MasseyFerguson1114

Ustawienie zapłonu. Perkins 6 3544

Polecane posty

Witam mam problem z Massey Fergusonem 1114 (silnik Perkins 6 3544) po remoncie silnika i pompy, zimny ciężko pali. Jak sprawdzić czy kąt zapłonu jest właściwie ustawiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Tu sprawdza się ale początek tłoczenia. Jeśli ciężko zapala to wyprzedź mocniej pompę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Witam, rozpisywałem się kiedyś na temat początku wtrysku w perkinsfach. Dlatego wklejam tekst skopiowany z tamtego tematu. Wystarczy pobrać sobie manuala, sprawdzić numery pompy i tyle. Istnieje jednak duże ryzyko, że pompiarz przestawił seger w pompie, bo większość majstrów na to nie patrzy. Oto tekst:

 

Przestudiowałem manuala i namacalnie sprawdziłem u siebie, bo mam kombajn z takim silnikiem, jak by to miało wyglądać z ustawieniem kąta wtrysku.

Na kole pasowym są oznaczenia TDCM oraz początku tłoczenia i na pokrywie rozrządu jest znacznik (blaszka).

 

 

Przenieś do galerii

Jeśli nie masz oznaczeń na kole pasowym lub zamachowym (ja mam w kombajnie znaki na kole pasowym), to niestety ale trzeba sobie te znaki zaznaczyć. Trzeba by wypiąć zawór 1 cylindra kiedy tłok jest w przybliżonym GMP (uważać żeby nie wpadł do środka) zawór oprze się o tłok i czujnikiem zegarowym można dokładnie wyznaczyć GMP lub wyjąć wtryskiwacz i przez jego gniazdo próbować znaleźć GMP (metoda mniej dokładna). Jak znajdziesz oznaczasz swój znak pokrywający się z blaszką na pokrywie. Kiedy mamy już GMP 1 tłoka to patrzysz w tabelkę i na podstawie numerów z pompy wtryskowej wyznaczasz drugi znak odpowiadający momentowi wtrysku. Należy obrócić wałem przeciwnie do kierunku w którym silnik pracuje , żeby tłok obniżył się o tyle milimetrów ile podaje tabela.

 

Przenieś do galerii

Teraz tak, jeśli masz lub miałeś wyciąganą pompę i robiłeś coś przy rozrządzie to przed montażem pompy powinno się sprawdzić czy rowek we frezie wałka napędowego pompy pokrywa się z rowkiem na flanszy pod pompą. rowki mają się pokrywać wtedy kiedy wał jest ustawiony w pozycji TDCM lub jak zwał tak zwał GMP 1 tłoka. Trzeba obrócić wałem zgodnie z ruchem obrotu silnika żeby wyeliminować luzy na kołach rozrządu ( oczywiście zapinając z powrotem zawór bo jak wpadnie do środka to lipa) i sprawdzić jak wyglądają rowki. Jeżeli się nie pokrywają odkręcasz pokrywkę od koła rozrządu napędzającego pompę i na fasolkach regulujesz tak aby rowki się zgrały. Oczywiście wszystko w suwie sprężania 1 tłoka.

 

Przenieś do galerii

Potem wkładasz pompę i ustawiasz ją na kreski na kołnierzu pompy i na flanszy (podstawie).

 

Przenieś do galerii

Następnie kręcisz wałem znowu w kierunku obrotów silnika nie całe dwa obroty żeby silnik znowu był w suwie sprężania i ustawiasz w miejscu oznaczonym jako początek wtrysku. Odkręcasz dekielek na pompie (wyleci paliwo) i seger powinien pokrywać się z literą F na wałku pompy. Jeśli się nie pokrywa kręcisz pompą na fasolkach żeby to zgrać. Dokręcasz śruby, zakładasz dekielek, odpowietrzasz i ogień ;).

 

A tu masz link do tematu ze zdjęciami 

 

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj