sznajdik

Przyczepa ciężarowa jako rolnicza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznajdik    573

Noszę się z zamiarem kupna przyczepy ciężarowej do użytkowania jako rolniczą i pytanie czy nadal wystarczy podanie do gminy by znieść z niej podatek drogowy? I czy w ogóle da się ją przekwalifikować na rolniczą żeby badania co 2 lata robić?

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad1990    52
Moja d35m była ciężarowa. Przekwalifikowali mi ją na stacji diagnostycznej na rolnicza. Tyle wiem, że nie kazda można bo sprawdzali na jakiejś liście. W każdym razie przegląd co 2 lata i OC o połowę mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

 O panie, stoczyłem w tym roku batalię z wydziałem komunikacji żeby zarejestrować ponownie d47 ciężarową. Jeśli chcesz przerobić na rolniczą to najpierw jedź do wk niech ci powiedzą swoje stanowisko na ten temat bo każde wk rządzi się swoimi prawami. Najprędzej będą zmiany konstrukcyjne i opinia rzeczoznawcy. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

A jak zmiany konstrukcyjne to potrzebna faktura od zakładu który może taką przeróbke zrobić. Ja też miałem SAM zarejestrowana jaka ciężarówka, w kartce z przeglądu diagnosta wpisał że przyczepa ma charakter rolniczy, bla bla bla i nie widać śladów przeróbek. Później w podaniu w WK napisałem że wcześniej była błędnie zarejestrowana. O WK i głupich babach tam pracujących nie będę się wypowiadał bo przez nie musiałem jechać do diagnosty żeby zamiast dwóch kartek wszystko napisał na jednej. Ogólnie da się załatwić tylko najpierw popytaj u diagnostów (bo oni też mają różne teorie) i w WK.

  • Like 1

Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Miałem wymienione: opony,instalację elektryczna i hamulcową, oraz oznaczenia,ostrzeżenia.

Wymienione w dokumencie przeglądu

  • Haha 1

Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Głupie bo głupie ale co zrobić. Koszt nowego dowody i trochę droższy przegląd ale szybko się zwróci

I wymienione tylko z nazwy że przyczepa jest w takim stanie.


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

przerabiałem to już nie raz 3,5 tonowa kaczukach na kołach "10" potrafi mieć w dowodzie ciężarowa...

przerobienie jej polega na wymianie opon na rolnicze haha Nic tylko kasę robić, bo to kilka stówek w plecy, Ale ciężarowa przegląd co roku 160zł a rolnicza połowę tego i co 2 lata.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78
tez przerabiałem w tym roku bss 1014h czyli czeską brandyske. Normalnie widnieje w ewidencji jako ciężarowa i żaden diagnosta nie chciał jej przerobić na rolniczą bo coś tam coś tam. W końcu znalazłem jednego diagnoste który mówił że KAŻDĄ przyczepę da się przerobić z ciężarówej na rolniczą. Trzeba jechać z nią na stację, zrobią tam zdjęcia, w bazie cepik pozmieniają dane. Trzeba mieć tylko zaświadczenie od zakładu z uprawnieniami do takich przeróbek i tyle. Diagnosta daje zaświadczenie że przyczepa jest zarejestrowana jako rolnicza i z tym idzie się do wydziału komunikacji po nowy dowód. Koszt jednej przeróbki to 150 zl.
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Dokładnie jak kolega wyżej napisał. A że moja była typowo rolnicza to tylko w uwagach została opisana że spełnia wymogi czy tam charakterystykę przyczep rolniczych. I jest to 4t na wzór d732


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

No to 150zł bardzo tanio, bo już kilka lat do tyłu taka zabawa wychodziła ponad 300zł ("przerobienie" w zakładzie i przegląd) dowodu nie liczę, bo zawsze było to robione zaraz po kupnie.

  • Like 1

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Sam przegląd 150 zł, do tego należy doliczyć koszt " przeróbki " . nikt za friko faktury nie wystawi. Większość przyczep ciężarowych można przerobić na rolnicze, jednak pewne WK zezwalają na zmianę tylko w przypadku , kiedy dana przyczepa była homologowana w obydwu rodzajach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
1 godzinę temu, johniy861 napisał:

tez przerabiałem w tym roku bss 1014h czyli czeską brandyske. Normalnie widnieje w ewidencji jako ciężarowa i żaden diagnosta nie chciał jej przerobić na rolniczą bo coś tam coś tam. W końcu znalazłem jednego diagnoste który mówił że KAŻDĄ przyczepę da się przerobić z ciężarówej na rolniczą. Trzeba jechać z nią na stację, zrobią tam zdjęcia, w bazie cepik pozmieniają dane. Trzeba mieć tylko zaświadczenie od zakładu z uprawnieniami do takich przeróbek i tyle. Diagnosta daje zaświadczenie że przyczepa jest zarejestrowana jako rolnicza i z tym idzie się do wydziału komunikacji po nowy dowód. Koszt jednej przeróbki to 150 zl.

Prawie cztery lata temu to przerabiałem z D 47B i jest tak jak piszesz poza dwoma wyjątkami po pierwsze koszt był rzędu ponad 3 stówy i jeszcze musi być trójkąt z tyłu przyczepy bo bez tego nie chciał zdjęć zrobić do WK zrobić. 

Edytowano przez PRIMO
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78

150 zl to kosztuje przegląd na stacji i wypełnienie papierków  u diagnosty, a sama ,,przeróbka" to 100 płaciłem w jednym zakładzie 😎 na kartce z ,, przeróbki" pisze ze zostały wymienione koła na rolnicze, instalacja świateł rolnicza, zaczep tylny rolniczy i musi być z tyłu na burcie trójkąt 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Przecież te przyczepy które teraz robią mają koła jak ciężarowe i normalnie chodzą jako rolnicze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7906
12 minut temu, sznajdik napisał:

Przecież te przyczepy które teraz robią mają koła jak ciężarowe i normalnie chodzą jako rolnicze

Tak to prawda ale nowe to już z fabryki wychodzą z homologacją rolniczą i niema problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

To logiczne, ale dla Pań w urzędzie nie ma tak łatwo. Liczy się papier a nie pojazd.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Z tymi kołami to lekka niewiedza urzędów lub diagnostów - opona ciężarowa ma większe wymagania niż rolnicza ( rolnicza do 25 km/h), dlatego zamiana w drugą stronę jest bezprzedmiotowa. Co do WK itp, jeśli przyczepa w widnieje w katalogu w różnych wersjach, np. D47  ( ma homologację na rolniczą oraz ciężarową w zależności od wersji ) to po dostosowaniu jej można załatwić to na odpowiedniej diagnostyce i WK. Jeżeli przyczepa ta nie występuje w wersji rolniczej np D633 to tylko i wyłącznie poprzez zmiany konstrukcyjne. 

Kolega @ johniy861 - nie prawda, że na diagnostyce można każdą tak przerobić, czytaj wyżej.

Przystosowanie przyczepy ciężarowej jako rolniczej to przede wszystkim zmiana na przyczepę wolnobierzną, czyli oznaczenie ( trójkąt ), instalacja i hamulce muszą być dostosowane do wymogów ciągnika rolniczego, koła w ciężarowej spełniają wyższe wymogi niż rolnicze. Jeszcze różnica jest taka, że ciągnik rolniczy może ciągnąć dwie przyczepy, a samochód ciężarowy tylko jedną, co wiąże się z brakiem zaczepu, gniazda elektrycznego i przyłącza hamulców ( to można sobie dodać zmieniając przeznaczenie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystekc355    196

a propo  wymiany kól w d47 czy d35 samochodowe na rolnicze to nie problem bo takie są dostępne a np juz w takiej D50 w każdej samochodowe nigdy nie spotkałem 6stki na rolniczych i czy wogóle wychodziły na takowych kołach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

Wszystko zależy od pani w urzędzie a nie od logiki. D-47 jest A i B ta pierwsza to ciężarowa a druga rolnicza.  Miałem 2sztuki d-47A i musiałem jes "przerobić" diagnosta tego sam nie mógł zrobić.

Przyczepę ciężarowo można legalnie ciągać ciągnikiem ale rolniczej samochodem już nie ot taka różnica.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Od pani w urzędzie nie zależą przepisy, jeśli jeśli je znasz to i pani Ci nie straszna.

Różnica to przede wszystkim tańszy przegląd i na 2 lata. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624
19 godzin temu, johniy861 napisał:

tez przerabiałem w tym roku bss 1014h czyli czeską brandyske. Normalnie widnieje w ewidencji jako ciężarowa i żaden diagnosta nie chciał jej przerobić na rolniczą bo coś tam coś tam. W końcu znalazłem jednego diagnoste który mówił że KAŻDĄ przyczepę da się przerobić z ciężarówej na rolniczą. Trzeba jechać z nią na stację, zrobią tam zdjęcia, w bazie cepik pozmieniają dane. Trzeba mieć tylko zaświadczenie od zakładu z uprawnieniami do takich przeróbek i tyle. Diagnosta daje zaświadczenie że przyczepa jest zarejestrowana jako rolnicza i z tym idzie się do wydziału komunikacji po nowy dowód. Koszt jednej przeróbki to 150 zl.

U Mnie tak samo powiedzieli na Stacji w Świdniku , tylko nie chcą zadnej faktury za "przerobki" byleby byly opony na jednej osi takie same (D-50) , zaczep z tylu (doslownie powiedzieli mi ze moze byc na sznurku przymocowany byleby byl widoczny na zdjeciach ) TWI , gniazdo do swiatel i pneumatyki z tylu . Koszt 350 zl (moze sami mogą sobie wystawic fakture za przerobki bo maja tez jakis zaklad mechaniki ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
0711piotrek    24

Paweł i co przerobiles bo ja mam bo do przerobienia na rolnicza i tez próbowałem ale w niej jest ładowność 11 ton i to się nie zgadza w wydziale bo powinna mieć 8 i kazała mi szukać kogoś kto poprzedni dowód wystawił i to wyjaśnić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

Jak 350zł to razem z "przerobieniem w zakładzie" też to robiłem w jednym miejscu czyli na staji diagnostyczniej w tym samym budynku mieli warsztat.

U mnie było ciekawie, bo przyczepy typowo rolnicze tylko w papierach bałagan i musiałem za to zabulić.

 


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jacu
      Witam, jak u Was wygląda z opadami deszczu, bo są miejsca że nie padało już od 2 tyg i nie widać deszczu ,zboża na lekkich ziemiach już schną jak tak dalej będzie to nie będzie po co kombajnem wjeżdzać. Piszcie jak u Was wygląda z opadami ?
       
      EDIT:
      Temat podzieliłem wg lat. Aktualna wersja jest dostępna pod linkiem: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/275804-pogoda-rolnicza-2019/
       
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
    • Przez Sqowron
      Witam jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez Sqowron
      Witam, jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez rolnik159
      gdzie ma wybite numery ramy przyczepa d 35M, i jak wygląda do niej tabliczka znamionowa??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj