Włader

Zetor major 80

Polecane posty

Włader    0

Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 

Edytowano przez Włader

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

sprawdzać wszystko po kolei klemy, włącznik prądu, przewody, śruby na masie, stacyjka, przekaźnik od rozruchu, rozrusznik elektromagnes jak nie wiesz jak to sprawdzić to pozostaje zawezwać elektryka


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Włader    0

Dodam że jak zapale na krótko wiadomo że nie wolno to potem pali na kluczyk jak się mu zachce raz pali na kluczyk raz nie no i było już wszystko przeglądane jak i elektryka jak i układ paliwowy i cały czas jest ten sam problem 

miałem też gościa z serwisu wszystko co mógł to wysprawdzał komputer nic nie pokazał żadnej usterki ani błędu i nie doszedł do tego co to moze byc za przyczyna co dalej poradzicie z tym robić?

30 minut temu, wojtal24 napisał:

sprawdzać wszystko po kolei klemy, włącznik prądu, przewody, śruby na masie, stacyjka, przekaźnik od rozruchu, rozrusznik elektromagnes jak nie wiesz jak to sprawdzić to pozostaje zawezwać elektryka

Co dalej poradzisz z tym robić?

Edytowano przez Włader

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

daj rozrusznik do dobrego serwisu niech przejrzą może sie coś przywiesza. miałem podobny przypadek w forterze tej starszej że jak na krótko pyknął to już z kluczyka palił to wymieniłem przekaźnik od rozruchu bo się coś z nim działo i pomogło a sprawdź jeszcze czujnik na sprzęgle czy na skrzyni czy się nie zacina tu raczej układu paliwowego bym nie ruszał bo jest.


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Włader    0
6 minut temu, wojtal24 napisał:

daj rozrusznik do dobrego serwisu niech przejrzą może sie coś przywiesza. miałem podobny przypadek w forterze tej starszej że jak na krótko pyknął to już z kluczyka palił to wymieniłem przekaźnik od rozruchu bo się coś z nim działo i pomogło a sprawdź jeszcze czujnik na sprzęgle czy na skrzyni czy się nie zacina tu raczej układu paliwowego bym nie ruszał bo jest.

Czujnik rewersa sprawdzałem ale jest dobry ciągnik mało pracował od nowości to czujniki o których ty mówisz raczej powinny być dobre coś rozłącza albo coś nie łączy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25633

To że mało godzin nie oznacza że się nie zrypało.

Ruszaj rewersem podczas kręcenia. W landinim raz palił z kluczyka raz nie.

Płytka rewersu lekko zwierała. Na krótko palił.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Włader    0
3 minuty temu, Agrest napisał:

To że mało godzin nie oznacza że się nie zrypało.

Ruszaj rewersem podczas kręcenia. W landinim raz palił z kluczyka raz nie.

Płytka rewersu lekko zwierała. Na krótko palił.

 

Ale mi tylko zakręci krótko i tyle coś rozłączy I dalej nie kręci 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Włader    0
40 minut temu, wojtal24 napisał:

a może styki w stacyjce upalone?

Chyba nie bo raz pali raz nie jak się uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

a próbowałeś pominąć stacyjke i zobaczyć czy zapali tzn wypiąć kable od rozruchu że stacyjki i złączyć je i zobaczyć czy kręci


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Włader    0
5 godzin temu, wojtal24 napisał:

a próbowałeś pominąć stacyjke i zobaczyć czy zapali tzn wypiąć kable od rozruchu że stacyjki i złączyć je i zobaczyć czy kręci

Tak nie próbowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj