KamilMaj

Uszczelka Massej Ferguson 3060

Polecane posty

KamilMaj    1

W MF 3060 wyrzuca wodę bo robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia a temperatura jest w normie. Jakiś pomysł? Wydaje mi się że uszczelka pod głowicą ale może ktoś doradzi coś innego. Termostat został wyjęty i to samo się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

też po zakupie miałem nadzieje, że to tylko uszczelka... Głowica do sprawdzenia i nowa uszczelka. Jak nie pomoże to zostaje blok wywalić na złom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilMaj    1
33 minuty temu, lukbold napisał:

też po zakupie miałem nadzieje, że to tylko uszczelka... Głowica do sprawdzenia i nowa uszczelka. Jak nie pomoże to zostaje blok wywalić na złom

Głowica i blok planowany, uszczelka nowa. W zime był kapitalny remont silnika, nie napisałem w poście. Wcześniej tego problemu nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Zrób test na CO2 w płynie, jeśli wyjdzie negatywnie to nie wina uszczelki. Może być problem z przepływem, sprawdź chłodnicę, przewody i blok. Termostatu pod żadnym pozorem nie usuwaj, musi być i tyle. Sprawdź korek chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

remonty silnika możesz robić do końca świata i dzień dłużej gdy blok jest pęknięty no ale.. szukaj... powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Zalej  płynu pod sam korek równo z brzegami i patrz czy będą bąble wyłazić  najlepiej rano na zimnym silniku będziesz wiedział czy masz ciśnienie w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    15

akmaly napisał: Zrób test na CO2 w płynie, jeśli wyjdzie negatywnie to nie wina uszczelki. Może być problem z przepływem, sprawdź chłodnicę, przewody i blok. Termostatu pod żadnym pozorem nie usuwaj, musi być i tyle. Sprawdź korek chłodnicy.,, Bąbelki idą ale nie ma obecności CO2 w chłodnicy,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

To jak bąble idą to masz niedzczelność między układem chłodzenia a cylindrem pytanie czy uszczelka czy inna wada, chociaż jak nie było problemu przed remontem to najprościej sprawdzić wymieniając uszczelkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

A jaki w tym problem? Wg mnie, żaden. Wiadome że lepiej surowe i obrabiać w bloku ale i gotowe nie musza być od razu złe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilMaj    1
12 minut temu, akmaly napisał:

A jaki w tym problem? Wg mnie, żaden. Wiadome że lepiej surowe i obrabiać w bloku ale i gotowe nie musza być od razu złe. 

No to musisz być naprwdę hardcorem zeby je wybic by my próbowaliśmy i nie dało rady ( są tak cienkie), podejrzewam że nie tylko z tym byłby  problem ale do sedna. Jest dziurka w wężu od pompy wody do termostatu możłiwe żeby o to w chłodnicy gotowało wodę? Ps. Tuleje były zakładane przez warsztat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Nie trzeba być żadnym hardcorem ani jakimś super fachowcem, potrzeba tylko narzędzi i głowy na karku. Można te tuleje wycisnąć specjalnym ściągaczem lub umiejętne zniszczyć. Wyciąganie w całości ściągaczem jest pracochłonne ale da się. Osadzenie to najmniejszy problem. Ważne tylko kwestia oczyszczenia otworu. 

Co do tego gotowania wody to w chłodnicy Ci jej nie gotuje tylko w bloku jeśli jest problem z obiegiem. Wymień i się przekonasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilMaj    1
18 minut temu, akmaly napisał:

 

Co do tego gotowania wody to w chłodnicy Ci jej nie gotuje tylko w bloku jeśli jest problem z obiegiem. Wymień i się przekonasz. 

W chłodnicy, czujnik jest w głowicy a pokazuje cały czas dobrą temperaturę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

taaaaa zagotuj perkinsa... powodzenia. Włóż sobie tam termometr i zobacz te swoje gotowanie przy 60 stopniach.

Jak stwierdziłeś że to nie jest CO2? miałeś test?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    15

lukbold napisał: taaaaa zagotuj perkinsa... powodzenia. Włóż sobie tam termometr i zobacz te swoje gotowanie przy 60 stopniach. Jak stwierdziłeś że to nie jest CO2? miałeś test? Tak był test robiony. Kolor płynu nie zmienił się, czyli nie ma CO2 czyli raczej to nie uszczelka Edit: Termometr wkladaliśmy do chłodnicy tyle że kończył się na 70C ale w każdym razie przekroczył skalę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Przecież to powietrze być nie może... A jakimś cudem oleju czy paliwa w te chłodnice nie pcha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    15

Nie, nie ma nic. Jedyne co może być teraz przyczyną to chyba ten przewód, jak pisałem wyżej.


