ziooober88

Zetor 7211 - olej w układzie chłodzenia

Polecane posty

ziooober88    1

Narazie nic z tym nie będę robił. Zostawiam temat i czekam na lepsze czasy :) Poczekam na rozwój sytuacji. Co do kontrolek to właśnie wszstko sobie fajnie porobiłem. Wszystkie kontrolki sprawne, cała elektryka działa na tip top a tu taki zonk z tym płynem.

Tak w ogóle to można przesmarować pompę wody? Pytam z czystej ciekawości czy takie coś jest możliwe. Byłoby to najlepsze rozwiązanie mojego problemu.

Dodatkowo to czy taka pompa daje duże ciśnienie? Chodzi mi dokładnie o to czy jak ściągnę przewód z powrotu z nagrzewnic to powinno tam jakie występować ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pisząc przesmarować, miałem na myśli wtłoczenie smaru ponad miarę, który źle wpływa na szczelność aparaturki. Do pompy wtłacza się dwa cztery ruchy smarownicy i to nie zbyt często, nie więcej, a nie walić aż wyjdzie gdzie tylko się da. Ciśnienie cieczy powstaje tylko w wyniku jej się nagrzewania  jest sterowana zaworkiem w korku wlewu, jak stygnie, robi się podciśnienie, pompa nie wytwarza żadnego ciśnienia.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziooober88    1

To w moim przypadku było to na pewno ponad 10 razy :)

Jutro z ciekawości ściągnę pasek z pompy i ruszę nią zobaczę jak ona chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Normalnie będzie chodzić, łożyska są bardzo dobrze nasmarowane, problem zaczyna się robić jak dostanie się do nich woda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziooober88    1

Dumania ciąg dalszy. Po czasie kolego trochę rozjaśniłeś mi sytuację. Dlaczego? Dlatego, że pisałeś mi o podciśnieniu wytworzonym przez temperaturę. No i wszystko by się zgadzało tylko jak kupiłem traktor to poprzedni właściciel odciął zasilanie wody na nagrzewnice w kabinie. Ja to przerobiłem oryginalnie tak jak powinno być i od tego czasu zaczęły się problemy z wywalaniem płynu. I tutaj moja złota myśl czy układ chłodzenia powinien być szczelny łącznie z korkiem od chłodnicy? Bo ten mój lata jak starej k... majtki. Dodatkowo nie ma w nim żadnej uszczelki. W układzie nie może wytworzyć się żadne podciśnienie. Czy to czasem może powodować taki objaw? Mi wydaje się, że tak. Ale poczekam na opinie kogoś bardziej zorientowanego w temacie. Kupiłem oryginalny korek do zetora ale okazał się za mały. Dzisiaj przymierzyłem korek od C360 i okazał się taki sam. Nie wiem czy czasem ktoś nie założył chłodnicy od C360 ale to już pomijam ten fakt.

 

Druga sprawa to przeprowadziłem degustację tego co znajduje się w mojej chłodnicy. Efekty takie, że olej smakuje inaczej, ropa smakuje inaczej i to co mam w chłodnicy też smakuje inaczej :) Nie jest to na pewno płyn chłodniczy bo ten jest fajny słodki :) Nie da się opisać tego smaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
22 godziny temu, Sean napisał:

Przy dziurawej tulei, natychmiast będzie woda w oleju.

ogólnikowy wniosek . Uwierz,że efekt przeżartej tulei będzie bardziej widoczny w chłodnicy niż w misce olejowej . Ciśnienie spalania jest nieporównywalnie większe od tego w chłodnicy .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie muszę w nic uwierzyć bo ja to przerabiałem już nie raz,  :) masz po krótkim czasie silnik pełen wody czy tam płynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

byle w garazu- stara pompa nie ma kalamitki ani zadnych lozysk, jest w czesciach wiec sprawdzilem dokladnie , mam tez druga chyba od 3 p i tam jest kalamitka.

wypchales pewnie uszczelnienia walka-jesli masz porzadna smarownice to sie nie dziwie, pewnie pompa do naprawy lub wymiany.

korek musi byc szczelny - kupile nowy czeski 16 zl rozlecial sie po dwoch odkreceniach. juz lepszy ruski w 60 pare lat i trzyma. 

sam mailem awaryjnie chlodnice od 60 zalozona, pierwsza byla od razu dziurawa druga pekla po roku. z trzecia -ktora musialem kupic gdy pierwsza poszla na reklamacje go sprzedalem.

tego plyny to nie probuj za duzo bo jutro nie bedziesz juz widzial problemu z chlodnica i to doslownie🙃


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To że pompa nie ma kalamitki to ok, bo są takie, ale że pompa do Zetora 7211nie ma łożysk, to co w takim razie ma? to jest pompa z katalogu Zetor 12 i 14 to są łożyska

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

w moje pompie ich nie ma -musialy do czegos pasowac wiec wzialem😂,

choc wydaje mi sie ze tam gdzie nie ma smarowania powinny byc lozyska kryte a nie otwarte. ja mam ciagnik z ostatniego roku produkcji wiec moze te wczesniejsze z kalami tkami mialy inaczej ?


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj