Skocz do zawartości
330CUrsus

[Ursus C-330] Zestawy naprawcze.

Polecane posty

330CUrsus    0

Witam. Czy orientujecie się jakie są najlepsze i lepsze zestawy naprawcze do C-330(chodzi o silnik).Bo w dzisiejszych czasach to można kupić i za 120 zł ale to Chińskie i nie chcę nawet na to patrzeć.Myślałem o tych z Krotoszyna.Czy do wyjęcia tłoków trzeba zdejmować wał korbowy?I czy da się ocenić jego kondycję bez zdejmowania go? Z góry dzięki.Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do wyjęcia tłoków nie trzeba wyjmować wału. Wystarczy zdjąć głowicę i miskę olejową. Po odkręceniu pokryw korbowodów można wyjąć tłoki do góry. Wał można zmierzyć mikrometrem (jego średnicę na panewce) i porównać z nowym wałem. Co do zestawów naprawczych to polecam tłoki WSK Gorzyce, pierścienie FPT Prima Łódź. Niestety niewiem jaka firma produkuje dobre tuleje. Ale jak masz oryginalne to wystarczy zrobić szlif cylindrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

My jak niedawno wymienialiśmy tłoki i cylindry, to cały ten zestaw naprawczy braliśmy z Krotoszyna. W sklepie powiedzieli, że są najlepsze. Ciężko było tylko dobrać panewki. A korbowody też będziesz zmieniał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafff24    26

ja polecam z Andorii, żeby nie robić remontu 2 razy na rok, bo Ja jak miałem z krotoszyna to przed żniwami były przedmuchy większe, jak na starych i robiłem 2 raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Do @Elektrotechnik a te tłoki i pierścienie to są w sklepach?A wiesz może jakie ceny?I one na pewną są dobre?

Do @ValtraN82 korbowodów raczej nie bo to część raczej nie zużywająca się.Zresztą się zobaczy.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

wał to nie rozbieraj tylko kup przewód i zegar (ciśnieniomierz ) i w pole jak pojeździsz to poznasz ciśnienie oleju czyli zużycie wału ,jak dobre ciśnienie w całym zakresie obrotow to dobre wszystko.

Tłoki to powinny być w kompletach z tulejami i pierścieniami ,bo po co wymieniać same tloki można najwyżej same pierścienie ale to też nie na długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do @330CUrsus. Tak te części są w sklepach. Są dobre bo robiłem usługowo kilka silników właśnie na tych częściach i nie było nigdy z nimi problemu. Ale jak będziesz robił szlif cylindrów to tłoki i pierścienie dobierze ci szlifierz. Nie pamiętam ile kosztują tłoki ale za komplet pierścieni FPT Prima płaciłem około 25 zł w zeszłym roku. Jak chcesz to podam ci namiary na szlifierza, który robił silnik w moim 3P. On bierze części z takiej firmy, która sprzedaje towar naprawdę dobrej jakości. Szlifierz ten robi równierz silniki samochodowe, które po jego naprawie wytrzymują więcej niż fabryczne, jest naprawdę bardzo dokładny i ma dobre maszyny a to jest podstawa w takiej pracy. A co do wału to rzeczywiście można go ocenić po ciśnieniu oleju. Ale jeżeli pilnowałeś wymiany oleju to wał powinien być dobry. Ja mam C 330 z 1976r. ma 7000 mth na liczniku. Jak wyłączę silnik to trzyma ciśnienie jeszcze przez 30 sekund na gorącym oleju. Zależy jaki przebieg ma twój C 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

A @sebe1033 chodzi o normalny kabel jak do świateł i zegar taki jak jest w C-360 3P ten ciśnieniomierz Elektrotechink?No jak zgaszę i włączę zapłon to kontrolka zapala się dopiero po upływie tak gdzieś 10 sekund jak się rozgrzeje oczywiście.A tyleje właśnie nie wiem czy ma oryginalne.Przebieg to mam chyba 3602 mtg. Ale nie wiem czy był robiony remont.Silnik mam chyba z roku 1972 bo skrzynię z 1967. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli po wyłączeniu silnika trzyma ciśnienie oleju to wał jest jeszcze dobry i ja bym go nie ruszał. Co do cylindrów jeżeli nie wiesz czy są oryginalne to rzeczywiście przydały by się nowe. Bierz te z Krotoszyna bo ich produkcję przejęłą firma MAHLE światowy lider w produkcji tulei cylindrowych. Ja do swojego 3P dałem właśnie te cylindry bo szlifierz powiedział, że one są najlepsze. Ale nie dawałem całych zestawów naprawczych tej firmy tylko cylindry. Jak już wcześniej napisałem dałem tłoki WSK Gorzyce i pierścienie FPT Prima. Kolega do C 360 też zastosował te zestawy naprawcze, Zrobił już 2000 mth i silnik nie bierze ani kropli oleju między wymianami. Nie należą one do najtańszych ale warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2207    0

Cóż, wasze odpowiedzi na pytanie kolegi wydają się słuszne i proste do zrozumienia, jednak nie rozumiem dlaczego kolega chce wykonać remont silnika, w którym nie wykonał pomiarów ciśnienia sprężania czy ciśnienia w układzie smarowania. Oczywistą rzeczą jest również szczelność układu chłodzenia. Pomiary należy wykonać przy rozgrzanym silniku ok. 60'C.

Odnośnie pomiarów ciśnienia oleju należałoby wykonać ich kilka, przy zimnym i gorącym silniku oraz w różnych zakresach obrotów.

Bardzo pomocna przy diagnozowaniu silnika jest kontrola wzrokowa, która umożliwia określenie takich rzeczy, jak lokalizację wycieków lub ich brak, zadymienie, jego intensywność i kolor co może bardzo dużo powiedzieć o tym, w jakiej kondycji jest silnik.

Jeżeli jednak kolega zdecyduje się na remont silnika to proponuję zestaw naprawczy z Krotoszyna - to już praktycznie nie jest polski wyrób, a produkowane tam części idą na prawie cały świat.

Pozdrawiam wszystkich forowiczów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Powiem tak.Wycieków zero,intensywoność zadymienia bardzo duża http://pl.youtube.com/watch?v=OjDshU8pDxI taka jak w tym ciągniku przy drugim odpaleniu(i to jak lekko daje gazu) i kolor podobny a jak na wolnych to na niebiesko.Myślałem że to wtryski ale nie bo były o pompiarza i są ok.Ponawiam pytanie do @Elektrotechnik czy chodzi o kabel jak do świateł i o zegar ten mały co jest w C-360 3P?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

do mierzenia ciśnienia to mnie chodziło o przewód olejowy i zegar też olejowy (żadnych elektrycznych) Ja taki zestaw kupiłem za ok 40 zł z tym że zegar zdajsie od 385 od pompki blokady czy cuś .Dziwne że nie masz wycieków u mnie z korka to po rozgrzaniu widać lekki dymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

No ale ja mówiłem o wyciekach z uszczelek.A jak gaszę silnik to dym ledwo co leci z tłumika tylko wszystko daje tym korkiem wlewowym a jak się fest rozgrzeje to olej wtedy tamtędy leci.Tak więc bez pomiaru ciśnienia sprężania można się domyślić że remont tuż tuż.Aha to o ten zegar się muszę zapytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cdromm    0

Czy można zamontować w silniku od c328 wał korbowodowy od c330 z panewkami głównymi od c328 (grubościenne) oraz korbowody i panewki korowodowe od c330?

 

Robie remont silnika od Ursusa C328. Wyjąłem stary wał z silnika (zatarty) i założyłem wał od c330 po 1 szlifie wraz z panewkami na 1 szlif od c328. Oczywiście korbowody i panewki do nich wymieniłem na c330 i zaczeły się problemy związane z obróceniem wałem (blok przed montażem był centrowany (osiowany), a kapy przykręcałem kluczem dynamometrycznym)

Czy istnieje różnica w średnicach czopów wału (główne i korbowodowe) pomiędzy c328, a c330?

Jeśli spotkał się ktoś z podobną sytuacją, proszę o radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

a co panowie powiedza na to :

c 360 3p

mierzone cisnienie na zimnym 4.3 atm

na goracym 3.9

i kontrolka zaswieci sie 2 sek po zgasnieciu silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli ciśnienie jak najbardziej w normie. Wał korbowy niezużyty.

 

PS

Jaki przebieg ma ten ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Przebieg 6052 mth

niepokoi mnie jedna rzecz

kiedysilnik pracuje na wolnych obrotach super

wysokie obroty max super

przejscie płynne jest ten "ryk"

ale jezeli jade na średnich obrotach jest dziwny

momentami wydaje mi sie ze jade jakby c 330

taki wydaje odgłos

czy to normalne????

dodam ze nie dymi i jest na fabrycznym tłumiku (oryginalnym)

to oznacza ze wtryski raczej nie

czyżby to pompa wtr.??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71
a co panowie powiedza na to :

c 360 3p

mierzone cisnienie na zimnym 4.3 atm

na goracym 3.9

i kontrolka zaswieci sie 2 sek po zgasnieciu silnika?

To znaczy co cie nie pokoji z ta kontrolka od cisnienia oleju??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Z tak kontrolka to tak juz jest!!!! Masz 2 wyjscia.

1. Wymienic czujnik od cisnienia oleju. Ale nie na taki chinski za pare zl, tylko pozadny. U nas kontrolka juz potrafila zaswiecic przy ok 1000 obr/min na cieplym silniku.

2. Najlepsze to bedzie zamontowanie trojnika i dolozenie zegara cisnienia oleju. Masz wtedy 100% prawidlowy odczyt. Okazalo sie ze czujnik dzialal jak mu pasowalo. Cisnienie na zegarze wyglada dobrze. U nas wyglada to tak:

http://files.myopera.com/karola44-81/album...GSTJ7XF6XEY.jpg

http://files.myopera.com/karola44-81/album...G2UGHQ4OI9A.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

mtracz no wlaśnie ta kontrolka mnie wko..ia bo się szybko swieci

w c 330 to zaświeci sie dopiero po 5-6 s od wyłączenia silnika goracego silnika

ale cisnienie jak wyzej pisałem jest OK wiec wymienie czujnik na zegar

i bedzie gites

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Jeżeli kontrolka nie zapala się na wolnych obrotach to wszystko jest dobrze. I nie ma znaczenia, że zapala się zaraz po wyłączeniu silnika - tak powinno być. Silniki perkinsa najbardziej "gubią" ciśnienie na wałku rozrządu więc kontrolka zapali się natychmiast po wyłączeniu silnika i nie można porównywać tego silnika z C330. A jeżeli zapala się na wolnych obrotach a ciśnienie jest dobre - wymienić czujnik najlepiej polskiej produkcji. Koszt około 9 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Do @Elektrotechnik.Zdjęłem już wszystko.I mam pytanie odnośnie tuleji.Sprawdzałem palcem próg i jest mało co wyczywalny.Czy koniuecznie muszę je wymieniać?Myślę że jeszcze parę lat wytrzymają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×