Zaloguj się, aby obserwować  
petes

Obsługa U2812

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
petes    0

Koledzy mam do was pytanie odnośne obsługi ursusa 2812. Mianowicie jutro mam egzamin na prawo jazdy a jedzie przeprowadzany na tej maszynce której nie znam.

Moje pytania:

1 W jakim położeniu reduktora są jakie biegi 1 2 3 itp

2 Teraz światła

3 Spryskiwacze wlew oleju i bagnet

4 Jak się go odpala i gaszenie

 

Mogą to być banalne pytania ale ja nigdy się z tym ciągnikiem nie spotkałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Mam 3512 są to podobne ciągniki chyba że rocznikiem się różnią tego nie wiem

Więc tak:

1. reduktor ma 3 położenia do góry biegi pełzające, środek luz (jak chcesz odpalić musisz w to położenie ustawić dźwignie), do dołu biegi szosowe

2. Masz pokrętło po prawej stronie (w tym położeniu co stacyjka tylko po prawo, taki grzybek). Raz obracasz masz pozycyjne, dwa razy- mijania, trzy-drogowe. jak wciśniesz sygnał dź.

3. Wlew oleju jest z przodu kolo alternatora taka wystająca rura po lewo bagnet po tej samej stronie na środku silnika w misce olejowej, zbiorniczek na płyn do szyb jest w kabinie po prawej przy szybie (bynajmniej u mnie był tak)

4. Odpalanie: wciskasz taką czerwona dźwignie po lewo pod stacyjką i dalej normalnie jak w samochodzie kluczykami

Gaszenie: wyciągasz tę czerwoną dźwignie jak zgaśnie to kluczyki w pozycje "0"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Popieram wypowiedź poprzednika, dodam ,że rozkład biegów wygląda tak;

 

 

R-3-2

. 1-4

 

 

 

Tu masz fotki, żebyś wiedział co gdzie jest;

 

6fb819ca4f877b6am.jpg

 

Wajcha po lewej to ręczny, na środku biegi, po prawo ta mała to reduktor. Przy grzybku od świateł powinien być jeszcze włącznik świateł awaryjnych, ale u mnie się rozpadł biggrin.gif

42589ea92572aa1am.jpg

 

Wlew od oleju widać na fotce, a obok filtra oleju widać ucho od bagnetu poziomu oleju.

 

 

Co do odpalania, to przedmówca zapomniał wspomnieć o tym ,że za nim zaczniesz odpalać ciągnik to musisz reduktor przełączyć w położenie neutralne "S", bo skubaniec ma blokadę ,że jak nie przełączysz na położenie s to nie odpalisz go ponieważ jest przerwa w obwodzie elektrycznym. Zresztą powiększ sobie fotę, tam masz procedurę odpalania. Punkt 2, rozruch normalny

 

 

57e77524c8a7cd57m.jpg


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Pytania banalne , to fakt.

1.Krótka wajcha w podłodze po prawej stronie to reduktor, ma 3 położenia- max do przodu to biegi polowe , na środku to luz i przy tym ustawieniu reduktora można odpalić traktor i max do tyłu to biegi szosowe.

Długa wajcha po lewej to dźwignia zmiany biegów.

R-w lewo i do góry

1-w lewo i do dołu

2-w prawo i do góry

3- na górze na środku

4-w prawo i do dołu

2.Włącznik świateł i klakson (w jednym) są po prawej stronie koło kolana kierowcy.

3.Wlew oleju jest z lewej strony silnika koło pompy wtryskowej, bagnet od oleju jest po tej samej stronie co wlew tylko niżej i na lewo od filtra oleju.

4.Odpala się kluczykiem .Stacyjka jest po lewej stronie konsoli koło kolana.Do gaszenia jest cięgno poniżej stacyjki.Aby zgasić pociągasz a do palenia trzeba je wcisnąć i przekręcić kluczyk.

Myślę że to powinno Ci wystarczyć.Powodzenia na egzaminie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

Dzięki koledzy wielkie dzięki. Pytania banalne ale nie miałem do czynienia nigdy z takim ciągnikiem, a na egzaminie nie będzie czasu szukać gdzie sie zapala i jak pozdro i macie u mnie wielkiego + dzięki.

 

A jeszcze 1 jak to wygląda z szybkoscia biegów porównywalną do c330 jaki bieg wałczyć tzn na łuku?? żeby nie za szybko nie za wolno 2??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Koledzy wyżej mają rację. Moja dobra rada: Podczas cofania włącz wsteczny bieg KONIECZNIE Z REDUKTOREM bo na wstecznym (szosowym) biegu te ciągniki szybko jadą i nie nadążysz krecić kierownicą, tym bardziej, że nie jeździsz tym traktorem na codzień.

Prędkości jazdy przy ogumieniu 12,4-32:

Polowe:

1 - 2,27km/h

2 - 3,33km/h

3 - 4,55km/h

4 - 6,11km/h

R - 3,09km/h

Szosowe:

1 - 9,09km/h

2 - 13,33km/h

3 - 18,21km/h

4 - 24,44km/h

R - 12,38km/h

Podane prędkości dotyczą 2250 obr./min. wału korbowego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj