baton386785

Zetor 5211- ciężko wchodzą biegi.

Polecane posty

baton386785    6

Witam.

Co może być przyczyna, że bardzo ciężko wchodzą biegi. Trzeba użyć dużej siły aby włączyć bieg. Objawy są podobne na włączonym, i jak i na zgaszonym ciągniku. Sprzęgło patrzyłem, nie ma możliwości regulacji. Gwint jest wykorzystany już na maxa. Co chcecie wiedzieć, pytajcie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
31 minut temu, baton386785 napisał:

Witam.

Co może być przyczyna, że bardzo ciężko wchodzą biegi. Trzeba użyć dużej siły aby włączyć bieg. Objawy są podobne na włączonym, i jak i na zgaszonym ciągniku. Sprzęgło patrzyłem, nie ma możliwości regulacji. Gwint jest wykorzystany już na maxa. Co chcecie wiedzieć, pytajcie.

Pozdrawiam

Szybciej biegi lekko wchodziły? Może po prostu zatrzaski dobrze trzymają :)
A co do sprzęgła oczywiście, że dalej można je regulować brak gwintu nic nie znaczy. Sprawdz czy jest ustawione tak jak chce fabryka, luz od łożyska do łopatek, jałowy ruch pedału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baton386785    6
23 minuty temu, Marionos napisał:

Szybciej biegi lekko wchodziły? Może po prostu zatrzaski dobrze trzymają :)
A co do sprzęgła oczywiście, że dalej można je regulować brak gwintu nic nie znaczy. Sprawdz czy jest ustawione tak jak chce fabryka, luz od łożyska do łopatek, jałowy ruch pedału

Mówisz ze mam podkładki podłożyć pod zatrzaski. Żeby mnie trzymały zamki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

Wykręć bezpieczniki zobacz jak wtedy chodzą. Ale jeśli wszystkie tak samo ciężko, to raczej nie ich wina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
12 minut temu, baton386785 napisał:

Mówisz ze mam podkładki podłożyć pod zatrzaski. Żeby mnie trzymały zamki?

Po prostu zwracam uwagę, że może wszystko jest dobrze i tak ma właśnie być :)
Na próbę możesz na wyłączonym silniku lekko poluzować zabezpieczenia i zobaczysz czy jeśli zmniejszy się nacisk to lżej wchodzą.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baton386785    6
5 minut temu, daron64 napisał:

Wykręć bezpieczniki zobacz jak wtedy chodzą. Ale jeśli wszystkie tak samo ciężko, to raczej nie ich wina

Tak tez zrobię, tylko trochę się muszę obrobić z warzywami. Pompki, wysprzeglik, i płyn jest nowy. Nie dawno był rozpołowiany w celu wymiany uszczelnień. Cała komora sprzęgła była w oleju, jak i sprzęgło. Zajrzałem oknem rewizyjnym, i mechanik nic nie odtłuścił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

Tylko jak odkrecisz to na zgaszonym. Ja mam 7011, wiec bez pompki. U mnie ciężko biegi wchodziły, ale jak się rozgrzał - chyba przez ledwo chodzące łożysko tu zaraz.za silnikiem. Robiliśmy w tym roku drugi raz skrzynie (parę lat temu pierwszy raz i coś poszło nie tak). Parę trybów, synchronizator, tarcze sprzeglowe, wszystkie łożyska, wszystkie uszczelnienia. Narazie chodzi wszystko ok, ale.zauwazylem, że pod obciążeniem dużym 4mi wyskakuje. Muszę zobaczyć na te zatrzaski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod lewarkiem pod tym mieszkiem są takie miseczki z blachy i one trzymają lewarek i raz jak wymieniałem mieszek to te blachy wyczyściłem i posmarowałem smarem i lewarek chodzi lżej bo to jest niby smarowane olejem ale pewnie jak jest niski stan oleju to tam pewnie olej nie dochodzi i słabo to się smaruje     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baton386785    6
1 godzinę temu, przybyslawice5211 napisał:

Pod lewarkiem pod tym mieszkiem są takie miseczki z blachy i one trzymają lewarek i raz jak wymieniałem mieszek to te blachy wyczyściłem i posmarowałem smarem i lewarek chodzi lżej bo to jest niby smarowane olejem ale pewnie jak jest niski stan oleju to tam pewnie olej nie dochodzi i słabo to się smaruje     

A właśnie olej rok temu wymianialem na nowy. Pełno nalałem. Olej wlapem Lotos Agrol Utto (zielony baniak). To bardzo dobry uniwersalny olej. Nie lalem tego 80W, na zimę jest za gesty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

nowe zatrzaski nie za bardzo pasuja do starych ciagnikow. chyba musisz dac te podkladki, bo to szybciej i taniej niz zmienic widelki biegow.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baton386785    6
9 godzin temu, jacus napisał:

nowe zatrzaski nie za bardzo pasuja do starych ciagnikow. chyba musisz dac te podkladki, bo to szybciej i taniej niz zmienic widelki biegow.

Jak się obrobię, to będzie się wszystko patrzeć. A w Zetorze to muszę podłoge zdemontować aby dostać się do zatrzasków. Przy okazji wymieni się oringi w tych dwóch dźwigniach małych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matik5
      Witam mam problem z zetorem majorem cl 80. Na zaświeca się mu na czerwono stóp i błąd DTC   111/01 
      Ktoś się oriętuje co może być przyczyną ? Dodam że żadnych objawów nie ma 
    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj