Skocz do zawartości

Opinie na temat Ursus 1634,1734 oraz Zetor 16245, 14245


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, rozglądamy się za większym koniem na gospodarstwo ponad 20ha. Piszę głównie aby dowiedzieć się coś więcej o tych ciągnikach, przeszukałem chyba pół forum i ciągle napotkałem jakieś kłótnie zazwyczaj mało wartościowe. Chodź coś udało mi się dowiedzieć , głównie chciałem uzyskać opinie na temat 1734 bo na jego temat tylko nie znalazłem takich dokładniejszych opinii. Waszym zdaniem który ciągnik będzie najlepszy wariantem z tych 4 ? Ogólnie to miałby być głównym ciągnikiem czyli wiadomo orka,siew transport itd. Budżet do 70 000 zł. Jeśli chodzi o zachodnie to chcieliśmy coś poszukać, ale po prostu chcemy mieć coś co będziemy w stanie naprawić sami i zdobyć części w przeciągu kilku godzin a nie w przeciągu kilkunastu dni w przypadku zachodnich ciągników. Fakt gdybyśmy mieli już tych hektarów trochę to można by było się pokusić na zachodni ciągnik, w tym przypadku chcemy coś co będzie pracowało bez awaryjnie, a jeśli już się zepsuje to naprawimy to szybko i tańszym kosztem. Fakt nie zawsze tańsze oznacza lepsze ale to już inny szczegół. Z góry dziękuję za pomoc w wyborze i pozdrawiam :)  

Edytowane przez KubaMF
Opublikowano
Ja bym proponował Zetora 12245 najlepiej na szybkiej skrzyni a jak będzie ci mało mocy to dołożysz turbo lub 16245 w którym jak wiadomo jest skrzynia trójka ale ja spotkasz na kołach 20,8/38 i 14,9/28 to też spoko opcja. Acha i do 16245 z końca produkcji niektóre części jak choćby półośka w Polsce nie do dostania a na Słowacji koszt ok 2000 zł. Serję 17 odpuść.
  • Like 1
Opublikowano

Witam 

Jestem psiadaczem zetora 16145 w skrzyni 3 biegowej do prac polowych to se radzi bardzo dobrze co do transportu wolny jest .

Ciągam nim agregat uprawowo siewny bierny 3 m (1 szosowo)  jest ok a przy śierniskowym 3 m przydałoby się tak 1,5 biega bo trochęza wolno i nie przerabia tak jak powinno być .

 W pługach obrotowych 5 skib radzi se doskonale a zużycie paliwa to zależy od ziemi 

Opublikowano

byłem użytkownikiem 16tki i co mnie trochę denerwowało to słaby skręt . Skrzynia 3 biegowa,trochę brakowało przełożeń ale jeśli masz sprawne półbiegi to nie jest najgorzej. Co do części to prawda w każdej agromie dostaniesz bez problemu.

Opublikowano (edytowane)

Mam zts 16245 96r 3biegowa skrzynia na wysokich kołach od 2015r. W tym roku padł synchronizator. Tani w naprawie jest ale nie polecam w tej cenie co chcesz wydać to jd kupisz 6600-6900 lub case mx 110-135. Drugi raz bym go nie kupił bo skręt i biegi to porażka jakaś wszystko trzeba robić 1 drogową głownie chodzi z pługiem obrotowym na resorze ciężkimi bronami głęboszem 4 zębowym agregatem uprawowo siewnym 3m i ciężka broną talerzową 3,5m.  Plusem tego ciągnika jest ciężar, kabina euro bo kazdy pług obrotowy pasuje, moc i dostępność części. Za jakiś czas będę chciał go zmienić

Edytowane przez szymekrolnik89
Opublikowano

ale to chyba wiadome że 3 biegowa skrzynia nawet ze sprawnym żółw/zając to porażka. Jak szukać czegokolwiek to 4biegowa skrzynia i najlepiej w szybkiej wersji.
Te ciągniki nie wiem czy nie mają dłuższych tulei w silniku, trochę inny podnośnik, inne siłowniki od wzmocnienia tego podnośnika. To tak z tego co mi się w głowie kolebie względem starszych wersji.
70 tysia to dużo wg mnie jak na ten ciągnik ale to tylko moje zdanie (20 dać za kirowca do ciężkiej roboty a za 50 to kupi się naprawdę fajnego uzywanego pomocnika z turem do 100KM).

Opublikowano

Również polecam za te pieniądze Case MX135/ McCormick MTX135/140/150 ew MC120/135 i chip. Ciągniki proste jak na zachodnie, trwałe i części rownież tanie jak na zachód, z dużą dostępnością używek. O komforcie pracy nie będe wspominał, mieliśmy kiedyś 16245. Ciągnik dobry 15 lat temu.

Opublikowano

Dziękuje za wyrażenie swojej opinii. 12245 też wchodzi w grę ale jednak to troszkę już przymało, jak na moje tereny mamy dość spore górki i tutaj akurat trzeba mieć moc dość sporą w zapasie. Wiadomo są i pola po równinach co by się nudził np. 1634 z 4 obrotową a na górkach będzie miał co robić bo nachylenie czasami jest spore. Jeśli odradzacie 1734 to rozumiem sam nie znalazłem za dużo informacji na jego temat, więc trzeba będziesz szukać jakiejś 16245 albo 14245 lub 1634. Chyba że przekonamy się do zachodnich czy porównywał ktoś kiedyś ceny np. remontu skrzyni w ursusie do remontu w case 51x0 czy też mf 31x5, 30x5 czy też tych nowszych 61x0 ? Silników się nie boję gorzej jest z skrzyniami czy też hydrauliką. A fakt na moje górki półbiegi by się przydały strasznie bo czasami jak robiliśmy forterrą wujka to jak z początku pola do samego końca praktycznie z całej 1 zszedł do 1 z dwoma półbiegami i miał ciężko. Najbardziej boję się że kupię coś zagranicznego i załóżmy będzie np. pompa od hydrauliki zajechana albo coś w ten deseń i trzeba będzie wywalić kasę kolejną ... Fakt że my dopiero zaczynamy nie mam nie wiadomo jakiego budżetu żeby sobie pozwolić na takie remonty od razu po zakupie. 

Opublikowano

wsiądź u kogoś i pojeździj tym ciągnikiem - mówię o zts/ursus. I to pod obciążeniem bo inaczej się nie przekonasz. Jak szukasz mocy to rozważ jeszcze zts18345.
Ja tam dałem Ci propozycję 2 ciągników bo naprawdę warto mieć dobrego pomocnika do 100KM i coś do orki,agregatu.

Ewentualnie nie myślałeś o jakim NH TM?? One chyba mają coś w granicach 150-200KM.

Opublikowano

Jeżeli już zależy na ursusie/zetorze to zostać przy UR2 bo jeżeli idzie o części to są. Niestety na dzień dobry zrobić skrzynię na szybką, zrobić żółw zając, zrobić podnośnik-na tyle na ile się da no i przedni napęd - tak zwolnice przejrzeć jak i tulejowanie. Szerokie opony i dociążyć. Tylko czy nie lepiej kupić za te kasę zachodniego? 
Patrzę po swoich doświadczeniach-mamy Z10145 i złego słowa nie powiem ale komfort jazdy jest maskaryczny - 10 godzin w upale przy orce w tym roku nie dałem rady wysiedzieć jak robiliśmy pod rzepak. Faktem jest że ciągnik idzie, robotę robi ale życie ma się jedno a tutaj jest zero komfortu.

Opublikowano

NH TM też bym odpuścił jeśli chodzi o zachodnie ze względu na duże i bezsensowne skomplikowanie skrzyni a raczej jej sterowania. Stwierdzam to na podstawie tego co się trafia na naprawy. Najczęściej to właśnie NH, MF na Dynashifcie i Renault. Co do właśnie 1734/18345, to też problem z częściami. Raczej większość do dostania wyłącznie na Słowacji. Jeśli pytasz o Case serie 51xx, to tak jak pisałem, rozważ lepiej nowszą MX, bo np pompa hyd. do MX kosztuje około 5k, a do 51xx około 10k. Albo McCormick, to to samo co Case MX tylko silniki inne.

Opublikowano

Case mx za drogo wychodzi do 70 000 zł nic ciekawego się nie da znaleźć. Jedynie co wchodzi w grę to maxxum. o Jd ani nie myślimy bo nie chcemy po prostu, nie będę podawał powodu bo to kwestia sporna wiadomo. A jeśli chodzi o 14245 to tam jest skrzynia 4 biegowa zazwyczaj chyba. A jeśli chodzi o 14245 to czym on się różni od 16245 ? Fakt że taki 14245 by wystarczy pewnie. A jak z częściami do niego ? 

Opublikowano

JD pewnie spalaniem Was straszy. I to jest prawda... Tylko, że 16245 jest chyba jeszcze większym smokiem 😉 Natomiast jeśli chodzi o ciężką prace, to w niej JD wychodzi relatywnie oszczędnie względem pracy lekkiej. Bo, ale co, kto woli. Niezaprzeczalne jest to, że są to genialne ciągniki pod względem siły uciągu i trwałości.

Opublikowano

Co o spalanie 16-stki to w pracy nawet nie zle wychodzi sprawdzałem 11 l na ha w orce głębokiej no ale w transporie pali jak JD 20 l na 25 km

bo mam i JD 150Km to 23 l na 1 godz no co prawda inny komfort jazdy , uciąg no ale części to ceny z kosmosu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v