Po niedzieli wszystko się okaże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
10 godzin temu, akmaly napisał:

A jaki w tym problem? Wg mnie, żaden. Wiadome że lepiej surowe i obrabiać w bloku ale i gotowe nie musza być od razu złe. 

No pewnie nie jeden tak myśli i później na forum skąd się bierze płyn w oleju albo odwrotnie czy się grzeje czy co tam jeszcze. Nie wieżę że wciśnie jeden z drugim 4 tuleje na jednakową wysokość by była idealna płaszczyzna, a gdzie osiowanie w takim przypadku i pozostałe operacje? 3tyś. h i traktor na sprzedaż bo jakieś te mf-y to nie dobre ciągniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

300h minęło już od remontu i odpukać jest ok najgorsze przeszedł bo zawsze o tej porze czyli siew rzepaku nie wytrzymywał i uszczelka padała a w tym roku to i areał rzepaku zwiększyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Oczywiście że osadzę 4  tuleje na jednakową wysokość i to jedną ręką. Nic nie będzie pęknięta ani nie będzie tematów na forum. Nie martw się, Perkins to prosty silnik. Co osiowanie ma wspólnego z tulejami???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Bo jeżeli wymieniasz tuleje to wypadałoby zrobić osiowanie wału żeby wszystko zaczęło współpracować jak należy, ciekaw jestem twojej teorii osadzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Nie prawda, osiowanie wału wykonuje się tylko i wyłączenie aby wszystkie łożyska główne wału miały wspólną oś, oczywiście zachowując prostopadłość względem tulei.

Nie zawsze jest potrzeba ruszania wału, wał się mierzy i ocenia, nie wymienia od razu.

W perkinsach przeważnie problem jest z tulejami, wał wytrzyma spokojnie drugie zestawy ( oczywiście po pomiarze i ocenie ).

Tuleje są cienkie, nie ma większego problemu z osadzeniem, jedynie dokładne oczyszczenie otworów wymaga trochę czasu, ale tu żadna nowość, że dłużej się czyści niż składa. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SEREKMF3060
      Witam posiadam MF 3060 problem tkwi w tym ,że świeci mi się ciągle kontrolka ładowania ,oraz obrotomierz nie działa,kontrolki inne gasną,zostaje tylko kontrolka ładowania,ładowanie jest w porządku dobrze ładuje ,wychodzą trzy kable z wiązki - od rozrusznika oraz dwa dodatkowe niebieski i brązowy 🤔 gdzie szukać przyczyny czy cos źle podłączone,działał wcześniej dobrze ale od jakiegoś miesiąca najpierw zniknął obrotomierz i kontrolka nie gasla,pozdrawiam i liczę o pomoc 




    • Przez Wolodymyr
      Cześć. Mam następujący problem w Massey Ferguson 2620: Nieszczelny jest cylinder roboczy sprzęgła, ten który naciska wysprzęglik. Oddałem go już 2 razy do firmy zajmującej się naprawą cylindrów hydraulicznych do naprawy, robią własne uszczelki. Ale nie chce działać, po chwili znowu płynie. Może znacie firmę w Polsce, która zapewne będzie w stanie to naprawić. Zdjąłem go z traktora i zawiozłem tam, a potem sam odebrałem. Dziękuję.

    • Przez Matiopex
      Mam takie pytanie przez 4 miesiące w MF 3060 musiałem wymienić 3 orbitrole czy ktoś wie jaka może być przyczyna psucia się takowej części ?
      tez sobie tak myślałem żeby np założyć orbitrol od MF 3070 bo na internatach psze ze jest mocniejszy? 
      Jesli poszło by tak zrobić i jak by pasował to czy nic by się nie stało jeśli bym założył mocniejszy orbitrol ? 
       
       
      DZIEKI BARDZO ZA ODPOWIEDZI ;) 
    • Przez ferguson3075
      Od ostatniego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy , chodzi cięzko na wolnych obrotach , zauważyłem tez ze na półbiegu na zajacu ciągnik tak jakby cos blokuje gdy jest na luzie , po przełączeniu na zółwia na luzie problem ustępuje , gdy jest rozgrzany i jest na zajacu sam zmienia na zółwia , pompe wymieniono w 2016 roku na nową, wymieniony filtr hydrauliki i wyczysciłem filtr niskiego ciśnienia od wspomagania,od czasu do czasu zaświeca sie kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach
    • Przez Manys
      Witam, mam do wymiany tarczki sprzegla przedniego napędu bo mi przód nie ciągnie, 
      Pytanie czy dam radę to sam ogarnąć czy jest tam coś skomplikowanego, jak to najlepiej ugryźć
      MF 3070
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj