News
Toki112

Ursus Pol-Mot 10014h problem z napędem

Polecane posty

Toki112    0

Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście :( Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 

Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    139

hm a masz coś jeszcze z guzika może wom , coś wspominasz o oleju ale nie bardzo to możliwe żeby sprzęgło poszło od za gęstego , ale jak ci wspomaganie siadało to może i coś przyblokowało z tarczami albo po prostu z siłownikiem od sprzęgła i nie ma siły czy możliwości go rozłączyć na tym oleju 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toki112    0

WOM mam mechanicznie załączany. Z przycisku mam jeszcze blokadę tylnego mostu ale ona działa i elektrozawór od tego mam obok elektrozaworu od napędu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez case-and-case
      Witam mam problem z ładowarką 526s . Silnik perkins 100km pompa rotacyjna delphi . Od jakiegoś czasu po odpaleniu ładowarka chodzi nie równo , telepie całym silnikiem dopiero po paru minutach się uspokaja i chodzi równo . I dzisiaj pojawił się problem z gaszeniem , po przekręceniu kluczyka silnik spada na bardzo niskie obroty ale nie gaśnie . Ktoś miał taki problem ?
    • Przez jedrek10001
      Witam.pękł mi tylny.most nie.będę go spawal kupie.nowy tylko co.z.numerami jak.to wygląda w swietle.prawa ?
    • Przez jacooo13
      Kupiłem 2 miesiące temu MF i mam problem ze sprzęgłem a dokładniej od spodu jest taki dekiel na dwie śruby pokazała się tam nie wielka ilość oleju i sprzęgło zaczęło tak jak by się ślizgać ciągnik nie może ruszyć dopiero po dodaniu gazu ciągnik jako tako się zaczyna toczyć .     
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.