Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.

Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.

Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.

Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.

Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.

Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.

Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.

 

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 

Opublikowano
tak racja ..... zapalony do pracy nowym pomyslem rozkrecilem i cóż...... skerecilem z powrotem tak jak bylo .... jutro lub po jutrze jade do sklepu po nowy rozpierak bo chyba inaczej nie zalatwie tego problemu .
  • Haha 1
Opublikowano
klinuje się ta metalowa tarcza w obudowie. musisz naspawac te dłuższe prowadnice żeby nie klinowalo w obudowie i będą hamulce jak w samochodzie. ja w 1221 dopiero za 4 remontem hamulcow doszedłem o co kaman
tarcza z rozpierakami
Opublikowano
hmm z aplikacji nie umiem foto wstawić. być może masz trochę inne hamulce niż ja a ta część nazywa się dokładnie " Tarcza dociskowa pośrednia" i ona klinowala u mnie w bebnie. zobacz czy tarcze przesuwają się lekko po wałku
Opublikowano
tak przesuwaja sie swobodnie i wystarczy lekko skrzywic tarcze hamulcowa aby sie zaklinowala na wieloklinie ..... ale rozpierak ma miejsca na swoja prace ok 3 mm tyle zostaje po zlozeniu calego hamulca.
Opublikowano (edytowane)

Są hamulce dwu i trzytarczowe. I właśnie w trzytarczowych jest tarcza pośrednia. 

Edytowane przez TomaszStach
Opublikowano
Mnie to też ostatnio dopadło i trochę mnie drażni. Najgorzej jak jadę z pełną przyczepą i złapie przed krzyżówką to drze oponę dopóki się nie zatrzyma. Czytałem o tym sporo i nikt jeszcze lekarstwa nie znalazł poza dokładnym czyszczeniem, co jak widac nie zawsze pomaga.
  • Thanks 1
Opublikowano

Ja mam tak, że mogę stanąć na pedale i nie hamuje, a czasem dotknę lekko nogą i pedały uciekają spod buta, a koła momentalnie zablokowane. Wsteczny, tarcze puszczą i znów można jechać. Jak to rozebrałem, to dwie tarcze są jak nowe, a trzecia to sama blacha została. Trochę pomogła wymiana sprężyn, ale na krótko. 

Opublikowano

U mnie parę lat temu zawsze blokowało prawe koło. Jebut i szoruje po asfalcie. Wymienili my rozpierak i tarcze na nowe. Przez 2 lata było lux, potem pojawiła się taka przypadłość, że zimą rozpierak prawego koła nie odbija i też muszę cofnąć, żeby odbił, to zaraz ludzie się patrzą, co łon robi.

Opublikowano
Ja na taką przypadłość szlifuję gniazda kulek, żeby nie miały wyczuwalnych pod palcem nierówności, często to pomaga, no ale teraz u siebie wymieniłem na oryginał Belarus i zobaczymy w żniwa co będzie się działo.
Opublikowano

Ja tez wytarłem papierkiem na gładziutko :) ponad to zeszlifowałem nieco występy na rozpieraku i zaokrągliłem brzegi bo zauważyłem że w niektórych miejscach są nawet jakieś wyrwy i ubytki w metalu i tak samo w obudowie hamulca szlifowałem miejsca w ktorych te występy rozpieraka sie stykają ze sobą.... Jutro zobacze czy cos pomoglo ..... a jak nie to trzeba będzie kupić nowe.

Opublikowano
Ja tylko przetarłem pipierkiem 120 same te rowki w których kulki się poruszają żeby było ładnie równiotko i bez śladów rdzy i innego syfu ..... puki co jeżdżę i jest dobrze .... zobaczymy jak długo .......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez Zefir
      Witam , otóż jakiś czas temu zakupiłem fendta 311 lsa i zastanawiam się czy nie posiada ona wyjścia na hamulce hydrauliczne przyczepy , gdyż ma  nie parzystą liczbe wyjść   hydraulicznych co w jego wypadku wynosi 3 pary plus ta jedna która jest zamontowana bardziej z boku niż na tym panelu co są umiejscowione tamte  . I nasuwa mi się pytanie czy to nie jest wyjście hamulców hydraulicznych , mógłby ktoś wyjaśnić jak to rozpoznać lub do czego one może służyć ? 
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v