vatoviec

Zetor 7745 - zwężenie rozstawu przednich kół (ciężki most)

Polecane posty

vatoviec    0

Jak w temacie - czy istnieje jakiś sposób aby zwężyć rozstaw przednich kół w tym ciągniku poniżej 150 cm (praca w międzyrzędziach) ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi89    38

U mnie w 7245 na oryginalnych felgach minimum 156 cm. Próbując przez podkładki zwężyć na 150 pojawił się problem koalicji śrub felgi z drążkiem kierowniczym. Może kupując  jakieś specjalne felgi lub większy rozmiar ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

zgodnie z instrukcja nie da sie ponizej 1510 mm.

7745 nie mialy juz orbitrola ??


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatoviec    0
19 godzin temu, edi89 napisał:

U mnie w 7245 na oryginalnych felgach minimum 156 cm. Próbując przez podkładki zwężyć na 150 pojawił się problem koalicji śrub felgi z drążkiem kierowniczym. Może kupując  jakieś specjalne felgi lub większy rozmiar ? 

Nie wydaje mi się czy inne felgi by coś pomogły w tej sprawie.

 

6 godzin temu, jacus napisał:

zgodnie z instrukcja nie da sie ponizej 1510 mm.

7745 nie mialy juz orbitrola ??

Ten mój jeszcze nie miał orbitrola, w instrukcji faktycznie tyle jest podane te 1510. W całej tej sprawie najbardziej przeszkadzają końcówki drążka poprzecznego bo tak więcej nic by nie przeszkadzało. Ciekawe czy dało by się pozamieniać te podstawy zwrotnic do których przymocowane są właśnie końcówki drążka?? Bo gdyby tak to  odsunął by je od koła no i automatycznie musiał by być dużo krótszy drążek poprzeczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek00    9

Nie wiem jak w zetorze, ale w ursusie 914 da się zamienić podstawy zwrotnic.

Ale to tej zmianie przednie koła ci zniszczą łąkę, ponieważ koło wewnętrzne musi mocniej skręcać, a jak zmienisz miejscami to kolo wewnętrzne skręca słabo i kolo zewnętrzne ryją w ziemi.

Możesz przełożyć podstawy zwrotnic aby drążek poprzeczny był przed osią (pod silnikiem), ale to musisz sprawdzić czy da się tak zrobić.

image.png.2153574a2fa8502dc0e7204a4b221562.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driver24    770

Dokładnie przeszkadzają końcówki drążka. Kiedyś na żywo widziałem 7245 zwężony na 1,35m, ale tam było trochę rzeźby, dystanse przy gwiazdach i nie pamiętam co tam dokładnie było przerobione. Ale gość jkos wykombinował i to funkcjonował. U mnie nie mogłem nic sensownego wykombinować i rozszerzylem na 1.8m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

same zwrotnice pasuja od c-385a a czy wasy mozna przerobic -pewnie tak ale czy oplaci sie skorka za wyprawke ?? awaryjnie kopalem elwatorowa -jakos szlo ale bylo bardzo sucho wiec nic sie nie niszczylo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatoviec    0
Dnia 8.02.2021 o 17:56, Przemek00 napisał:

 

Możesz przełożyć podstawy zwrotnic aby drążek poprzeczny był przed osią (pod silnikiem), ale to musisz sprawdzić czy da się tak zrobić.

Ten wariant odpada bo drążek będzie haczył o wał pędny przedniej osi

 

Dnia 8.02.2021 o 18:40, jacus napisał:

same zwrotnice pasuja od c-385a a czy wasy mozna przerobic -pewnie tak ale czy oplaci sie skorka za wyprawke ?? awaryjnie kopalem elwatorowa -jakos szlo ale bylo bardzo sucho wiec nic sie nie niszczylo.

Jak dużo w międzyrzędziach się jeździ to pewnie że się opłaci, pewnie że w suchym to nie niszczy się redlin, najgorsze jest jak trzeba w wykonać oprysk a jest mokro to wtedy jest nie bardzo bo się gniecie, ale jak jest 4x4 to innego wyjścia nie ma i się nie patrzy na takie straty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek00    9

Drążek poprzeczny można wygiąć tak jak w starze, aby nie było kolizji z walem napędowym.

Znalezione obrazy dla zapytania: naped przeni star

Znalezione obrazy dla zapytania: naped przeni star

Dodatkowo jakoś wzmocnić trójkątami z grubej blachy na zgięciach.

A zwiększenie rozstawu międzyrzędzi?

Edytowano przez Przemek00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatoviec    0
8 godzin temu, Przemek00 napisał:

A zwiększenie rozstawu międzyrzędzi?

To było by najlepsze rozwiązanie ale ścieżki w oziminach są jeszcze na małą rozstawę i przez nadchodzący sezon trzeba będzie się jeszcze przemęczyć na małej no i buraki jeszcze są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj