Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Też jeżdżę na TURDUSIE ponad 8 lat , silnik MWM . Nie widzę potrzeby zmiany na inny , miałem propozycję SHELLA o 10 zł taniej na 20 l od TURDUSA .

Edytowane przez akowicz111
zmiana cyfry
Opublikowano

Olej jak olej, trzeba uważać przy przechodzeniu z innych o mniejszej liczbie zasadowej, szczególnie pod dłuższej eksploatacji na wcześniejszym oleju. Nie jest, żadnym cudownym olejem, są lepsze, które nie tylko mają lepsze parametry ale i dłużej je utrzymują. Chyba, że Turdus jest tak powszechnie podrabiany i trafiam często na podróbki ( kiedyś był zdecydowanie lepszy - to co można na gołe oko zaobserwować - kolor i gęstość inna, oraz to co spuszczane z silnika też inne ).

Opublikowano

Turdus ma jeden z najwyższych TBN dlatego zawsze jest czany przy spuszczaniu bo nie zostawia syfu w silniku. Chyba nie ma oleju z wyższym TBN.

U siebie czasem zmieniam olej co 350-400h i w palcach nie ma różnicy między tym spuszczonym a świeżym. Olej zawsze kupowany w pewnym źródle.

Takie same doświadczenia mam z Platinum Ultor.

Opublikowano

Ja też zawsze kupowałem w tym samym sklepie i 2x razy ten olej mnie zawiódł i podziękowałem. Co do tego TBN to słyszałem, że Turdus właśnie robi syf w silniku. Ba, nawet widziałem rozebrany silnik który rzekomo latał na Turdusie i syf był niezły.

Opublikowano

Napiszę kolejny raz: turdus był dobrym olejem 20lat temu. Obecnie są lepsze. Po zmianie oleju z turdusa na inny ciśnienie w bizonie wzrosło o 1bar. Lepiej trzymał temperaturę. Było to dobre 10lat temu.

Opublikowano (edytowane)

Zwykły turdus shpd spełnia normę cg-4/ch-4 więc nadaje się do większości w miarę nowych silników, TBN 11 dobrze myje silnik i jak ktoś wcześniej miał syfiasty olej to turdus będzie go rozpuszczał ale jak w silniku było czysto to i po turdusie żadnego syfu nie będzie. Oczywiście nie można go lać do silników wyposażonych w dpf ani innych wymagających wyższych norm.

 

@jacek1296

na jaki olej zmieniłeś, że ciśnienie wzrosło ?

 

Poza tym jeśli turdus jest taki słaby to dlaczego me rekomendacje (czyli został przez nich przebadany i spełnia normy) Mercedesa czy Deutz AG?

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/228.3_de.html

https://www.deutz.com/fileadmin/contents/com/engines/datasheets/DQC-Freigabeliste_Ausgabe_03_2019.pdf

 

Czy tak duzi i renomowani producenci silników pozwolili by lać oleje kiepskiej jakości ?

 

 

Edytowane przez Arek
Opublikowano

Rekomendacje ma dużo różnych olei od różnych producentów. Tu nie chodzi o parametry oleju z karty charakterystyki tylko to co jest faktycznie z tym olejem. Nie wiem czy to podróbki były czy coś zmienili w produkcji ale jest duża ( a nawet bardzo duża ) różnica w olejach 10 lat temu a obecnie. 

Opublikowano

Turnus/shell/mobil jest ok ale z dobrego sklepu  pewnej hurtowni.

Typowe wąsate Janusze które prowadza rolnicze sklepy po wioskach dla 2 zł na bańce z premedytacja sprzedadzą wam jakoś lipę.

 

Opublikowano

Okey, tylko małe ale - skąd wiesz jaki olej znajduje się w beczkach zaufanego sklepu? Przecież oni sami zamawiają w hurtowni, nie zamawia na targu czy ulicy i z góry zakłada, że to co kupuje/sprzedaje odpowiada temu co jest na fakturze.

Orlen też jest ok - nie podoba Ci się marka? A Motul, Valvoline, Liqui Moly, Fuchs, Castrol, Total, Elf, Texaco nie są ok?

Co to za stwierdzenie że jest ok - konkretnie który olej, przecież większość producentów ma szereg różnych olei. 
 

Opublikowano

ja nie mowie o oleju beczkowanym. takiego bym nie wlał do swoich maszyn.

Poza tym rozmawiamy o oleju do ciągnika to wiadomo ze wlejemy turdusa sphd 15w40 nie lotosa city 15w40...

90% uczestników w tym temacie ma ciągniki które były robione na olej klasy cb cc.. wiec na oryginalnym turdusie czy platiniumie będą chodzić jak złoto.

Chodzi mi tylko o pochodzenie oleju. 

Opublikowano

Ja zawsze kupowałem w kanistrach. Jakoś brałem filtr w sklepie i sprzedawca namówił mnie na Delvac z beczki. Zaryzykowałem i olej był spoko. Także nie zawsze z beczki to zło. Ale teraz raczej kupie w kanistrze, bo nie opłaci mi sie do Zamościa gonić, jak mam bliżej punkt Gravitu i tam moge zamówić filtr. A przy okazji, jaką macie opinie o filtrach firmy Gravit? Bo mnie sprzedawca namawiał kiedyś i paliwa wziąłem, a jak z olejowymi? Zawsze Sędziszów lub Donaldson, zależy co było dostępne

Opublikowano
18 godzin temu, asharot napisał:

Myślisz że jak pojedziesz na wymianę oleju na serwis to będą nalewać z baniek 5-ątek ? Tam tylko z beczek idzie.

A polskimi olejami kupowanymi w autoryzowanych sklepach/hurtowniach lotosu czy orlenu, nie kupi się podróby w beczce. Tanich oleji nie opłaca się podrabiać,

Opublikowano

I tu się mylisz. Podrabia się oleje najczęściej sprzedawane. Uważacie, że podrabiają tylko beczki 200 l? Zapewniam was, że można kupić i 5l lewego pochodzenia. 

Opublikowano

W pewnym okresie przez pewnie min 2 lata raz w miesiącu bywałem w rozlewni oleju i olej był tam rozlewany zależnie od zapotrzebowania w 1000/200/30/20/5/1 litr, więc nie widzę różnicy w oleju czy to z 200 czy z 1.

Rozlewano tam oleje min 3 znanych marek, kombajn przy zmianie typu oleju na wypłukanie potrzebował ok. 100 litrów płynu co szło jako odpad. Swego czasu kupiłem tam bęczkę oleju hydraulicznego za grosze bo kombajn był słabo wypłukany po oleju do paliwa i hydrauliczny miał poświatę czerwonego i nie spełnił norm co groziło wysokimi karami że lepiej ok. 1000 l było zrobić odpadem niż wysłać do odbiorców.

Opublikowano

ciężko coś stwierdzić bo nie mam wskaźnika ciśnienia ani temperwtury, silnik działa prawidłowo, nie rozpadł się 😁 na pewno silnik w środku czysciutki , możesz poszukać u mnie w galerii klawiatury zaworowej. Co do orlena to nie wiem jak teraz ale kiedyś jak pracowałem w handlu to warsztaty naprawiające ciężarówki go nie polecamy, mechanicy z wieloletnim stażem mówili że to lipa i zawsze brali coś lepszego typu total, mobil, Shell Texaco , midland, Orlen brali tylko tzw dziad transy i tacy co na wszystkim oszczedzali , beczka 200l orlena kosztowała u nas śmieszna kasę , wychodziło grubo poniżej 10 zł za litr a bezpośrednio od orlena jak się kto tam dogadał to lekko ponad 1000 za beczkę silnikowego , większa firma jak była to jeszcze Orlen dawał im takie reklamy na słupkach to jeszcze pewnie taniej ten olej mieli. Teraz zobaczyć na parametry ultora to lepsze ma niż inne markowe oleje , wysokie tbn, wysoki indeks lepkości , temp. krzepnięcia niska , wszystko wskazuje na bardzo dobre bazy ale wiadomo papier wszystko przyjmie , trzeba by zrobić analizę samemu niezależnie gdzieś w laboratorium bo mi się w te ich karty charakterystyki wierzyć nie chce, za tę cenę żeby taki dobry olej był. Dobre bazy olejowe i dodatki kosztują .

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v