Krzysztoflewandowski36

renault 133.14

Polecane posty

Dnia 6.08.2021 o 13:45, Andrz_ napisał:

Nie ma wpływu

mhm... no ja uważam inaczej może mieć wpływ. Sterowanie hamulcem na przyczepę odbywa się poprzez wciśnięcie hamulca, pompki tłoczą płyn przewodami do hamulcy w kołach, ooooraz do rozdzielacza hamulcy przyczepy. Płyn wciska tłoczek który się przesuwa odkrywając kanał i olej pod ciśnieniem z hydrauliki wędruje dalej na hamulce przyczepy. A więc jeśli w układzie stoi słup powietrza to jest taka możliwość że częściowo ten właśnie tłoczek może pozostawać otwarty i wtedy będzie cały czas częściowo zabierać olej układ hamulcy przyczepy. Często zapowietrzone hamulce są przyczyną grzejących się kół czyli słup powietrza nie pozwala wrócić cylinderkom i szczęki/tarcze/klocki obcierają, więc tak samo słup powietrza może nie dać cofnąć się tłoczkowi w rozdzielaczu i to może mieć wpływ na przepływ olejuitd. Druga sprawa, choć może nie zapowietrzenie ale zacięcie się takowego zaworu(dość częsta usterka) w starszych Massey Fergusonach prowadziło do gotowania się oleju w skrzyni i układzie hydrauliki.. Więc kolego moim zdaniem wprowadzasz ludzi w błąd taką nie przemyślaną odpowiedzią .

Edytowano przez Agrorozkminiacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

Odpowietrzasz  pompę i hamulce  sterowane Płynem Hamulcowym który  w żaden sposób i nigdzie nie łaczy się z olejem  hydrauliki , o tutaj chyba o to chodzi  .
Wiec kolego nie posądzaj mnie o takie  nikczemne czyny . tylko czytaj uważnie
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8637
8 minut temu, Andrz_ napisał:

Odpowietrzasz  pompę i hamulce  sterowane Płynem Hamulcowym który  w żaden sposób i nigdzie nie łaczy się z olejem  hydrauliki , o tutaj chyba o to chodzi  .

Też tak myślę

U mojego są trochę zapowietrzone bo za pierwszym naciśnięciem hamuje nisko a po drugim naciśnięciu bierze u góry i rozdzielacz pracuje normalnie

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi czy zapowietrzone hamulce mogą mieć wpływ na przepływ oleju przez rozdzielacz gdy ciągnik posiada hamulec hydrauliczny przyczepy. 

Masz rację nie łączy się płyn hamulcowy z olejem hydraulicznym, ale moim zdaniem chodzi o to czy zapowietrzone hamulce mogą powodować np. słabe działanie hydrauliki itp. i tak mogą mieć ponieważ skoro masz zapowietrzone hamulce to masz i zapowietrzoną kostkę/zawór sterujący hamulcami przyczepy. 

I jeśli słup powietrza stoi tak nie fartownie że zawór sterowany płynem ham. z pompek nie zamknął się do końca i jest częściowo otwarty to olej hydrauliczny będzie krążył w układzie hamulcy przyczepy tym samym ograniczał przepływ w innych układach np. hydr. zewnętrznej itd. ponieważ zawór pierwszeństwa podaje najpierw olej na hamulce przyczepy i wspomaganie a dopiero później na resztę układów tak czy nie tak? więc tak zapowietrzone hamulce mogą mieć wpływ na przepływ oleju hydraulicznego gdy ciągnik posiada hamulce hydrauliczne. Takie jest moje zdanie. Oczywiście jeśli hamulce hydr. i reszta hydrauliki mają wspólne źródło zasilania z tej samej pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest ta sama pompa od hydrauliki zewnętrznej (bo rozumiem że o tą hydraulikę ci chodzi)  i hamulcy hydraulicznych bo nie robiłem takiej renaty więc nwm. Ale jeśli ta sama pompa zasila te dwa układy to tak jest jakaś tam "szansa" że zapowietrzone hamulce mogą być przyczyną słabej hydrauliki zewnętrznej / grzania się oleju itp. Zazwyczaj w takich układach zawór pierwszeństwa najpierw podaje olej do hamulcy/wspomagania/wzmacniaczy momentu a drugorzędna jest hydraulika zewnętrzna/ podnośnik. Więc jeśli słup powietrza w jakimś stopniu nie pozwala się cofnąć tłoczkowi w zaworze sterującym to rozdzielacz będzie cały czas podawał ciśnienie na wyjście hamulca przyczepy tym samym ograniczał działanie hydrauliki zewnętrznej itd.A tak wgl skoro masz tylko zapowietrzone hamulce to czemu ich nie odpowietrzysz? albo odkręć przewód hamulcowy od kostki sterującej  hamulcami hydrauliki i pozaślepiaj i zobaczysz czy to wpływało na przepływ czy nie.  W Fergusonach często te zaworki się zacinały i cały czas był przepływ oleju na hamulce przez to osłabiona była hydraulika zewnętrzna i gotował się w nich olej w skrzyniach 

Edytowano przez Agrorozkminiacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

Te dwa układy nie mają ze sobą nic wspólnego  ponieważ są zasilane osobnymi jednostkami .   Nawet przy całkowitym braku hamulców  ,płynu itd.  hydraulika zewnętrzna musi działać poprawnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moja wina, przepraszam bo się wymądrzam a nie wiedziałem jak jest skontruowany ten ciągnik sorry koleżko po kiego ciula się wypowiadam jak czegoś nie wiem. Głupi debil :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg91    59
Dnia 13.08.2021 o 17:57, Agrorozkminiacz napisał:

 

Cześć mam taki problem odnośnie kostki sterowania hamulcami przyczepy ,podaje mi cały czas ciśnienie na wyjsćie hamulca przyczepy jak tylko od pale traktor .Renault 113-14TX wychodzi na to że przycioł się ,doradzisz jak to rozebrać  ,czy zdjać gurną kostkę i to wystarczy czy,bo jest jeszcze śruba od dołu i to tez.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    160

Spróbuj go odpowietrzyć.Jest tam odpowietrznik przelej trochę płynu może stary i woda jest i zacieło go na mrozie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg91    59

Opanowałem sytuację wychodzi na to że oring był za duży i tłoczek nie miał siły wrócić na swoje miejsce,dopiero się kapnołem jak wyciągnąłem całą sekcję ,oczywiście tłoczek w kostce z płynem hamulcowym bo nić innego nie znalazłem tam a teraz działa więc wychodzi na to że to była przyczyna .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek9514
      Witam, 
      Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakie są prędkości na poszczególnych biegach w ciągniku renault 85 34 tx skrzynia 12x12 
      Z góry dziękuję za pomoc. 
    • Przez szop01
      Witam , pacjent Renault Ares 630 RZ ze sprzęgłem hydraulicznym , rewersem mechanicznym i skrzynia quadrishift.
      Po maksymalnym skręceniu kołami zanika ciśnienie 17 bar i rozłącza jazdę, sprzęgło.
      Gdy nie ruszamy kierownicą lub nie skręcamy na max to problem nie występuje, wom działa, pól-biegi (1, 2, 3, 4) zmienia płynnie, napęd załącza, sprzęgło działa.
      Ciśnienie na wyjściu pompy jest ok.
      Niestety nie mam przepływomierza żeby sprawdzić wydajność pompy.
      Miał ktoś podobny problem??
      Czy winy szukać w orbitrolu a może w zaworze rozdzielającym czy od razu dobierać się do pompy?
       
    • Przez XTomekDX
      Witam. W moim Aresie pojawił się ostatnio problem w postaci szarpania na 1 biegu przy ruszaniu. Gdy puszczam sprzęgło, zaczyna łapać po czym jak gdyby odpuszczał i łapie znowu. Na pozostałych biegach tego nie ma. Jakie mogą być przyczyny?
    • Przez Maklaren111
      Witam,jestem pierwszy raz.Kupiłem Aresa 725RZ,kupiłem trzy filtry do hydrauliki,jeden wiem gdzie się znajduje(agco 5110990) nie wiem gdzie pozostałe dwa.Proszę o pomoc,może jakieś foto.
    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj