Tomek24

Renault Ceres 330- Dobór opon

Polecane posty

Tomek24    35

Może ktoś ogarnia temat opon chodzi o zgrywanie się napędów 

opony tył michelin 13.6 38

przod aliance 324 12.4 24

mianowicie czy te opony będą się zgrywać. Planuje z tylu wymienić opony bo są już w słabym stanie jakiej maksymalnie szerokości mogę założyć ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek00    9

Z tego co znalazłem w wyszukiwarce to ten ciągnik powinien mieć opony 13.6r24 i 16.9r34.

Między opona 13.6r38 a 16.9r34 jest mała różnica w obwodzie i jeśli chcesz szersze opony to musisz wymienić felgi na 34 cale.

Według tabel zamienników opon to zamiennikiem opon 13.6r38 i 16.9r34 jest:

- 480/70r34

- 500/70r34

- 540/65r34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek24    35

Czyli raczej teraz jest okej będą się zgrywać ? Ten sezon przejeździ na tych w kolejnym musowa wymiana tylnich bo popękane już .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek00    9

Opona 13.6r38 jest mniejsza od 16.9r34 o ~2% w obwodzie, a opona 12.4r24 też jest mniejsza od 13.6r24 i różnica też wynosi ~2%.

Obie są mniejsze więc się zgrywa.

Edytowano przez Przemek00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Z oponami nie tak prosto jak w tabelach .Różnice w obwodach to 10 % a w szerokościach nawet 30 % .Wiem bo to trenowałem niestety trzeba zmierzyć średnicę konkretnego modelu opony  i najlepiej napompowany następnie  wyliczyć obwód  .Jeżeli jeszcze jednego producenta to jakoś to pasuje ale jeżeli różni producenci to mogą być problemy  .szczególnie odbiegają od rozmiarów opony z grupy tych tańszych -po prostu oszczędzają i oszukują szczególnie na szerokości a proporcjonalnie na obwodzie .Już odsyłałem spowrotem do sprzedającego z informacją że zamawiałem opony do ciągnika a nie do" roweru" tak śe ostrożnie z tymi tabelami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Jeżeli do tej pory było dobrze tj. na zakrętach przód ciągnie a na prostej po asfalcie ledwo czuć różnicę włączony wyłączony to można przyjąć że obwód opon jest ok i można się sugerować wysokością obecnych .Należy pamiętać że zużycie bieżnika też ma wpływ na obwód i to większy niż się wydaje 1 cm wysokości  to ponad 3 cm obwodu .Chodzi o to aby na polu na zakręcie przód pomagał skręcać ciągnąc a na prostej ma nieznacznie wyprzedzać tył .Lepszy obwód przednich  opon ciut za duży (szybciej się zużyje ) a trgedią jest za mały wtedy na zakręcie utrudnia skręcanie a to jest nie do przyjęcia szczególnie w trakcie pracy z opuszconymi  narzędziami przy skręcaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PiterParker
      Mam wyciek oleju że skrzyni a dokładnie jest pod skrzynią dekiel przykręcany na 4 śruby w który wchodzi rura ciągnące się po dole skrzyni w stronę mostu. W tym dekielku jest otwór i wystaje zawleczka. Po zawleczcze co jakiś czas spływa kropla oleju. Jest to malutki wyciek ale po dłuższym postoju ciągnika w jednym miejscu zauważalna jest plamka na betonie czy kostce. Czy ktoś orientuje się do czego jest w/w zawleczka ? Jak się do tego dobrać?   

    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj