dragonmt852

Cieknące paliwo z pompki ręcznej

Polecane posty

dragonmt852    106

Witam, dzisiaj podczas pompowania ręczną pompką  w moim Zetorze 7211 zauważyłem że spod tego plastiku( patrz zdjęcie) cieknie paliwo, dodam że jest to pompka z Boscha a nie jakiś chińczyk i teraz nie wiem czy ten plastik jest na gwincie i wystarczy dokręcić czy... no właśnie, miał z was ktoś taki problem, lub wie jak go rozwiązać bo przez to ciągle się zapowietrza

 

 

pompa-paliwa-zasilajaca-zetor.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Na tłoczku oring się skurczył od mrozu i przepuszcza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

U mnie tak samo zaczęło ciec jak próbowałem wczoraj podpompować, na dodatek odstojnik zamarzł także :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

bosh to wlasnie chinczyk-najgorszy szajs- lezy taki gdzies w garazu,nawet nie wiem czy da sie naprawic, lepiej kup zakrecana, tez chinskie ale tanszy i lepszy..

kupujcie paliwo w atrakcyjnej cenie a potem placzcie, jesli on jest tanszy wiecej niz 30 gr od tego na orlenie czy innej firmowej to murowane problemy z ukladem paliwowym 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106

może i bosch chińczyk, ale kosztował 3x wiecęj no i wydawało mi się że powinien być lepszy, mam starą jeszcze, najwyżej spróbuję przełożyć  jak tej nie da się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

U mnie jednak cieknie tylko z pod podkładek, ale próbowałem rozmrozić odstojnik suszarką, odeszło trochę, ruszyłem pompką i po 15 min znów zamarzło .. Trzeba chyba ognisko palić pod miską, bo kręci ale jakoś niemrawo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

najlepszy jest palnik gazowy-ogien po silniku i okablowaniu i na pewno{sie} zapali...

nie wiem czy pisac o tym ze w bloku jest miejsce na grzalke ?? 

rano znajomy zawodowy kierowca ogladal telefon na zakrecie i wjechal orac pole- auto jest sporawe wiec z taka jakas niesmialoscia przy -10 pod wiata sprobowalem zapalic 77 , 10 minut grzalka, podpompowalem i zapalil od 2 strzala, i poszedl jak burza-co prawda opony hustal sie na wybojach,stal ze 2 tygodnie .

do ropy z niepewnego zrodla daje sie albo benzyny albo specjalnych srodkow. 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Akurat mam grzałkę ale nie mam kabla, kiedyś założę temat ze zdjęciem, bo nie wiem jaki kupić, defa albo halix, ciągnik nie jest mi aż tak niezbędny zimą, poza tym mam go dość krótko a w ostatnich latach zim nie było jako takich :) 

Paliwo mam pewne, może rzeczywiście coś dolać. A przy -10 to pewnie by zapalił bez niczego, gorzej że w nocy 2 dni po -25, wczoraj jak sprawdzałem było -18, dziś koło południa -14. Sprawdziłbym czy 30 odpali na świecach żarowych, ale tam letnia ropa i w zbiorniku w ogóle tafla lodu 😛

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

mam taki zwyczaj że jak zapowiadają pierwsze mrozy to jadę na sprawdzony orlen, kupuję zimowe on, dodaję czarnej strzały (blackarrow, taki preparat) i wlewam do każdego ciągnika (wcześniej staram się wyjeździć letnie paliwo), później jeszcze staram się chociaż chwilę każdym pojeździć, żeby paliwo w układzie się wymieszało i problemów z paliwem niet.

a czarna strzała działa, kiedyś miałem w dwóch bańkach 30l paliwo letnie, do jednej dodałem czarnej strzały (przymrozki przyszły w październiku i na stacjach nie było jeszcze paliwa zimowego), bańki stały w zimnym garażu, przy -12 na zewnątrz (w środku z -8) w bańce z dodatkiem była czysta ropa, w tej bez dodatku wytrąciła się parafina

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

parafina to jeszcze nic -pare lat temu gdy lalem z beczki to sypal sie lod 🤣, postala tydzien i wszystko wrocilo do normy-znaczy przyszla odwilz.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Chyba jednak lipna ropa :) Dziś sprawdzałem trzydziestkę i mimo że stała kilka miesięcy to by odpaliła, mimo że w zbiorniku jest lód to w przewodach nic nie zamarzło. A w zetorze dalej odstojnik zamarznięty, ale cieplej to choć kręci normalnie. Dziwne trochę bo paliwo brane z tej samej stacji  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

skads ta atrakcyjna cena musi sie brac- zimowe paliwo po 4,78 na orlenie, na innych cena podobna ..po ile placiles, z letniego on woda musi sie wytracic, nie ma innje opcji


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Akurat z orlenu, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, masa ludzi tankuje samochody i raczej nic się nie dzieje, tyle lat stacja działa. Co mi po tym paliwie 30 gr tańszym jak nie dostanę na niego faktury ... Do 30 kupowałem we wrześniu na tej samej stacji a do zetora 2 tygodnie temu i biały odstojnik.... Samo nie palenie nie jest jakieś dziwne, siostry samochód nawet z preparatem nie odpala, zresztą jak wiele innych, ale ten lód już trochę jest.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

ten orlen to stacja orlenowska czy franczyzna? bo to może mieć znaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

ja 15 km do domu mam orlena, tankuję tam samochód od 2009, od kiedy mam TDI pod maską, zawsze na zimę kupuję ON do ciągników i w największe mrozy problemów nie było, do tego kiedyś pod marką bliska była to najtańsza stacja w okolicy, po przemalowaniu na orlen jest jedną z droższych ale paliwo pewne, faktury wystawia PKN Orlen a nie jakieś PPHU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rudy721    0
Dnia 18.01.2021 o 11:44, dragonmt852 napisał:

Witam, dzisiaj podczas pompowania ręczną pompką  w moim Zetorze 7211 zauważyłem że spod tego plastiku( patrz zdjęcie) cieknie paliwo, dodam że jest to pompka z Boscha a nie jakiś chińczyk i teraz nie wiem czy ten plastik jest na gwincie i wystarczy dokręcić czy... no właśnie, miał z was ktoś taki problem, lub wie jak go rozwiązać bo przez to ciągle się zapowietrza

 

 

 

pompa-paliwa-zasilajaca-zetor.jpg

 

To mogło być tak: rozwaliło tą uszczelkę lub była chrzczona ropa i na mrozie rozwaliło. trochę wody i dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

gdyby nie to ze pewnie przesylka wiecej warta niz pompka to bym ci sprzedal swoja zakrecana nieuzywana. 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrarmrc    88

Da się rozebrać i naprawić tą pompkę ... ?

Czy wszystko jednorazówka?

Edytowano przez agrarmrc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

ta ze zdjecia  ? chyba nie warto , wywalic i kupic zakrecana.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj