aprochota

Zetor forterra wymiana oleju w skrzyni

Polecane posty

aprochota    327
Witam zabieram się za wymianę oleju przekladniowego i mam pytanie czy żeby spuscic olej to odkreca się śrubę w tylnym moście i w zwolnicach to wiem. Ale pod skrzynia biegów też są 2 śruby czy te też?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

też odkręć . Jakim olejem Planujesz zalać ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    327

Agro stou 10 w 30. Do silnika też go stosuje. I naradzie wszystko gra. W skrzyni 1 raz wymieniłem od nowości 12 lat i 3000 godzin. Ale olej był jeszcze w dobrym stanie normalnie przezroczysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Najpierw wypompuj olej przez gniazdo a resztki dołem


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    18

moim skromnym zdaniem to wywierć dziure w najniszym miejscu i wszystko zleci a potem zastrugaj kołka i go zabij a tak na serio masz 3000 godz i takie pytania zadajesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majkelos    28
Dnia 13.06.2019 o 16:02, heniek36 napisał:

moim skromnym zdaniem to wywierć dziure w najniszym miejscu i wszystko zleci a potem zastrugaj kołka i go zabij a tak na serio masz 3000 godz i takie pytania zadajesz?

mógłby mi ktoś wyjaśnić czy Forterra ma olej w zwolnicach prosto z tylniego mostu czy ma gdzies korki wlewu ? bo od dołu jak patrze są na boku jakieś spustowe a nie widze gdzie sie wlewa Mógłby mi to ktos wyjasnić ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    327

Witam nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Mianowicie w końcowej fazie hamowania na przednich kołach jest takie szarpanie wygląda to jak by był ABS oczywiście niema ale tak to c hamuje z przerwami co może być powodem tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj