Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam zastanawiam się nad budową przyczepy 1 osiowej na bazie Stara 200 z kiprem, zdemontował bym resory dzięki czemu otrzymałbym większą stabilność na pochyłym terenie, niższy próg załadunku, niższą masę w połączeniu z usunięciem wału i wszystkiego co zbędne. Pytanie jak rozwiązać sprawę hamulcy? Czy jest jakiś prosty i w miarę możliwości bezawaryjny patent czy darować sobie zabawę z hamulcami? I pytanie czy do samoróbek o takich gabarytach nie przyczepia się policja bo rejestracja w Polsce czegoś takiego raczej nie możliwa. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Po zatrymaniu na drodze publicznej przez policję bez rejestracji i OC takiej przyczepy -->  930zł fundusz gwarancyjny, +bodaj 500zł brak przeglądu (według przepisów od stycznia, lub sąd i grzywna bodaj do 5000zł) + nieprawdopodobniej koszt lawety. 

Edytowane przez Alchemik
  • Thanks 1
Opublikowano
1 minutę temu, Alchemik napisał:

Po zatrymaniu na drodze publicznej przez policję bez rejestracji i OC ->  930zł fundusz gwarancyjny, +bodaj 500zł brak przeglądu (według przepisów od stycznia, lub sąd i grzywna bodaj do 5000zł) + nieprawdopodobniej koszt lawety. 

Dokladnie. Legalnie nie wyjedziesz na droge samem.

Opublikowano

U mnie gostek zrobił przyczepkę jednoosiową z dostawczaka ,zostawił napęd i zamontował wałek przekażnika, i jadąc w tereny podmokłe po drewno czy coś kolwiek gdzie trudno z wyjazdem, włącza napęd w przyczepce i nie ma problemu z wyjechaniem,wcześniej miał dwukołówkę zarejestrowaną do wożenia świń i bydła i teraz dwie dwukółki chodzą na tych samych dokumęntach i tablicach.

Opublikowano
5 godzin temu, kopin napisał:

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

Tylko jak ktoś chce "grubo remontować" to lepiej kupować stare egzemplarze.

Z czasem przy rejestracji wymagano szkiców z wymiarami, czy fotografii....

I można wtopić...

Opublikowano (edytowane)

I z maszynami rolniczymi nie dokońca się zgadza. Znajomy brał na młodego min beczkowóz i przy rozliczeniu młodego agencja pytala o dowód rejestracyjny beczkowozu. I musiał rejestrować bo ma tabliczkę znamionowa . Podobnie przedstawiciel handlowy pytał mnie czy chce rozrzutnik obornika z tabliczka czy nie . Pytam po co . No bo jak na Prow trzeba rejestrować i musi być tabliczka

Edytowane przez atrol123
Opublikowano
7 godzin temu, Pafnucy napisał:

 a nie podejdzie taka przyczepa pod przyczepę specjalną?

Przyczepa wywrotka nie podejdzie jako przyczepą specjalną.

16 godzin temu, Reenault napisał:

Witam zastanawiam się nad budową przyczepy 1 osiowej na bazie Stara 200 z kiprem, zdemontował bym resory dzięki czemu otrzymałbym większą stabilność na pochyłym terenie, niższy próg załadunku, niższą masę w połączeniu z usunięciem wału i wszystkiego co zbędne. Pytanie jak rozwiązać sprawę hamulcy? Czy jest jakiś prosty i w miarę możliwości bezawaryjny patent czy darować sobie zabawę z hamulcami? I pytanie czy do samoróbek o takich gabarytach nie przyczepia się policja bo rejestracja w Polsce czegoś takiego raczej nie możliwa. Pozdrawiam

W Starze 200 masz hamulce hydrauliczne z cylinderkami w bębnach, więc przeróbka jest kłopotliwa. Prościej będzie sprzedać kompletny most i za niego wstawić oś od przyczepy z hamulcem pneumatycznym, najlepiej od Autosan D83 lub podobnej ciężarowej.

Można zarejestrować na podstawie dopuszczenia jednostkowego ale wymagania i koszty są duże.

3 godziny temu, krzysiek1979 napisał:

Takich handlarzy lepiej unikać.

1 godzinę temu, atrol123 napisał:

I z maszynami rolniczymi nie dokońca się zgadza. Znajomy brał na młodego min beczkowóz i przy rozliczeniu młodego agencja pytala o dowód rejestracyjny beczkowozu. I musiał rejestrować bo ma tabliczkę znamionowa . Podobnie przedstawiciel handlowy pytał mnie czy chce rozrzutnik obornika z tabliczka czy nie . Pytam po co . No bo jak na Prow trzeba rejestrować i musi być tabliczka

Był już na forum temat dotyczący rejestracji przyczep asenizacyjnych. Kilka lat temu zmieniły się przepisy i obecnie beczkowozy podlegają rejestracji. 

Rozrzutnik obornika nie podlega rejestracji w Polsce. Jak kupisz rozrzutnik bez tabliczki znamieniowej, to nie masz numerów podwozia i w razie reklamacji producent wyprze się gwarancji, bo formalnie on jej nie wyprodukował.

Obecność tabliczki znamionowej o niczym nie świadczy, bo nawet pługi zawieszane je mają. 

Opublikowano

No dobra a jak mam fabryczna wywrotkę jednoos rumunkę ? Nr ma na ramię tabliczki nie ma to co z takim pojazdem na drodze?  Ubezpieczyć dla świętego spokoju po nr VIN i jeździć?  

  • Haha 1
Opublikowano
17 minut temu, aezakmi666 napisał:

No dobra a jak mam fabryczna wywrotkę jednoos rumunkę ? Nr ma na ramię tabliczki nie ma to co z takim pojazdem na drodze?  Ubezpieczyć dla świętego spokoju po nr VIN i jeździć?  

Masz na nią jakiś dokument własności: umowę kupna-sprzedaży, fakturę zakupu itp.?

Jeśli tak, to najpier do Wydziału Komunikacji w sprawie skierowania na założenie tabliczki znamionowej zastępczej (chyba że kupisz tabliczkę do tej przyczepy). Przy okazji na stacji diagnostycznej zrób okresowe badanie techniczne. Z papierami do WK, gdzie zarestrują Ci przyczepę. Oczywiście w dniu rejestracji wykup polisę OC.

Po tym wszystkim, wartość przyczepy wzrośnie a Ty w razie kontroli na drodze lub kolizji masz komplet papierów.

P.S. polisa OC na przyczepę niezarejestrowaną to kiepski pomysł. W razie kolizji ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie ale od Ciebie ma prawo ściągnąć wartość odszkodowania, bo przyczepa nie była zarejestrowana i nie miała ważnego okresowego badania technicznego.

30 minut temu, Pafnucy napisał:

mogli by te przepisy doprecyzować.

Które przepisy? Jak dla mnie są bardzo przejżyste. 

  • Like 1
Opublikowano

Odkupiona od znajomego nikt tego nigdy nie rejestrował papierów nie mam to jest wyrob fabryczny swiatla ma hamulce najazdowe. 3 razy w roku na szosie. Ps niewiem jak w zniwa jechałem z 2 przyczepami bez tablic i swiatel a za mną radiowóz.  Ja zesrany policja wyprzedziła pokazała palcem no no i pojechali. 

  • Confused 1
Opublikowano
14 minut temu, Pafnucy napisał:

np rozrzutnik. zakładasz burę i należy rejestrować?

Nie musisz rejestrować, bo nie dokonujesz zmian konstrukcyjnych. Tak samo jak w osobowym vanie wyjmiesz tylne siedzenia (bo chcesz przewieźć pralkę) to przecież nie wprowadziłeś zmian konstrukcyjnych zmieniający samochód osobowy na samochód ciężarowy.

@aezakmi666 ta rumunka to Medgidiar RPV-2? 

Znajomy był pierwszym właścicielem przyczepy? Jeśli tak, to może ma jeszcze dokument zakupu? 

13 minut temu, jacor73 napisał:

Może od jakiegoś Holendra "zakupiona", tam chyba przyczepy nie podlegają rejestracji. "Odszukać" go, umowę napisać, przegląd i do WK

Ciekawy pomysły🤔 Wkrótce ludzie zaczną "sprowadzać" Autosanki z Holandii😁 

  • Like 1
Opublikowano
14 godzin temu, kopin napisał:

trzeba kupić starą jednoosiówkę do świń z nr i papierami i jest git;-) najwyżej wyjdzie ze przeładowana 😉

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Opublikowano
8 godzin temu, Izyth0r napisał:

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Skad mamy wiedziec czy przejdzie.. Najwyzej jak jestes slabym oszustem to sprawa sie wyda i dostaniesz wyrok.

Opublikowano
10 godzin temu, Izyth0r napisał:

O właśnie, mam taką stoi tak długo jak pamiętam, kiedyś świnie były nią wożone tarpanem. Jakieś stare papiery są. Przejdzie, jak przebiję nr z niej na jakąś współczesną, czy musze ten złom przerabiać koniecznie?

Nie pytaj o to jak robić przekręt tylko zapytaj znajomego na stacji o numery do nabicia ,a jak nie to kup takie same jak masz

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 15.01.2022 o 18:31, bergman31 napisał:

Nie musisz rejestrować, bo nie dokonujesz zmian konstrukcyjnych. Tak samo jak w osobowym vanie wyjmiesz tylne siedzenia (bo chcesz przewieźć pralkę) to przecież nie wprowadziłeś zmian konstrukcyjnych zmieniający samochód osobowy na samochód ciężarowy.

@aezakmi666 ta rumunka to Medgidiar RPV-2? 

Znajomy był pierwszym właścicielem przyczepy? Jeśli tak, to może ma jeszcze dokument zakupu? 

Ciekawy pomysły🤔 Wkrótce ludzie zaczną "sprowadzać" Autosanki z Holandii😁 

No to raczej nie przejdzie bo po vin dojdą że już była rejestrowana w pl 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 15.01.2022 o 18:15, aezakmi666 napisał:

Odkupiona od znajomego nikt tego nigdy nie rejestrował papierów nie mam to jest wyrob fabryczny swiatla ma hamulce najazdowe. 3 razy w roku na szosie. Ps niewiem jak w zniwa jechałem z 2 przyczepami bez tablic i swiatel a za mną radiowóz.  Ja zesrany policja wyprzedziła pokazała palcem no no i pojechali. 

Czym się tu chwalić.Jak dla mnie to za jazdę bez świateł powinieneś beknąć i to porządnie. 

Edytowane przez GRZES1545

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v