lukash_n1

Zetor Major cl80 problem z podnośnikiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukash_n1    0

WItam

Mam problem z podnośnikiem w ciągniku Zetor Major cl80 rok prod. 2021 150mtg , a mianowicie przy podnoszeniu podpiętych maszyn głośno pracuje podnośnik(wyje) po rozgrzaniu oleju słabo podnosi. Poziom oleju ok. Słyszałem że ma on słaby podnośnik ale kiepsko radzi sobie już z 3 skibowym obracanym pługiem.  Po telefonie do serwisu mówili że to puszcza zawór przelewowy. Wie ktoś gdzie on się znajduje i czy posiada on jakąś regulację?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Wg danych, Major ma  podobny udźwig jak zetor 5211 czyli 1,5-1,8t na hakach, czyli pług o masie 700 kg jest na granicy udźwigu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123456    54

Na 99% rozkrecił Ci sie zawór odpowiadajacy za udziwig podnosnika. Trzeba wyjąc rozdzielacz i go wyregulować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash_n1    0
Dnia 7.11.2022 o 09:35, 123456 napisał:

Na 99% rozkrecił Ci sie zawór odpowiadajacy za udziwig podnosnika. Trzeba wyjąc rozdzielacz i go wyregulować 

Czy któraś z tych śrub przy rozdzielaczu może służy do jego regulacji? A jeśli tak to w jaki sposób jej dokonać?

IMG_20221108_114747a.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123456    54

Zadna z nich. Rozdzielacz do podnosnika jest w korpusie podnośnika . Podłaczone sa do niego pokrętła od regulacji prędkosci opuszczania które są w kabinie na podłodze trzeba je odłaczyć i wyjąć rozdzielacz . Zeby to zrobić trzeba do tego wyjąć siedzenie i otworzyć luk w podłodze. Najlepiej zeby sie tym serwis zajoł. Te dwie śrubki z nakrętkami powinny byc wkrecone obie tyle samo. Jedna z nich sie prawdopodobnie wykręciła i dlatego wyje podnosnik. 

476250.jpg

Edytowano przez 123456

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash_n1    0

Wielkie dzięki za fachową poradę i opis problemu z którym się spotkałem.

Niestety mój ciągnik nie jest już na gwarancji tak że jeśli się zdecyduje na usługę serwisu to na pewno będzie odpłatna.

Porozmawiam z moim znajomym jest mechanikiem może razem coś rozkminimy, robota nie wygląda na zbyt skomplikowaną. Dam znać jak postępy w tym temacie.

Dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darius    0

Witam. W mojej Proxime 100plus 2015 która niedawno kupiłem problem jest taki że podnośnik zaczyna reagować od połowy regulacji a gdy podniosę osprzęt do samej góry i lekko chce obniżyć to maszyna opada do samego końca prawie i aby je unieść do samej góry trzeba dźwignie przesunąć do pozycji 1na sam dół i dopiero wtedy do góry i w tym momencie maszyna zaczyna się unosić. Jak moze być przyczyna?

Screenshot_20231017-211337.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manixx123    0

Jak sie ociepli spróbuj drugą dzwignie dać na środek między +- i zobacz reakcje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj