vatoviec

Zetor 7745 - zmiana odśrodkowego filtra oleju na wkłady wymienne

Polecane posty

vatoviec    0

Witam, chciałbym uzyskać informacje na temat takiego zabiegu, bo mam oryginalnego "bąka" i tam myślę o wymianie przystawki na filtry wymienne (PP 711) i moje pytanie brzmi: czy warto ? czy wystarczy tylko wymiana przystawki czy coś więcej trzeba "grzebać"??? Opinie uwagi mile widziane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Mozna wymienic na przystawke tylko po co? Jak juz napaprawde chcesz to mzoesz wymienic, nic nie tzreba wiecej przerabiac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Kupujesz przystawkę, króciec na który nakręca się filtr, filtr uszczelkę i podkładki miedziane i zakładasz w miejsce bąka. Zdania są podzielone, niektórzy uważają, że bąk lepiej czyści. Filtr odśrodkowy „zużywa” do napędu wirnika ciśnienie oleju, jeśli np. na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach potrafi się zaświecić kontrolka od ciśnienia oleju to na wkładzie wymiennym będzie ono wyższe i wpłynie to na wydłużenie okresu eksploatacji silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koniu    841

Ciekawe jak to faktycznie jest z tym ciśnieniem. Tak myśle że zrobiła sie moda na tego typu filtry ale chyba tylko tam gdzie silnik za niedługo trafi do remontu a właściciel łudzi się że silnik jeszcze pochodzi, ale to moje zdanie.

W takim razie po co wymyślili te bąki? Bo nie było wymiennych wkładów? Czy były niezawodne? A może jeszcze coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Rozbierz filtr pp przy wymianie oleju i zobacz co w nim jest i rozbierz bąka, a przekonasz się sam który lepiej filtruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

w moim 7745 jest wkład, mam go od 2007 i przy silniku tylko brok w głowicy wymieniłem, bo przeciekał oraz pompę wody zaraz po zakupie, bo padła po zalaniu płynem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatoviec    0

Wymienić dla wygody i żeby nie paprać się z bąkiem przy wymianie oleju, i dla tego tym myślę żeby go się pozbyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    2

Powiem tak bąk jest ok jeśli jest w pełni sprawny, sam mam dylemat czy zmienić na filtry pp bo jeszcze z dwa razy skręcę i rozkręce baka i się rozlecieć może niestety nowy bak trochę kosztuje, a przeróbka na pp w moim przypadku tez bd kosztowała bo jeszcze będę musiał dokupić element z wlewem oleju do bloku silnika ( u mnie się wlewa korkiem koło baka ) kiedyś może bak był dobrym rozwiązaniem ale jak mam wymienić olej to mnie coś bierze niestety to papranie się nie jest przyjemne. Filtr pp wyłapie to samo tak czy siak co bąk (bak tez się zużywa!)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj