Skocz do zawartości

Zetor 7211 - niespalanie paliwa,brak kompresji


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 

Opublikowano
22 minuty temu, Kondzio55 napisał:

Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 

Jaki kolor dymu

Opublikowano
9 minut temu, PaweLisowicz napisał:

Pompa była robiona u sprawdzonego pompiarza czy jakiegoś przypadkowego? Same pierścienie nic nie dadzą bo jak jest tuleja jajo to nic to nie da.

Tak sprawdzony pompiarz, sekcje itp wszystko robione 

 

30 minut temu, Mostowiak napisał:

W takim razie przywywaloby oleju.niebiesku dym to olej

A oleju nie przybywa, nie ubywa, a nagar na tlokach jakbyl tak jest

 

25 minut temu, pawel100474 napisał:

Silni do remontu niskie ciśnienie powinno być minimum 27-28 głowice sprawdź kąt wtrysku wymień chociaż pierścienie 

No niskie, tylko co moze być nie tak..  Pierścienie zakladane razem z tlokami i tulejami rok temu, kat wtrysku zmieniany w tą i w tą i nic nie daje

Opublikowano
12 minut temu, jaco512 napisał:

Pierścienie przy zakładaniu były sprawdzone, mierzone jaki był luz na zamku? Czy tylko poskładane byle jak... jak leci?

Sprawdzone, nawet 2 razy czy są dobrą stroną, jedynie co to nie bylo mierzone luzu

Opublikowano

Kolego a uszczelki głowicy to jakie zakładałeś 1,2 czy 1,5 ?

Opublikowano
33 minuty temu, PRIMO napisał:

Kolego a uszczelki głowicy to jakie zakładałeś 1,2 czy 1,5 ?

Uszczelki są 1,2 zalozone

 

28 minut temu, debrzyna napisał:

A może jak u szoka Podstawione zawory /za mały luz/

Luz jeszcze raz sprawdzalismy i ustaaiony dobrze 0,25 tu i tu

Opublikowano

Znam podobny przypadek w 7245 przyszedł czas na remont silnika zrobione wszystko oprócz wału i tragedia kręci niby łapie dymi jak lokomotywa okazało się że tłoki i pierścienie były założone od serii 75 ,9540 

Opublikowano

Sprawdź, czy nie jest przytkany filtr powietrza i właściwa ilość powietrza dociera do cylindrów. Czy zawory ssące otwierają się właściwie i czy nie są uszkodzone od tych zaworów krzywki na wałku rozrządu.

Opublikowano
1 godzinę temu, Kondzio55 napisał:

Tak sprawdzony pompiarz, sekcje itp wszystko robione 

 

A oleju nie przybywa, nie ubywa, a nagar na tlokach jakbyl tak jest

 

No niskie, tylko co moze być nie tak..  Pierścienie zakladane razem z tlokami i tulejami rok temu, kat wtrysku zmieniany w tą i w tą i nic nie daje

Po wymianie góry tak niskie ciśnienie sprężania może wskazywać na wypalone zawory ,lub zapieczone pierścienie, może być też jak ktoś wcześniej wspomniał za mały luz zaworowy, lub też wypalone zawory, lub nieszczelne zawory jeśli nie była robiona głowica. Ciśnienie sprężania powinno oscylować w granicy 30 barów po wymianie całego zestawu góry.

Opublikowano

jak bedziesz mial wolna chwile to popusc pompe wtryskowa i troche nia poruszaj-wte i we wte, jak nie pomoze to wyciag pompe spiluj jeden zabek na sprzegielku kolo przerwy i zaloz sprzegielko na spilowanym i troche pokrec, jesli nie pomoze to spiluj zabek z drugiej strony.

wydaje mi sie ze zaplon jest przestawiony- ja mialem taki przypadek ze bez zalozonej podkladki zrobionej z drutu nie zapalil i dymil jak lokomotywa.

uszczelki profilaktycznie zaloz 1,5

Opublikowano

Tez kiedyś miałem takie przeboje  z zetorem.głowice regenerowane w renomowanej firmie .nowe komplety naprawcze,a ten dziad dymi na niebiesko po zdjęciu kolektora wydechowego dmucha niespalonymi spalinami z dwóch tłoków,po perypetiach z mechanikami sam doszedlem  ze zakład nie dobił do końca prowadnic zaworowych do końca co skutkowało blokowaniem się przy powrocie lasek popychaczy.przy pełnym otwarciu zaworu dopchnij go czy ma jeszcze luz.zetory są bardzo czule na grubość uszczelek pod głowicami.sprawdź wysokość tulei nad blokiem,w  zetorach zdarza się ze tuleje w ystają za duzo,wszystkie maja być równo,u mnie  2 wystają więcej i na nich jest poddymianie,ale juz tego nie poprawialem,na  każdej tulei połoz uszelke przyloz linial i zmierzyć przy GMP odległość od tłoka,zastosuj taka uszczelke by tlok nie uderzal w glowice a szczelina byla jak najmniejsza mogą teraz za malo wystawać wtryski i rozpylac paliwo nad tłokiem  a nie w komorze,może tak być po regeneracji głowic.napisałem trochę chaotycznie ale cos tam może ci to pomoże.

Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, jacek3773 napisał:

Kurde silnik nie ma kompresji i tu trzeba szukać przyczyny .ujowe zestawy włożone lub głowice do remontu

Odmą dmucha ?? Sprawdzałeś

Odma nic nie dmucha, zero dymku. 

 

3 godziny temu, Alchemik napisał:

Może  wałek rozrządu przestawiony? Niewłaściwe znaki na kołach? 

Wałek, koła rozrządu zmieniono?

Rozrząd sprawdzany i ustawiony prawidłowo, jedynie byl wymieniony walek pompy 

 

9 godzin temu, wujekk110 napisał:

Sprawdź, czy nie jest przytkany filtr powietrza i właściwa ilość powietrza dociera do cylindrów. Czy zawory ssące otwierają się właściwie i czy nie są uszkodzone od tych zaworów krzywki na wałku rozrządu.

Filtr nie jest przytkany, nawet kolektor odkrecalismy i tez nic nie dalo. 

Tak wyglada tłok przykladowy

received_277182510231837.jpeg

received_311206323251961.jpeg

Edytowane przez Kondzio55
Opublikowano
1 minutę temu, jacek3773 napisał:

No to zrzuc choć jedną głowicę i sprawdż ją .bo nie pisałeś że były robione

1 głowica nowa wsadzona, 3 byly planowane i regenerowane zawory, gniazda itp, chyba ze były zrobione tyle o ile

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v