Skocz do zawartości

[Ursus C-330] Zestawy naprawcze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dawna są te drogie zestawy tylko wcześniej Mahle miało je w swojej ofercie do wybru był tańszy zestaw i droższy z tłokiem gorzyckim. Teraz albo można dostać sam tłok gorzycki  jak kto woli kompletować sobie samemu lub właśnie Premium Plus jako gotowyy zestaw. Z tym gorzyckim ciężej dostać bo po prostu mało chodliwe zestawy za komplet ponad 900 zł to za taką cenę kupisz dwa komplety czyli na dwie wymiany te tańsze 

Opublikowano
8 godzin temu, Adi96 napisał:

Dlatego pisałem ci na początku jaka jest twoja kieszeń i jak chcesz długo nim robić oraz w jakich warunkach.Próbowałem dostosować zestaw do twojego indywidualnego przypadku ale nie słuchałeś mnie.Ja nie chcę wychodzić na wszechmogącego itp itd jak ktoś pisze problem staram się pomóc bo życzliwa pomoc na tym forum parę lat temu wymarła. Użytkownik @Kulawa Koza montował do c-330 miał problemy z mahle,znajomy co robi szczerupy typu c-330 c-360 itp z pośród mahle kilkunastu miał 2 wadliwe.Kolega RadaS co remontował zetora 6245 miał mały problem zestawami tzn pierścienie mahle miały zbyt duży luz jak na nowe wiec poszły z PRIMY.Oby do mahle moje słowa się nie sprawdziły i chodził jak najdłużej,skoro jesteś przekonany do mahle to bierz ja tylko piszę swoją opinię nie musisz się nią sugerować.

Ciągnik ciężkiej pracy nie ma bo tylko w malinach i truskawkach. Ale jak czytalem ze niektórzy mieli fontanne oleju to się przerazilem...

Opublikowano

@Adi96 To o czym piszesz to problemy stwarzane mechaników którzy nie mają pojęcia o składaniu. Oczywiście jestem w stanie uwierzyć że pierścienie będą miały za duże luzy i komuś się taka sztuka trafi. Nie ma rzeczy idealnych, pomijam oczywiście zestawy kupowane gdzieś w jakiś norach niewiadomego pochodzenia.

Co do samego oleju to każdy silnik po remoncie będzie rzucał olejem nawet ten na najlepszych zestawach, jak ktoś nie wie jak sobie z tym poradzić to jest w kropce i później się to tak kończy że silnik ciągle pluje olejem. Częściej niż wadliwe zestawy spotykam wadliwych "mechaników" lub co gorsza użytkowników którzy nagminnie jeżdżą bez wkładów lub oleju w filtrze. Dziurawe filtr, bo szkoda 120zł na nowy, stare gumy, druty zamiast opasek i kończy się to tak że po remoncie i pierścienie olejowe wytarte od piachu a Józek mechanik "Panieee, tera to takie części robiom".

Opublikowano

Ja tak samo miałem z tym wyrzucaniem oleju z tumnika zestawy były założone Genuine Parts z firmy tzm Kalisz koszt na jedną dziurę 200zł olej wyrzucał dość długo zwłaszcza po odpaleniu i też byłem przerażony że źle poskładałem albo gówniane zestawy zostały kupione lecz na jesień dostał w palnik z pługiem i od tej pory ani grama oleju nie wyrzuci.

Opublikowano (edytowane)

U mnie ostatnio nawet Chełmno Premium nawet wyrzucał olej .Jedynie to na PRIMA i ZŁOTECKI nigdy mi nie wyrzucił ciągnik olej,Ale na 90% to Prima i Złotecki to jest to samo tylko inna nazwa.Zresztą tłoki Złoteckiego są montowane do lepszej klasy silników , to o czymś świadczy chyba.

http://www.zlotecki.pl/tloki/

Edytowane przez KULAWA_KOZA
Opublikowano

Witam serdecznie , mam mały problem z c 330 a dokładnie z silnikiem przeszedł własnie remont został założony nowy wał (Tyczyn) popa paliwa ta sama została sprawdzona na stole i podobno jest w super stanie ale chyba prawda bo 3 lata do tyłu była regenerowana , nowe końcówki rozpylaczy tylko są nowe ( WZM ) 140 BAR ,nowe zestawy naprawcze po przeczytaniu kilku for zakupiłem Złoteckiego , głowica po regeneracji , nowy wałek rozrządu ( tyczyn) nowe koła rozrządu ( ustawione na znaki ) + oska rozrządu ( Chełmno ) i ciągnik zrobił dopiero  4 mth  , ciśnienie oleju 5bar ale jest strasznie słaby na 4 biegu nie idzie podjechać pod jaka kol wiek górkę a jak by miał zapięte jakieś obciążenie to pewnie by 3 ledwo wyszedł początek wtrysku ustawiony idealnie przy pomocy kapilary pali na dotyk  no i jest własnie taki problem  prosił bym o jakaś doradę , znam sie na c 330 ale teraz to sam juz nie wiem co jest Pozdrawiam 

Opublikowano

Myśle że wina tkwi w wałku rozrządu i rozrządzie.Nie wiadomo jeszcze jak ta głowice zregenerowali i jak pompa i początek wtrysku....

Czasem człek wkłada najdroższe części i myśli że będzie silnik pracował idealnie a jest na odwrót.

Ja miałem podobny problem w tamtym roku jak robiłem silnik gościowi, robiłem zestawy, głowice i pompe , okazało się że winna była pompa , żle zrobiona i ciągnik był okropnie słaby.Teraz wysyłam pompy do gościa z polecenia Seweryna i jest OK.

Wcześniej dobrze robili w Zawierciu ale gość który robił pompy się zwolnił i robią praktykanci, i pierdzielą pompy.

Opublikowano

Niestety ale do starych polskich ciągników jest cała masa badziewnych części, spotkałem się z wałkiem rozrządu w 60-tce co miał przesunięty rowek wpustowy. Trzeba mierzyć wszystko, sprawdzać i porównywać. 

Opublikowano
Dnia 31.03.2019 o 11:50, Wery napisał:

Witam serdecznie , mam mały problem z c 330 a dokładnie z silnikiem przeszedł własnie remont (,,,) i ciągnik zrobił dopiero  4 mth  , ciśnienie oleju 5bar ale jest strasznie słaby na 4 biegu (..)

Czy już udało się coś ustalić?

Zanim zaczniesz rozkręcać  silnik zacznij od sprawdzenia podstawowych rzeczy. - odpowietrzenie zbiornika paliwa , drożność przewodów paliwa na zasilaniu, przepustowość filtra powietrza ( jeżeli jest to stary typ , to czy grzybek - filtr wstępny nie jest wciśnięty do końca ). Ważną informacja jest barwa dymu w czasie pracy silnika.

Opublikowano (edytowane)

Witam z silnikiem dalej problem jest juz ma zrobione jakieś 15 mth ale słaby jest początek wtrysku ustawiałem na wszelkie sposoby, z kapilara , na słuch i dalej to samo , wałek rozrządu nowy ( Tyczyn) nowe filtry paliwa , nowy filtr powietrza bez filtra to samo nowe końcówki wtrysku ( WZM na 140 ustawione pompa sprawdzana już 2x i jest ok wiec już sam nie wiem jak zapali to chwilkę jest taki biało/szary dym ale to na dotarciu wiec ok olejem nic nie dmucha ani grzybkiem ani w kolektor wiec ok głowica była robiona i sprawdzałem przed założeniem trzymała nafte wiele godzin koła rozrządu ok tylko dałem nową ośkę koła rozrządu + nowa tulejka w pośrednim, ustawione na znaki  i dalej to samo wszelkie rurki paliwowe przedmuchane ciśnieniem i co tylko sie dało 

Edytowane przez Wery
Opublikowano

@Wery daj ciapkowi jeszcze trochę czasu na dotarcie się,jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie to przejrzyj wszystkie przewody instalacji paliwowej,te co idą z i do filtra powietrza  również oblukaj a jak wszystko jest dżi to odkręć pompę wtryskową i zawieź do jakiegoś fachowca (tylko nie tam gdzie dawałeś wcześniej) i będzie wiadomo)

Opublikowano (edytowane)

Tak zrobię z pompa a przewody juz przedmuchiwałem powietrzem i ok filtry juz 2x zmieniałem bo wiem ze czasem one sa powodem Dzięki 

19 godzin temu, Adi96 napisał:

Pisali ci co masz sprawdzić,po drugie niech się dotrze kompresja wzrasta z dotarciem czemu oceniasz że jest słaby co ty nim ciągałeś?

Czemu slaby a temu ze 4 biegiem nie bardzo idzie jechać a jak jakaś nawet mała górka to masakra ze sadzarka kilka rzędów tylko sadze to 3 ma co robić, przed remontem był rakieta ale juz dmuchał korkiem odpowietrzenia  

Edytowane przez Wery
  • Like 1
Opublikowano

Obrotomierz masz sprawny, może to tylko subiektywne odczucie braku mocy spowodowane przestawieniem dźwigni "gazu" na pompie ( obniżenie pedału). Czy robiłeś test bez filtra powietrza?

Opublikowano

Ta były próby bez filtra ale dalej to samo obrotomierz nowy ale ze 3 mth chodził na starym ja 30 znam od dziecka ponad 30 lat  i nawet bez obrotomierza wiem jak i co 

Opublikowano
Dnia 1.05.2019 o 22:30, jackob1997 napisał:

@Wery daj ciapkowi jeszcze trochę czasu na dotarcie się,jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie to przejrzyj wszystkie przewody instalacji paliwowej,te co idą z i do filtra powietrza  również oblukaj a jak wszystko jest dżi to odkręć pompę wtryskową i zawieź do jakiegoś fachowca (tylko nie tam gdzie dawałeś wcześniej) i będzie wiadomo)

jak od początku nie będzie chodził dobrze to tym bardziej potem.

Opublikowano

Sprężanie na PRIMA i Złotecki takie jest , czyli prawidłowe.Wina pozostaje w zapłonie, rozrządzie .Ja bym pompe sprawdził , bo miałem taki sam przypadek jak rok temu kupiłem ciapka i po remoncie był mega słaby , a zestawy PRIMA i głowica robiona , a pompe mi robił kto inny ( na szybko) , dopiero po zrobieniu pompy u mojego pompiarza ciągnik ożył.

nie miałem takich przypadków.Jak nie chodzi od początku tak jak ma chodzić to powtórka z rozbierania i sprawdzanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v