Agro12334

Problem z półbiegami w International 585xl

Polecane posty

Agro12334    0

Witam, 

Mam problem z półbiegami w Internationalu 585XL, objawia się to że ciągnik jeździ normalnie, a za chwile nie może się samemu uciągnąć. Proszę o pomoc gdzie można szukać przyczyny tej usterki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Nie gdzie indziej tylko w okolicy wałka sprzęgłowego , kosza półbiegów i elektrozaworu..

Wykorzystaj ładna drogę lub wzniesienia do testu - jak zachowuje się ciągnik przy jeździe na zającu , jak przy żółwiu . Czy od razu następuje przełączenie , czy z opóźnieniem i czy  pojawia się szarpnięcie, czy ciągnik zatrzymuje się w czasie jazdy , i na jakim jest wówczas przełożeniu.

Tu do poczytania :

https://www.agrofoto.pl/forum/topic/293869-case-4240-problem-z-napedem/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro12334    0

Ciągnik za zającu jeździ normalnie, gdy jest na żółwiu słychać jak skrzynia głośniej pracuję, w momencie przełączenia na zająca czuć delikatne szarpnięcie. Usterka ta pojawia się raz na jakiś czas. Czy może być to spowodowane małą ilością oleju? Bo podobno jest tam osobna pompa i zbiornik oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Olej jest jeden w skrzyni, nie ma innego zbiornika. Jaki olej masz zalany?  Znasz trochę angielski, można ściągnąć instrukcje napraw  do tych  ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
2 godziny temu, Agro12334 napisał:

Ciągnik za zającu jeździ normalnie, gdy jest na żółwiu słychać jak skrzynia głośniej pracuję, w momencie przełączenia na zająca czuć delikatne szarpnięcie. Usterka ta pojawia się raz na jakiś czas. 

Ale jaka usterka ,bo z powyższego tekstu nic nie wynika , wcześniej wspomniałeś coś o uciągu, na czym to polega i w jakiej sytuacji , czy szarpie i czy zwalnia w czasie jazdy pod obciążeniem?

To że skrzynia głośniej pracuje na żółwiu to normalne , bo napęd jest przekazywany na dolny wałek -( pośredni ) - większa liczba elementów,dodatkowo często hałasuje łożysko igiełkowe na dolnym walku. Szarpnięcie w momencie przełączania : normalne ,zmiana przełożenia.( gdyby szarpnęło kilka, kilkanaście sekund po przełączeniu to już niedobrze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro12334    0

Szarpie od razu po przełączeniu, ciągnik po prostu nie może sam siebie uciągnąć jak jest rozgrzany olej, na zimnym oleju jest wszystko tak jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Coś mi tu nie pasuje w tej historii, bo napisałeś wcześniej, że na zającu jeździ normalnie, czyli rozumiem, że ciągnik zwalnia na żółwiu ?

Poza tym przy jeździe na żółwiu, układ jest mechanicznie stabilny i olej do tego układu nie dochodzi i nie ma  znaczenia jego temperatura.

Potrzeba dokładnego opisu  ,w jakiej sytuacji następuje usterka ,bo na razie brzmi to chaotycznie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro12334    0

Ciężko jest to opisać ponieważ usterka występuję raz na jakiś czas. Po kolei opisując to objawia się to tym że ciągnik nie może się uciągnąć nie ważne czy jest na żółwiu czy zającu, dopiero trzeba dodać bardzo dużą ilość gazu żeby zaczął jechać. Przestoi noc i na drugi dzień jest wszystko normalnie. Dodam jeszcze że zaczęło się tak dziać jak na zewnątrz pojawiły się przymrozki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Na początek, pomiar ciśnienia w układzie połbiegów, korek w dolnej pokrywie skrzyni ,( na ampul,gwint M12, obok wału). Na zającu - nie mniej niż 18 bar ,norma 20-22bar).na żółwiu zero , pomiary przeprowadzić na zimnym i ciepłym oleju, oczywiście na żółwiu i zającu po kilka razy przełączając. Opcji jest kilka:  od nieszczelnego elektrozaworu, zużytych - nieszczelnych pierścieni na wałku sprzęgła , po zupełnie zjechane tarczki, to z grubsza , a dalsza weryfikacja jest możliwa po pomiarze ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj