włodek

Wyłącznik WOM jak w zetorze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
włodek    16

Cześć,

Nie mam za bardzo u kogo sprawdzić dlatego może ktoś z Was mi podpowie. Na jakiej zasadzie działa wyłącznik WOM w zetorze? Chodzi mi o tą dźwignię która jest po lewej stronie kierowcy po podniesieniu której hydraulika działa ale WOM się rozłącza. To działa na zasadzie jakiegoś hamulca? Jest możliwość montażu czegoś takiego w C360? Często robię nim na naprawdę krótkich kawałkach i włączanie i wyłącznie wałka za każdym razem jest bardzo uciążliwe. A może ktoś z Was już to przerabiał u siebie i mógłby się podzielić wiedzą? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dźwignia steruje sprzęgłem a dokładnie "drugim stopniem". Hydraulika działa od modeli 77xx w górę gdzie pompa bierze napęd z rozrządu. W starszych np. 7211 pompa jest w tym samym miejscu co 360 z tą różnicą że wałek jest innej konstrukcji. 

W 60 możesz zamontować bez większych przeróbek inne łożysko dociskowe + sterowanie drugim stopniem wtedy łączysz to dodatkową dźwignia (podobną do ręcznego) i masz sterowanie wałkiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

No i coś takiego by mnie satysfakcjonowało. Bo chylanie się co chwila do tej dźwigni, w dodatku po wciśnięciu sprzęgła trzeba chwilę odczekać zanim się włączy reduktor, inaczej zgrzyta. A tak bym sobie wysprzęglił tylko drugi stopień, nawrócił a później z powrotem załączył. Super sprawa. Na pompie mi nie zależy, też się może rozłączać. Najważniejsze aby wałek się wyłączył i można było zawracać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212
50 minut temu, hubertb napisał:

Dźwignia steruje sprzęgłem a dokładnie "drugim stopniem". Hydraulika działa od modeli 77xx w górę gdzie pompa bierze napęd z rozrządu. W starszych np. 7211 pompa jest w tym samym miejscu co 360 z tą różnicą że wałek jest innej konstrukcji. 

W 60 możesz zamontować bez większych przeróbek inne łożysko dociskowe + sterowanie drugim stopniem wtedy łączysz to dodatkową dźwignia (podobną do ręcznego) i masz sterowanie wałkiem. 

 

Przecież pompa na rozrządzie jest tylko do wspomagania kierownicy. Co Ty tu za głupoty opowiadasz? Pompa hydrauliki we wszystkich 7xxx jest w tym samym miejscu co w C360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
2 godziny temu, Jarecki88 napisał:

 

Przecież pompa na rozrządzie jest tylko do wspomagania kierownicy. Co Ty tu za głupoty opowiadasz? Pompa hydrauliki we wszystkich 7xxx jest w tym samym miejscu co w C360.

7745 mojego kolegi z roku 92 ma pompę w tym samym miejscu co 7340. 

Do rzeczy dla @włodek ważnym jest sprzęgło drugiego stopnia, potrzebujesz innych łapek sprzęgła, oraz innego typu łożyska wyciskowego. Potem już z górki. Jeśli masz przy okazji skrzynie do remontu szukał bym od razu skrzyni od starych zetorów. 

Taka zmiana sprawi też że pedał sprzęgła zaczyna pracować z zupełnie innym oporem. Likwiduję to poważną wadę 360. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

No właśnie w związku z remontem skrzyni pytam o to sprzęgło. Bo wczoraj ściągałem dekiel aby go uszczelnić i moim oczom ukazał się wręcz tragiczny stan kół i niestety bez remontu w tym roku się nie obejdzie a jak już będę ją remontował to za jednym zamachem zrobił bym od razy to sprzęgło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

jak zwykle sie mylicie..

sa zetory[ sam mialem 6245 92 r. ] ktore maja pompe hydrauliczna z przodu pod filtrem powietrza,napedzana z kola pasowego silnika.

w zetorze sa 2 lozyska wyciskowe -czy daloby sie to przelozyc do ursusa ?? wuj wie-nigdy nie slyszalem o takiej modyfikacji.

w zetorze mozna wlaczyc sama pompe bez walka w 60 sie nie da-teoretycznie mi sie raz udalo ,zle wlozylem wajche.  wiec myslenie ze mozna wylaczyc walek a pompa dalej chodzi jest bledem...

do czego ci to potrzebne- do gownomiotu chyba jedynie czy przyczepy samozbierajacej- jesli masz 60 to raczej hektarow nie obrabiasz wiec nie kombinuj bez sensu..

wade sprzegla 60 likwiduje sie w prosty sposob - spawarka,elektrody, i robisz dluzsze cieglo i nie ma roznicy czy zetor czy 60-mam obydwa.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

w skrocie ursus ma jedno lozysko wyciskowe, zetor dwa i po ptakach-rozne rzeczy tu czytalem ale jeszcze o zalozeniu dwoch ukladow nikt nigdy nie pisal-nawet nie wiem czy cos takiego byloby mozliwe.... 

a autorowi tematu chodzi pewnie o to ze w zetorze moze chodzic sam podnosnik bez wlaczania walka 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jest możliwe, autorowi już ta bardzo na WOM osbnym od hydrauliki nie zależy co na drugim stopniu bez wciskania sprzęgła jazdy. Wskazałem skrzynie od zetorów gdzyz tam przy okazji dostajesz niezależność WOM i nieco inne przełożenia skrzyni. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

jesli komus sie nudzi to moze wszystko zrobic-tylko po co ?? 

rozbierac i przerabiac pol ciagnika zeby pare razy mniej sie schylic do wajchy ??  jaki jest sens takiej roboty ??

gdyby sprzedal 60 i ta kase co wyda na przerobke-w co szczerze watpie 🤣-dolozyl do zakupu innego ciagnika to by cos z tego wyszlo..

Edytowano przez jacus

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Faktycznie 60 pewnie z 15 tys cala przeróbka sprzęgła z tysiąc złotych no normalnie nakupujesz ciągników....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
13 minut temu, jacus napisał:

jesli komus sie nudzi to moze wszystko zrobic-tylko po co ?? 

rozbierac i przerabiac pol ciagnika zeby pare razy mniej sie schylic do wajchy ??  jaki jest sens takiej roboty ??

gdyby sprzedal 60 i ta kase co wyda na przerobke-w co szczerze watpie 🤣-dolozyl do zakupu innego ciagnika to by cos z tego wyszlo..

Zdjęli Ci w końcu kaganiec? 

To dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
22 minuty temu, jacus napisał:

jesli komus sie nudzi to moze wszystko zrobic-tylko po co ?? 

rozbierac i przerabiac pol ciagnika zeby pare razy mniej sie schylic do wajchy ??  jaki jest sens takiej roboty ??

gdyby sprzedal 60 i ta kase co wyda na przerobke-w co szczerze watpie 🤣-dolozyl do zakupu innego ciagnika to by cos z tego wyszlo..

😱😱😱 no nie wierzę poprostu nie wierzę że jacus napisał coś z sensem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

mam moderacje wiec czesc postow znika inne sa aktywne po paru godzinach.. jest co prawda vpn ale nie chce mi sie bawic w nowe konto

hubert-znasz takie powiedzenie skorka za wyprawke ???? to wlasnie taki przypadek.......

zamieni starago ursusa na starego zetora i bedzie zadowolony 🤣

nie wiem czy jest techniczna mozliwosc takiej zmiany. walek trzeba wymienic, lozyska ,widelki, lapki to najmniejszy problem , sterowanie dorobic , jakis czujnik by sie przydal,kontrolka. gdyby chcial jeszcze w skrzyni biegow jakies tryby i walki zmieniac zeby pompa chodzila oddzielnie to jaki jest sens ??

jesli to byloby mozliwe to na yt na pewno jest film z taka przerobka.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

na YT to jest ale DZIADOSTWO. Techniczna zmiana jest bardzo prosta, wstawiasz podwójne łożysko inne łapki sprzęgła i mechanizm włączania który jest bliźniaczy do dźwigni ręcznego(na upartego). 

@jacus rozumiem kciuk w górę. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995
Dnia 6.04.2022 o 12:48, jacus napisał:

 

jesli to byloby mozliwe to na yt na pewno jest film z taka przerobka.

Chłopie prosty  pszeszczep z zetora i ewentualne przeróbki uważasz za niemożliwe.... 

Co do sensu to się zgadzam bo tyz go nie widzę bo to ułomna c360 i dalej taka będzie.... 

Hubertb jest na yt inżynier który już to przerobił..... Pogladaj sobie, jeśli uważasz że to dziadostwo to nie będę oceniał twoich wypocin na niektóre tematy... w których się wypowiadasz a nie masz zielonego pojęcia... 

Tu  zgadzam się z tobą z tym co napisałeś... Jacusiowi nie wytłumaczysz bo udaje że coś wie bo ma zetora i instrukcje do niego.... Brak mu niestety podstawowej wiedzy technicznej i tyle... W życiu pewnie tokarki nie widział itp. 😜

Filmik sobie poszukajcie.... 😋

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

@Bogdan_ja Ja szczerze mówiąc nie rozumiem dlaczego ta zmiana które jest na prawdę dość prosta nie jest promowana. To sporo w życiu upraszcza. Siątce z 3p na pokładzie nadało by jednak sporo funkcjonalności.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995

Wiesz w tym ciągniku to trza by wiele przerobić 😁😁😁

Więc lepiej kupić zetora 

Ale zetory to nie są tanie rzeczy tera 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
Przed chwilą, Bogdan_ja napisał:

Więc lepiej kupić zetora 

Tu przyznam rację. Jednak nie wiem czy sprzedał bym 3p która służy pewnie teraz w gospodarstwie do opryskiwacza, rozsiewacza oraz sentymentu na jakieś 4712/18. Jak już to jednak w czym mnie pewnie nie poprzesz poszedł bym w c-385. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995

To zależy co kto do czego potrzebuje... 

Generalnie do ciezejszej roboty i np. prasy/ belarki to c385... 

Edytowano przez Bogdan_ja
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No właśnie można podpiąć tez inny opryskiwacz a te ciągniki "bez napędu" kosztują tyle co ciapek lub 60 do remontu. Bez napędu zawracają też lepiej niż 60. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
    • Przez Bykupl
      Witam mam taki problem plecak po regeneracji nowa pompa 40l i zawór pod tą pompę z hylmetu problem jest taki że wszystko śmigało jak należy tur podnośnik na wyjściu 160bar dopóki ciągnik nie pójdzie w duże obroty w rotacyjnej ciśnienie spadło ledwie 110 i słabo tur podnosi po wymianie zaworu na drugi się poprawiło i znów dopóki ciągnik nie poszedł w obroty więc gdzie szukać problemu w rozdzielaczu czy raczej pompa i zawór ? 
    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez Celownik07
      Hej,
      Robilem rok temu kapitalke podnosnika - nowa pompa, zawory bezpieczenstwa, tlok, cylinder, wspornik, regeneracja rozdzielacza nowy olej filtry i takie tam pierdoly, chodzil potem pieknie bez zarzutu a teraz widze ze pulsuje, opada troche i podnosi ( bez obciazenia) a jak wylacze ciagnik na podniesionym to po 30 minutach calkiem opadnie. Mozliwe ze to przez pogode i gesty olej?
      Co ciekawe podpialem plugi 3skibowe zeby zobaczyc czy tez tak sie bedzie zachowywal pod obciazeniem to trzymal ladnie w gorze dlugi czas (wymienilem wszystkie 3lemiesze)-  tez na wylaczanym ciagniku. 
    • Przez Dawid_Styczen
      Witam czy ktoś stosował zamiennik ambra multi g  
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj