Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

na telegramie?

Dnia 20.02.2023 o 17:43, ansu napisał:

Wszystko na jednej płytce nawigacja (panda) i autoster. Komunikacja przez ethernet, wifi .. 

 

powiedz mi proszę z jakich źródeł korzystasz przy tworzeniu swojego zestawu do prowadzenia równoległego?  widzę, że masz jakieś pro rozwiązania

Opublikowano
4 godziny temu, kissmy... napisał:

na telegramie?

powiedz mi proszę z jakich źródeł korzystasz przy tworzeniu swojego zestawu do prowadzenia równoległego?  widzę, że masz jakieś pro rozwiązania

Tak, na telegramie jest grupa agopen. Najnowsza wersja płytki AllInOne ma te wszystkie opcje właśnie.

Opublikowano
Dnia 13.03.2023 o 18:46, ansu napisał:

Po dłuższej przerwie powoli do przodu

Najgorsze to upychanie  

D099210D-FEAD-4816-9E36-D3C24EC7AF4E.jpeg

jak wkręciłeś zawór od hudrauliki? na maxa? w połowie? czy masz na to jakiś sposób ustawienia? zawór od Marka?

Opublikowano (edytowane)

To zależy ile potrafisz i ile sam zrobisz. Hydraulika to o przynajmniej 4 tysi drożej. Chyba ze ciągnik jest fabrycznie gotowy do 

Edytowane przez ansu
Opublikowano (edytowane)

Na hydraulice jak sam wszystko zrobisz i po taniości zdobędziesz części to w 10tysi się zmieścisz. Jak ktoś ma ci to zrobić ustawić i jeszcze wytłumaczyć jak to używać to x2. 

8F85D652-8D6D-4BE6-96AE-1374037BB132.jpeg

Edytowane przez ansu
Opublikowano

Jak ktoś nie ma zielonego pojęcia, a wymagania wygórowane to cieżko takiemu coś wytłomaczyć. 
Zaletą i wadą AgOpenGps są prawie nieskończone możliwości i mnogość ustawień co przytłacza nawet zaawansowanego użytkownika. 

  • Root Admin
Opublikowano

Dlatego ja to sprzedałem, nie mam daru do lutowania i elektrykowania. Poustawiać, coś tam poprogramować to i owszem, ale z kabelków nigdy nie byłem orłem.

Opublikowano

Wydaje mi się, że AOG z Pandą lepiej się zachowuje niż CEREA. W przypadku AOG czujnik kąta skrętu jest niezbędny, aby program wiedział w jakim położeniu są koła ciągnika. Najistotniejszy jest punkt 0, czyli proste koła, zapewnia to stabilną jazde.

  • Root Admin
Opublikowano

A nie jest tak, że czujnik skrętu jest niezbędny przy hydraulice? A przy elektronicznej kierownicy już nie? Skąd system ma wiedziec jak jest koło ustawione pryz hydraulice? przy elektrycznej kierownicy wie to z silnika sterującego kierownicą i błyskawicznie moze reagować na wychylenie kierownicy. W przypadku zaworu hydraulicznego nie wie o ile się przesunął, tzn moze wiedziec ale bardzo późno.

Ani w małym ciągniku ani w kombajnie nie mam czujnika skrętu a sprzęt chodzi super prosto, ale tu jest tylko kierownicą elektryczna

Opublikowano

Nie nie. W przypadku AOG możesz zastosować każdy zwykły silnik elektryczny, który będzie kręcił kierownicą, a to jak szybko i w którą stronę będzie kręcił zależne jest od położenia kół, które jest sprawdzane przez czujnik LWS. Ty mówisz o przypadku gdy w silnik wbudowany jest jeszcze enkoder, nie jest to też jednak rozwiązanie idealne w przypadku maszyny bez sztywnego fizycznego polączenia kierownicy z kołami, gdyż kierownica względem kół zmienia swoje położenie, wystarczy sobie zobaczyć, że jak kręximy prawo lewo kilka razy, to potem koła na wprost są w innym położeniu koła kierownicy.

W wielu nawigacjach LWS jest wykluczany, a kierunek jest określany na podstawie żyroskopu, niektóre nawigacje mają wogóle żyroskopowy czujnik kąta skrętu montowany na zwrotnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v