aprochota

Zetor forterra wymiana oleju w skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
aprochota    162
Witam zabieram się za wymianę oleju przekladniowego i mam pytanie czy żeby spuscic olej to odkreca się śrubę w tylnym moście i w zwolnicach to wiem. Ale pod skrzynia biegów też są 2 śruby czy te też?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    65
Napisano (edytowany)

też odkręć . Jakim olejem Planujesz zalać ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

aprochota    162

Agro stou 10 w 30. Do silnika też go stosuje. I naradzie wszystko gra. W skrzyni 1 raz wymieniłem od nowości 12 lat i 3000 godzin. Ale olej był jeszcze w dobrym stanie normalnie przezroczysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    3460

Najpierw wypompuj olej przez gniazdo a resztki dołem


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    16

moim skromnym zdaniem to wywierć dziure w najniszym miejscu i wszystko zleci a potem zastrugaj kołka i go zabij a tak na serio masz 3000 godz i takie pytania zadajesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    162

Bo jeszcze w skrzyni nie wymieniłem oleju jak byś dokładnie czytał to byś wiedzial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majkelos    13
Dnia 13.06.2019 o 16:02, heniek36 napisał:

moim skromnym zdaniem to wywierć dziure w najniszym miejscu i wszystko zleci a potem zastrugaj kołka i go zabij a tak na serio masz 3000 godz i takie pytania zadajesz?

mógłby mi ktoś wyjaśnić czy Forterra ma olej w zwolnicach prosto z tylniego mostu czy ma gdzies korki wlewu ? bo od dołu jak patrze są na boku jakieś spustowe a nie widze gdzie sie wlewa Mógłby mi to ktos wyjasnić ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    162

Witam nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Mianowicie w końcowej fazie hamowania na przednich kołach jest takie szarpanie wygląda to jak by był ABS oczywiście niema ale tak to c hamuje z przerwami co może być powodem tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      ciezko pali na zimnym silniku zetor 10540 jak sprawdzic czy swiece do wymiany czy co innego moze byc np ten przekaznik sterownik swiec  zarowych?
    • Przez adamek1942
      Cześć,  panowie mam pytanie czy wy w swoich proximach po zdjęciu nogi z gazu przy jeździe 6 -tce przy tych 38 km/h słyszycie ze skrzyni lub przedni napęd taki stuk jakby na trybach ( wiem ze ma być ale wydaję się mi ze jest za duzy )  np. przy orce podczas przejzadow przez bruzdy tez jest to do usłyszenia. Na biegu jak stoi zgaszony i kołem ruszam to tez to słychać i to dość głośno.  Nie wiem co robić bo słyszałem ze słabe skrzynie niestety są w tych zetorach. Ciągnik okolo 700godzin.
    • Przez Ssebuss87
      Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  . 
    • Przez divio
      jaki jest numer ral czerwonego koloru na zetorach forterra
    • Przez Pit27
      Witam wszystkich kilka dni temu opisywałem o problemach że skrzynią w 11441 wczoraj wyciągnąłem filtry i znalazłem oring średnicy 1 cm i oczywiście pełno różnego typu dziadostwa, dodam że skrzynia była robiona w serwisie nie dawno A ciągnik przepracował od tego czasu nie całe 50 mth . Nie wyrażam się na temat tych co robili ta skrzynie zwłaszcza że są serwisem deutza i zetora 🤨 po wymianie filtrów nic się nie zmieniło podnośnik nie działa wałek też się nie kręci i nie jeździ na biegach tylko półbiegi dzialaja , moze ktos kojarzy z czego taki oring może być 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj