Pit27

Rozdzielacz skrzyni biegow zetor forterra 11441

Polecane posty

Pit27    1

Witam wszystkich 

Jakiś czas temu opisywałem o problemach z skrzynią biegów w zetorze forterra okazuje się że znika ciśnienie na czasy raz jest za chwilę go nie ma i znów się pojawia , tarczki nowe nowa mikro pompa wszystkie  oring pod obudowa filtrow wymieniane po kilka razy A problem nadal jest  Mechanik obstawia rozdzielacz na skrzyni ten od półbiegów , tylko problem  ze nigdzie go nie ma i nie jest już produkowany  . Może ktoś wie gdzie takie rozdzielacze regeneruja lub może ktoś miał taki problem z ciśnieniem w skrzyni 

PART_1571850275871.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    327

Jak to niejest produkowany? Przecież ciągnik niejest taki stary i już części nie produkują?dziwne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

poszukaj na forum tematu o problemach ze wzmacniaczem w 9540 podczas jazdy pod górę . Może Masz też poluzowaną rurkę ssącą olej ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pit27    1

No niestety nie produkują ( pewnie dla tego żeby nie naprawiać tylko kupować nowe maszyny ) , nie ma ani w Polsce ani na Słowacji ani w Czechach.  może jakieś jeszcze gdzieś są na półkach ale znaleźć  będzie ciężko.  Serwisant zetora z Czech twierdzi  że można założyć od nowszego modelu tylko trzeba zmienić przewody hydrauliczne i całe sterowanie . Co do tych rurek to były sprawdzane i wszystko ok , pozostał ten rozdzielacz do wymiany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

a nie masz problemów z podnośnikiem ewentualnie z turem ? Chodzi płynnie czy też szarpie ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pit27    1

Właśnie zaczęło się od podnośnika nie chciał podnosić wałek też zwalniał na obrotach i półbiegi działały z opóźnieniem A później przestał ciągnąc na biegach jak by slizgał bo spaliło tarczki w zmacniaczu przez to znikajace ciśnienie. Tarczki założone nowe , micropompka nowa mechanik przegladal kosz od walka i tą rurke ssąca 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

masz nieszczelność w układzie zasysania oleju przez pompy . Rozbierz jeszcze raz całą przystawkę od filtrów i posprawdzaj wszystko -zmień simmeringi  . Ja miałem podobnie ponieważ tulejka z kołem zębatym, napędzająca pompę podnośnika , była założona odwrotnie -wszystko chodziło ale tak założona( bo istnieje taka możliwość ) mogła się swobodnie przesuwać ,a pompa zamiast oleju ciągnęła powietrze.

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam podobny problem w forterze 10641 po wymianie filtrów skrzyni jak sie nie rozgrzeje dobrze olej to drży mi tur nie równo chodzi mi podnośnik i pólbiegi nie chodzą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj