Kala3452

New Holland T6080- Rewers szarpie przy zmianie kierunku

Polecane posty

Kala3452    0

Witam moze miał ktoś podobny problem u siebie ciągnik New Holland T6080rc przy zmianie kierunku jazdy nie odbywa się to łagodnie tylko ciągnik kilka razy szarpnie i dopiero zmienia kalibracja nie pomaga brak błędów. 

Edytowano przez Kala3452
Błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

nie może dołożyć synchronizatora z jakiegoś powodu, skrzynia 16x16?


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kala3452    0

Jak pisałem wcześniej kalibracja nic nie pomaga przechodzi całą zawory podkładane nowe bez zmian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

zawór modukacyjny czego? akumulator spowoduje twardą pracę a nie brak dokładania synchronizatora bo w range command jest ta sama zasada jak w 16x16 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A skad wiesz ze synchronizator nie wchodzi? A moze tlumik drgań?

Przyczyn moze byc wiele, najlepiej wejsc w menu HH i sprawdzic pozycje potencjometrow synchronizatorow..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kala3452    0

Tłumik drgań wymieniony na nowy nie mam już pomysłów serwis sprawdzał cała elektrykę czujniki i niby jest wszystko dobrze a nie jest tak jak powinno byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Nie wiem co miałby do tego mieć tłumik drgań samo wejscie synchronizatora nie ma żadnego wpływu na zły stan tłumika i czujnika momentu obrotowego tłumik ma wpływ przede wszystkim na problemy z automatyką, jeśli jego nie sprawność powoduje zakłamania w odczycie momentu obrotowego. A tu masz definitywnie brak pełnego wejścia synchronizatora, potencjometr nie osiąga pozycji zapięcia i dletego zawór podejmuje kilka prób dopięcia, aż za którymś razem się udaje co teoretycznie nie zgłosi błędu bo pozycja została osiągnięta. Co jest przyczyną nie wiem moze być usterka mechaniczna ale nie tylko. Inną kwestją jest fakt, ze ten ciągnik nigdy nie zmieni kierunku idealnie płynnie, tak jak ciągnik na rewersie na mokrych sprzęgłach. musiał bym sie przejechać tą maszyną żeby powiedzieć czy nie szukasz dzióry w całym ta przekładnia jest specyficzna i trszeba wiedzieć co jest w niej normalne a co nie

 

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Jeśli będzie uszkodzony to jego wymiana jedynie wpłynie na zmianę biegów a nie grup 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zuzyty tlumik wlasnie powoduje szarpniecia mimo dobrego stanu synchronizatorow i prawidlowej kalibracji.  Jezeli twierdzisz ze synchronizator nie moze za kazdym razem osiagnac swojej pozycji to od tego jest menu HH do sprawdzenia czy tak jest faktycznie... 

Zmiana biegow i zmiana grup jest na jedenej lini zasilania oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

po pierwsze jeśli tłumik jest uszkodzony to wogówe nie zrobisz kalibracji w tym ciągniku bo ci momentu nie odczyta,i przy pierwszym sprzęgle udusisz  silnik bo nie osiągnie harakterystyki momentu dla danego sprzęgła, na czym właśnie polega kalibracja, i w zasadzie po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że klient czekuje od maszyny czegoś, czego ona nie osiągnie nigdy, bo zanim on wyjmnie jeden synchronizator i zapnie inny to zawsze powstaje pene szarpnięcie, ale nie stwierdzę tego bez przejechania się ciagnikiem, jedyne co mogę zalecić w tej sytuacji to wsiąść w inny ciagnik z taką przekładnią i porównać to ze swoim.

Ja również prowadzę serwis i znamdobrzete skrzynie, ale to nie czas na licytowanie się kto co umie jak kolega ci pomoże to spoko 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie kazda wersja t6000 ma kalibracje momentu silnika..

A jeszcze pytanie przy jakiej temp oleju robiles kalibracje?

Drugie, w konfiguracji HH ustawia sie czasy szybkiego rewersu.. moze masz cos przestawione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

ja nie mówię o kalibracji momentu silnika tylko o kalibracji skrzyni do czego w tej przekładnie niezbędny jest sprawny damper, który będzie prawidłowo podawał moment dla czujnika z rozwalonym nie skalibrujesz tak jak napisałem udusisz silnik nie rozłączy sprzęgął...


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze bedziesz mial strzelone 3 sprezyny i zrobisz kalibracje bez problemu a bedzie szkubal... przerabialem taki przypadek😉

A niby ktory czujnik pokaze Ci ze masz za duzy luz na tlumiku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

jeśli tłumik złoży się całkowicie to wywali ci błąd  bodajrze E64 ale mogęsię teraz mylić w opisie masz jako możliwość błędu uszkodzony damper.  Owszem przy nie całkowicie uszkodzonym tłumiku przjdzie kalibrację ale właśnie tu jest problem jak mądrzy panowie sami kalibrują sobie skrzynie ,aaaa bo ja wiem i na serwisie zaoszczędzę i nie jenokrotnie zamiast poprawy jest pogorszenie ustawień.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kala3452    0
11 minut temu, mariusz(ZDUN) napisał:

po pierwsze jeśli tłumik jest uszkodzony to wogówe nie zrobisz kalibracji w tym ciągniku bo ci momentu nie odczyta,i przy pierwszym sprzęgle udusisz  silnik bo nie osiągnie harakterystyki momentu dla danego sprzęgła, na czym właśnie polega kalibracja, i w zasadzie po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że klient czekuje od maszyny czegoś, czego ona nie osiągnie nigdy, bo zanim on wyjmnie jeden synchronizator i zapnie inny to zawsze powstaje pene szarpnięcie, ale nie stwierdzę tego bez przejechania się ciagnikiem, jedyne co mogę zalecić w tej sytuacji to wsiąść w inny ciagnik z taką przekładnią i porównać to ze swoim.

Ja również prowadzę serwis i znamdobrzete skrzynie, ale to nie czas na licytowanie się kto co umie jak kolega ci pomoże to spoko 

Napewno tak nie powinno szarpać mam też inny ciągnik i odbywa się to łagodnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

na ponad 50 czego??


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Arturo1610
      witam. mam problem z nh ts 115 otóż gdy ciągnik jest zimny pali na strzała a gdy ciepły musi podkręcić i myślę że to nie wyregulowane zawory. ciągnik ma 9 tyś motogodzin A góra silnika wygląda na nie ruszana. chciałbym ustawić zawory ale nie wiem jaki powinien być luz. może ktoś ktoś wie jaki powinien być luz i pomoże?
    • Przez nunu85
      normalnie czarna magia. traktor jeżeli silnik nie działa to można mu zapalić światła i beda swieciły wieki. jeżeli się odpali i ruszy delikatnie to też niż się nie dzieje. a jeśli się ruszy agresywniej/ szarpnie to z automatu przepala bezpiecznik od prawych postojówek ( i co gorsza nie świecą się wówczas też żadne halogeny robocze). gdzie zaglądać? czego szukać? domyślam się że gdzieś robi się zwarcie i kabel z prądem dotyka do masy ale gdzie zaglądać? lampa przednia na słupku i tylna na błotniku zdrowe. gniazdo przyczepy zdrowe co tu jeszcze patrzeć bo już mnie krew zalewa?
    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj