Skocz do zawartości

Ładowanie obornika na płycie z włączonym napędem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Od kiedy na płycie obornikowej jest przyczepność , chyba na nowej , na używanej jest ślisko, każde wjechanie w obornik powoduje poślizg kół, taka głupota , a zainteresowanie jakby kase rozdawali

Opublikowano
35 minut temu, miwigos napisał:

Od kiedy na płycie obornikowej jest przyczepność , chyba na nowej , na używanej jest ślisko, każde wjechanie w obornik powoduje poślizg kół, taka głupota , a zainteresowanie jakby kase rozdawali

Nie zainteresowanie tylko ci co najmniej wiedzą najgłośniej swoja głupotę próbują sprzedać. A wystarczyło krótko napisać jak jest przyczepność nie używa się napędu przedniego. Jak nie ma przyczepności to się używa.

Opublikowano

Jak sieje nawóz w kwietniu w ścieżce jest sucho , ja jade na napędzie szybkość 15 km/h , po co silnik ma pchać przód , niech ciągniemniej paliwa spali mniej , opryskiwaczem 10km/h też na napędzie jade

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Nintendo napisał:

Ja pierdziele, na co Ci John deere jak boisz się napęd włączyć. Ja od lat ładuje zawsze z napędem. 

John deere dobry ciagnik, tylko napęd nie jest wskazany do pracy w ładowaczu na utwardzonym terenie

Mi się zapomniało wyłączyć

 

Edytowane przez Rolnik963
Opublikowano

Ja też wolę uczepić balast czy talerzowke do ładowania z płyty aniżeli na napędzie jeździć. Wystarczy włączyć napęd, skręcić, zatrzymać traktor i wyłączyć napęd, będzie widać co się stanie i jakie są naprężenia.

Aczkolwiek też racja jest, że zawsze na płycie to koło jakoś się uślizgnie. 

Reasumując bijecie pianę z niczego, jedni i drudzy mają rację 😁

Opublikowano
3 minuty temu, pedro2 napisał:

Ja też wolę uczepić balast czy talerzowke do ładowania z płyty aniżeli na napędzie jeździć. Wystarczy włączyć napęd, skręcić, zatrzymać traktor i wyłączyć napęd, będzie widać co się stanie i jakie są naprężenia.

Aczkolwiek też racja jest, że zawsze na płycie to koło jakoś się uślizgnie. 

Reasumując bijecie pianę z niczego, jedni i drudzy mają rację 😁

głównie jeździłem bez napędu ,ale stała się sytuacja że niezorientowałem się ze jest włączony. Głównie moja nieuwaga ;(

  • Haha 1
Opublikowano

Pewnie się nie znam, ale po to się dobiera przekładnie na sprzęgle i na dyfrach, żeby koła się obracaly z taką prędkością, żeby poślizg był najmniejszy. Nie pamiętam dokładnie, ale różnica między tylną, a przednią osią, to coś koło 3%, więc bym się tak tym nie przejmował. A dyfetencjal z tego, co się kiedyś uczyłem służy do kompensacji naprężeń i prędkości kół, które pokonują w tym samym czasie różne drogi. 

Chociaż po przeczytaniu tego wszystkiego jestem skory by powiedzieć, że to był trolling.

Opublikowano
17 minut temu, misiu1123 napisał:

dyfetencjal z tego, co się kiedyś uczyłem służy do kompensacji naprężeń i prędkości kół, które pokonują w tym samym czasie różne drogi. 

Kompensuje, ale między kołami w jednej osi, a między tylnią osią, a przednią nie masz mechanizmu różnicowego i to o tych naprężeniach mowa. 

Opublikowano
10 godzin temu, andrzej78 napisał:

Różnica rzeczywiście jest na poziomie ok 2-3 %, kiedyś nawet to przeliczałem , przy jeździe po łuku poniekąd ta różnica sama się kompensuje.

Zobaczymy co się stanie po natsepn użytkowaniu, oby nic 😢

Opublikowano

Postaw go pod kocem w stodole najlepiej i kładź gnój widłami i będziesz spał spokojnie.

Opublikowano
21 godzin temu, misiu1123 napisał:

Pewnie się nie znam, ale po to się dobiera przekładnie na sprzęgle i na dyfrach, żeby koła się obracaly z taką prędkością, żeby poślizg był najmniejszy. Nie pamiętam dokładnie, ale różnica między tylną, a przednią osią, to coś koło 3%, więc bym się tak tym nie przejmował. A dyfetencjal z tego, co się kiedyś uczyłem służy do kompensacji naprężeń i prędkości kół, które pokonują w tym samym czasie różne drogi. 

Chociaż po przeczytaniu tego wszystkiego jestem skory by powiedzieć, że to był trolling.

Podkreślone słowa w zasadzie wyczerpują twoją wypowiedź reszta to tylko udowodnienie tego co podkreśliłem.

21 godzin temu, andrzej78 napisał:

Różnica rzeczywiście jest na poziomie ok 2-3 %, kiedyś nawet to przeliczałem , przy jeździe po łuku poniekąd ta różnica sama się kompensuje.

Sęk w tym, ze przy pełnym skręcie masz więcej niż te 2 % do tego mając pełną łyżkę czy chwytak przednie koła siadają i te procenty giną. Dlatego dochodzi do naprężeń. Do tego dochodzi różnica bieżnika w oponach ciśnienie itd.

Opublikowano

Elementy układu napędowego wykonane są ze stali a nie z plasteliny ,dlatego nadmierne naprężenia kompensowane są poślizgiem kół przednich i nic tam się nie urwie. Gdyby miało się już coś ukręcić to wcześniej doszłoby do poślizgu sprzęgła wielotarczowego . Nie ma co zbytnio się nad tym rozczulać. O wiele cieńsze półosie występują w samochodach BMW ,a jeżdżą takie z zespawanym na sztywno mechanizmem różnicowym, tam dopiero cierpią opony i cała reszta.🤪

  • Haha 1
Opublikowano

Ludzie dają klocki po 2 t na przód i z tyłu pług 5 skibowy obracany i jeżdżą na napędzie zawracają na polu i robią tak tysiące godzin a ten dwie kuce gnoju wywalił i nocy spać nie może weź się ogarnij chłopie każdy tak robi i jakoś jeździ tam nie ma trybów plastikowych ani drewnianych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SzymonJD
      Witam John deere 6330 przestały działać światła po przekątnej, tzn lewa tylna i prawa przednia ta połączona z kierunkowskazem. Czy ma ktoś może opis bezpieczników w tym modelu? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez Pawel121185
      Witam. John deere 6230 stracił po części moc. Na kompie nie ma błędów. Filtry nowe.. Co może być przyczyną? 
    • Przez KrzysiekGbicki
      Witam, mam problem z john deere 6210, po odpaleniu przez chwilkę półbiegi działają,  i zaraz przestają,  miga pomarańczowy trybik na zegarach i niebieska literka I , sprawdziłem bezpieczniki,  sa ok. Co moze miec winę,  co sprawdzać?  Z gory dzięki za wszystkie rady
    • Przez Tomek1337
      Witam mam problem z moim JD6170m 2015r. Po dłuższym przestoju od prac polowych ciągnik się zapowietrzył. Ostatnio przejrzałem cały układ plus wymieniłem filtry to traktor znów odpalał elegancko i nie falował na obrotach ale po przepracowaniu kilku mth problem powrócił. Traktor nie chce odpalać jakby paliwo z układu cofało się do zbiornika i znów trzeba go odpowietrzyć. Pompka paliwowa ta na przodzie ciągnika w pełni sprawna. Jedyne co nie daje mi spokoju to z odpowietrznika od filtra z odstojnikiem ciągle leci mi tylko same powietrze a z drugiego normalnie po odpowietrzeniu leci paliwo. Czy może to być wina uszkodzonego korka wlewu paliwa przez, który robi się podciśnienie w zbiorniku i po zgaszeniu ciągnika paliwo z układu się cofa? 
    • Przez GracjanChumikowski
      Witam, planujemy pierwszy raz zacząć kosić kukurydze w tym sezonie. Kupiliśmy przystawkę 6 rzędową New Hollanda. Doszły nas słuchy że napęd który jest tam na jeden pasek na przystawkę nie wytrzyma i trzeba to rozwiązanie jakoś zmienić najlepiej na łańcuch. Czy ktoś jest w stanie pomóc jak to rozwiązać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v