Poznaniak

NH T5.85/Proxima HS 80 /Kubota M5091 - Który wybrać do tura?

Polecane posty

Poznaniak    4

Który będzie lepszym wyborem  głownie praca z turem plus rozsiewacz nawozów i opryskiwacz jakis transport. Cena podobna trzech modeli ok 165/175netto, za podobne wyposażenie z pneumatyka, klima ,2 półbiegi, rewers elektrohydrauliczny. Mam juz zetora forterre i troche mnie denerwuje charakterystyczny klekot silnika i topornie biegi wchodza ale swietny  serwis zetora mam niedaleko, i dpf mozna zastapic pustym wkładem. Kubota koni ma niby 10 wiecej ale dpf i adblue no i serwis ambroży lub agroma wyjdzie ze 100km.  Od NH mam serwis 40km do raitechu , agrohandel ale i osadkowskiego widac naklejki na sprzecie 70km.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LuxorPL    4

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

Zetor raczej bardziej awaryjny niż NH.

Na twoim miejscu wziął bym NH albo rozważ jeszcze Deutz-fahr za 170 NETTO możesz wziąć model 5100 w naprawdę dobrym wyposażeniu.

W wiosnę rok temu była promocja 5120g za 175 netto był, tylko ze to juz AD-BLUE.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    4613

Ja z swojej strony dam Ci radę, wywal płytki usztywniające dźwignie zmiany biegów w forterra. Poczujesz duża różnice ma plus


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Poznaniak    4

Tak ogladałem df5090g i df5110g . mniejszy 167netto a mocniejszy 175 netto ale nie ma pneumatyki koszt u nich w serwisie 10netto,  no i przychodzą na kołach 480 tył nie ma innych opcji bynajmniej w tej cenie a do opryskiwacza to chyba wezsze  odpowiedniejsze np 420

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    638
LuxorPL napisał:

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

Zetor raczej bardziej awaryjny niż NH.

Na twoim miejscu wziął bym NH albo rozważ jeszcze Deutz-fahr za 170 NETTO możesz wziąć model 5100 w naprawdę dobrym wyposażeniu.

W wiosnę rok temu była promocja 5120g za 175 netto był, tylko ze to juz AD-BLUE.

 

Dlaczego Zetor bardziej awaryjny niz NH? Masz jakies porownanie na wlasnym gospodarstwie?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    282
8 godzin temu, LuxorPL napisał:

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

 

 

Chyba żartujesz, Kubota się sprzedaje bardzo dobrze od kilku lat a Ty twierdzisz że prawie nie ma ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    141
LuxorPL napisał:

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

Większość części jest dostępne z magazynów w Polsce. A jeśli nie ma, to przyjeżdżają z Niemiec. Czas oczekiwania przeważnie do 3 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    141

Bardzo możliwe. Ale nie pisz że jest problem z częściami zamiennymi do kuboty, bo części są, jak do większości zachodnich ciągników. Jak nie od ręki, to w przeciągu 3 dni. Plus CNH taki że są też zamienniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    652

Mam T5.75 z turem, Skrzynia DC 24x24, przyjemnie się pracuje, biegi może nie wchodzą jak w samochodzie ale to w końcu tylko ciągnik. Jeżeli chcesz NH to bierz sobie T5.75, po roku zadzwonisz po panów z hamownią i spokojnie zrobią ci z niego T5.95 :) Chyba że zależy ci na wzmocnionych mostach(do tura mogą się przydać) to chyba dopiero są one dostępne od T5.95 albo T5.105.

No i tak skrzynia w NH, to nie żadna nowość tylko skrzynia produkowana przez NH od 30 lat, także części do skrzyni są bez problemu, też zamienniki są dostępne do tej skrzyni.

Patrzyłem na zetora, ale jak w SERWISIE usłyszałem że jak jest sprzęgło mokre, to nie można korzystać z pedału sprzęgła bo wtedy się bardzo szybko zużywa i po 1000 mth w turze trzeba robić MOKRE sprzęgło to się tylko uśmiechnąłem i zrezygnowałem z zetora. Na plus dla zetora w porównaniu do NH to 3 biegi pod obciążeniem a w NH są tylko dwa biegi zmieniane pod obciążeniem, ale w pomocniczym ciągniku nie trzeba mieć aż tyle połówek. W obu przypadkach i tak jest skrzynia 24x24 więc spokojnie można sobie dobrać jakiś bieg. A w transporcie czy to w Zetorze czy to w NH i tak trzeba będzie wachlować wajchą, na samych guzikach się nie pojeździ.

Kubote też oglądałem, ale tam wszystko takie delikatne, elementy podnośnika to jak od 60-siątki wyglądały, takie delikatne w ciągniku 80 KM. No i ta moc w Kubocie, podawana przy obrotach 2700 obr/min :) Kto na takich obrotach pracuje :) 

 

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    141

W kubocie mass max moment obrotowy przy 1300obr/min. I przełożeń jest 36/36

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    652

Tylko w NH przy tej samej mocy w NH masz 410Nm a w Kubocie 360 Nm. Tyle niutow co w Kubocie 95KM to masz w NH o mocy 85KM, a przypominam że to niutonometry robią w polu a nie konie mechaniczne ;)

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    141

Ale autor pyta o NH t5. 85, a w nim jest moment max 351Nm przy obrotach 1500


Dodatkowo Kubota pojemność 3.8l, a NH 3.4l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    652

A w Kubocie "niby" 95KM co dają w polu tyle samo co 85KM w NH.

Tak jest w katalogach, jak hamowałem swojego T5.75 to max moment wyszedł przy 1400 obr/min. A punkt pracy, czyli przecięcie wykresu momentu z mocą przy 1600obr/min, a gdzie dla porównania znajduje się punkt pracy w Kubocie ?? 

No i w NH masz "tylko" DPF a w Kubocie DPF+ Ad-Blue, więcej rzeczy do psucia się .

I ten nadbieg w Kubocie , gdzie przy 2100 obr/min mamy już 40km/h. W NH wystarczy 1700 obr/min żeby jechać 40km/h.

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi89    23

Ja bym się skłaniał do Kuboty.

Zetor: 4,156 pojemność  76 KM 335 NM , Skrzynia 24x24 Pompa 50 litrów, Masa ponad 4100kg, Udźwig TUZ 4400  rozstaw osi 2,44 - plus to możliwość EHR w opcji

NH 3,400 pojemności 86 KM 351 NM, Pompa 47 litrów w opcji 63 (warto do tura), Masa 3740 Udźwig TUZ 3565kg rozstaw osi 2,28 

Kubota: 3,769 - 96 KM Skrzynia 36x36 Pompa 62,9 litrów Masa 3900 kg Udźwig TUZ 4100 rozstaw Osi 2,25

 

Z NH nie miałem zbytnio do czynienia. 

W zetorze praktycznie od kilku nastu lat się nic nie zmieniło. Poza kabiną i maską. Jedyny plus to możliwość EHR ale do twoich prac to i tak niezbytnio potrzebny

Kubota - o której sam myślę jako ciągnik pomocniczy, Mocna hydraulika co w turze będzie bardzo przydatne, bardzo skrętny ciągnik na pewno dużo bardziej niż Zetor. Promień zawracania w Kubocie to 4,2 metra w NH 5,5 metra w Proximie to pewnie jeszcze więcej metrów. Kubata słynie z bardzo oszczędnych silników i trwałych. Silniki robią nie tylko do ciągników ale i do całej gamy maszyn budowlanych. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio3p    1414

Moim zdaniem serwis Kuboty jest trochę daleko. 100km w jedną stronę, za dojazd każdy serwis ładnie sobie liczy, a którykolwiek traktor wybierzesz to co najmniej kilka razy serwis będzie musiał przyjechać.


24.07.2008 - 24.07.2020 - 12 lat na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    43
3 godziny temu, Tomasz0611 napisał:

Mam T5.75 z turem, Skrzynia DC 24x24, przyjemnie się pracuje, biegi może nie wchodzą jak w samochodzie ale to w końcu tylko ciągnik. Jeżeli chcesz NH to bierz sobie T5.75, po roku zadzwonisz po panów z hamownią i spokojnie zrobią ci z niego T5.95 :) Chyba że zależy ci na wzmocnionych mostach(do tura mogą się przydać) to chyba dopiero są one dostępne od T5.95 albo T5.105.

No i tak skrzynia w NH, to nie żadna nowość tylko skrzynia produkowana przez NH od 30 lat, także części do skrzyni są bez problemu, też zamienniki są dostępne do tej skrzyni.

Patrzyłem na zetora, ale jak w SERWISIE usłyszałem że jak jest sprzęgło mokre, to nie można korzystać z pedału sprzęgła bo wtedy się bardzo szybko zużywa i po 1000 mth w turze trzeba robić MOKRE sprzęgło to się tylko uśmiechnąłem i zrezygnowałem z zetora. Na plus dla zetora w porównaniu do NH to 3 biegi pod obciążeniem a w NH są tylko dwa biegi zmieniane pod obciążeniem, ale w pomocniczym ciągniku nie trzeba mieć aż tyle połówek. W obu przypadkach i tak jest skrzynia 24x24 więc spokojnie można sobie dobrać jakiś bieg. A w transporcie czy to w Zetorze czy to w NH i tak trzeba będzie wachlować wajchą, na samych guzikach się nie pojeździ.

Kubote też oglądałem, ale tam wszystko takie delikatne, elementy podnośnika to jak od 60-siątki wyglądały, takie delikatne w ciągniku 80 KM. No i ta moc w Kubocie, podawana przy obrotach 2700 obr/min :) Kto na takich obrotach pracuje :) 

 

Podniesienie mocy nie jest przypadkiem możliwe od modelu T5.85?

Kubota trochę pewnie taniej też wyjdzie niż Nh T5.85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    652

A dlaczego ma być niemożliwe, T5.75 a T5.85 to dokładnie to samo oprócz mapy silnika ;) poj chlodnic itd dokładnie to samo, dopiero w modelu T5.105 są większe chlodnice.


Kupiłem T5.75 za 140netto a T5.95 kosztował 157netto w tym czasie, ja za tuning dałem 4k brutto, za 15 netto które zaoszczędziłam kupiłem sobie agregat podorywkowy 2.1 m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi89    23

T5.75 ma silnik 3 cylindrowy a T5.85 4 cylidrowy

https://pol-agra.com.pl/images/broszury/td5-tier-4a-140009-pl.pdf

 

No ja mam serwis Kuboty, Zetora, NH praktycznie w tej samej odległości więc wybrałbym Kubotę

Z niej też można zrobić M5111 bo się tylko mapą różni od mniejszej

W przypadku @Poznaniak  to pewnie wybrałbym NH z Raitechu ze względu na odległość serwisu i firmy która jest dużym dilerem NH i ma rozbudowany dział serwisu.

Zetora raczej bym odpuścił. Może miałby przewagę jako główny ciągnik ponieważ jest największych gabarytów, największa pojemność silnika, najmocniejszy podnośnik z opcją EHR i największą masę. Jako ciągnik pomocniczy Kubota lub NH będzie chyba lepszym wyborem gdzie bardziej zależy na zwrotności i oszczędnym spalaniu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    652

T5.75 Utility ma silnik 4 cylindry, mam na podwórku to chyba wiem :)

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    43

Mi w Rolserwisie panowie powiedzieli że podniesienie mocy dopiero od modelu T5.85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem ze kuboty są fajne u mnie w okolicy jest tylko jedna i ciąga tylko opryskiwacz ale nie znam o niej opinii ale ten youtuber trochę pokazuje jej wady i jakie ma problemy 

    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    43
38 minut temu, Tomasz0611 napisał:

Powiedzieli bo pewnie lepsza marże mają na T5.85 ;)

Może i tak być, bo jeżeli zupełnie to samo to bym też brał tego mniejszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adam92
      Witam szukam ciągnika na 20ha w pieniądzach do 65 tys o mocy od 90 do max 120 co byście polecili rozglądam się nad Deutz fahre Agrotron 6.00 albo MF 6150. 6160 czy może jakiś inny byście polecili najmniej awaryjny i w miarę tani w serwisie odrazu mówię że nie szukam ciągnika w typie Belarus czy zetory chce coś wygodniejszego lecz nie zależy mi na rewersie hydraulicznym. Ciągnik ma posłużyć okolo 5 lat jako główny a później chce kupić nowy na prow bo teraz złożyłem wniosek na młodego rolnika na maszyny dziękuje z wszystkie odpowiedzi
    • Przez SylwekDrąg
      Witam jaki ciągnik polecacie na 5 ha łąk głównie koszenie i zbieranie na razie mam c330 i c360 ale mam zamiar sprzedać c360 i w zamian coś kupić koniecznie musi mieć przedni napęd bardzo mi się podoba John Deere 2850 ale nie wiem czy to dobry wybór, a wy co polecacie?
    • Przez Ryszard70
      Witam Panowie,
      szukać głównego ciągnika do swojego gospodarstwa. Ciągnik będzie zabrany na modernizacje, agencja przyznała mi max 136,5KM.
      Pod uwagę biorę te 3, ale który byłby najlepszy waszym zdaniem? Jakieś plusy i minusy
    • Przez szefuncio
      Bedzie to główny ciągnik pracował na ok 40 ha. pługi 4 kv zagonowe , kosiarka 3.5m,  agregat agro masz 4.2m, tuz i ornego po 20ha, ładowacz czołowy fabryczny, 
      jd 6120m Nowy ze ścięta 
      wyposażenie: skrzynia 24/24, mieka os, opony 600 z tyłu i 520, cena ok 330 netto z turem sterowany na linki,3 pary wyjść 
      Valtra G nowa seria 
      skrzynia dyna 6, mieka os, przedni Tuz, TUR sterowany elektrohydr dodatkowo z waga, mieka kabina, 3 pary wyjść 
      opony 600 i 420 cena 325zł netto 
       
    • Przez Zbyszek76
      Przymierzam się do kupna, wybór między tymi markami, ew jeszcze bliźniaczy NH. Proszę o poradę, wady i zalety - tych modeli. Budżet ok 100 tys netto.
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj