizona czy też większego ciągnika . Jeśli macie lepsze propozycje to podsuncie. Wiem tematów było już dość dużo ale jakoś chodzi mi po głowie ten model a nigdzie tu na forum nie bylo o nim wzmianki. Dzięki 
      https://erli.pl/produkt/prostownik-z-rozruchem-class-750-lcd-rozruch-700a,166480992?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQAxkx6XIYDalvfXO3ZVaR2kdU2vq10NvAl9YBT0uqTsAOZf32j7LRChoCQ80QAvD_BwE
       
    • Przez ma123
      Witam planuje zakup prostownika z rozruchem z tego co czytałem to dobrze by było gdyby miał chociaż 500ah podczas rozruchu głównie miał by służyć do odpalania c360 c330 zimą oba posiadają akumulator 120 ah jakie polecacie prostowniki z rozruchem 
    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez Fugeo
      Cześć Jaki polecicie mi nowy prostownik 12 V i 6 V do 200 zł do ładowania głównie akumulatorów w ciągnikach. Pojemność największego w claasie to jak się nie mylę ok 160-170 Ah. I czy warto szukać prostownika z funkcją rozruchu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v