Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

uszczelka pod głowicą.

 

Jak masz jeszcze trochę pilnej roboty do zrobienia, to wyrzuć termostat. Na kilkanaście max kilkadziesiat motogodzin przedłuży agonię, acz i tak trzeba będzie to zrobić jak znajdziesz czas.

 

Robota nie jest trudna. Ja tylko pierwszy raz patrzyłem mechanikowi na ręce, potem już samemu.

3-4 godziny demontaż i kolejne tyle montaż. Trzeba pamiętać tylko żeby głowicę przykręcać stopniowo od środka momentem 180nm.

 

JAk dawno nic przy silniku nie grzebałeś, to wartoby było dac głowicę do splanowania, sprawdzenia i ewentualnie wymiany gniazd zaworowych. Samo planowanie kosztuje koło stówki. Jak mieliby zmieniac gniazda i zawory, to koszt wzrasta do +/- 600zł

 

 

edit

sprawdź tylko, czy nie dmucha ci para z odmy (i olej nie zmienił koloru na kawę z mlekiem). Wedy już nie możńa na nic czekać, tylko od razu brac sie za naprawe, bo można uszkodzić panewki etc.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

głowica jest nowa robiona w tamta zime wraz z uszczelka para czy jasny dym wydobywa sie z odmy ale uszczelka nie ma zadnych przeduchów na zewnątrz to wiec co to morze byc .czy odkrece termostat sam bez glowicy bo zaklada zasze z glowica

Opublikowano

jeśłi tej pary jest wiecej niż zwykle, to na serio wykręć bagnet i zobacz, czy olej wygląda normalnie,

 

Ps. uszczelka praktycznie w 99% przypadków nie ma przedmuchów na zewnątrz, tylko wewnątrz. Albo między tulejami, albo miedzy tuleją a kanałem wodnym (najczęstsze w 1014)

I to, ze była robiona rok temu wcale nie świadczy, że znów nie mogła puścić (szczególnie, jeśłi nie dałeś głowicy do planowania i po paru godzinach po naprawie nie dokręciłeś jej ponownie).

 

co do termostatu, odkręcasz 3 małe śrubki, bodajże na klucz 10 zdejmujech pokrywe górną termostatu i już go masz na wierzchu. Ale mówie, to tylko na jakis czas i to pod warunkiem, ze olej jest jeszcze normalny

Opublikowano

Jak wyrzuca wodę to może być uszczelka któraś z tulei albo głowica. Czy po założeniu nowej uszczelki wodę wyrzucał? Jaką założyłeś uszczelkę jaką grubą 1,2 czy 1,6 j jakiej firmy i czy dokręcałeś potem głowicę? I jeszcze jedno czy tuleje lekko górują bo jak nie to tuleje do góry i pod tuleja trzeba podłożyć podkładki.

Opublikowano

zdjołem głowice i jest to chyba głowica ma malencka dziurke przy kanale wodnym tak że morze przedostawac sie tam powietrze i wydmuch*je powietrze do wody jutro sie przekonam jak załoze

Opublikowano

Jeżeli będzie tak samo to zobacz czy przewód łączący wymiennik z chłodnicą nie jest zbyt nisko, ja z tym walczyłem długi czas aż w końcu podniosłem przewód na wysokość "krućcy" i jest OK.

Opublikowano

zdjołem głowice i jest to chyba głowica ma malencka dziurke przy kanale wodnym tak że morze przedostawac sie tam powietrze i wydmuch*je powietrze do wody jutro sie przekonam jak załoze

Kolego to nie jest tak to może być wżer. Jak masz możliwość to daj głowicę do sprawdzenia na szczelność i będzie wiadomo na 100% przecież to nie duży koszt a ile roboty zaoszczędzi

Opublikowano

złożyłem wszystko nalałem wody i troche jej wywalilo i potem ustatlo ale temperature mi zagrzało do 100stopni tak dwa razy a pozniej bylo caly czas 80 przy jakiej teperaturze powinien otwierac sie termostat. czy u was jest tez tak ze nie cala chlodnica zalana jest woda bo tak to wywala nadmiar

  • Like 1
Opublikowano

ja mogę nalać wody pod samą nakrętke, to jak się rozgrzeje, to wywali tak niwielką ilość, ze nawet nie zauważe.

 

CO do termostatu, to wyjmij go (te 3 śruby klucz 10) wsadź na sznurku do garnka z wodą umieszczonego na gazie, podpal i sprawdź czy sie otwiera w porę. (tzn koło 80st). NAwet jak nie masz termometru, to wiedząc, ze woda zaczyna wrzeć w 100stopniach, termostat powinien otwirzyć się dłuższą chwilę przed zagotowaniem.

Jeśłibedzie się otwierał dopiero w chwili, lub tuż przed gotowaniem, to masz winowajce.

Opublikowano

problem nie ustał nowy termostat założyłem nową uszczelke i dalej wyrzuca mi wode i pojawiaja sie pęcherzyki powietrza przed wyrzucaniem wody strasznie grzeją sie weze od pompy wody i waz ktory idzie do wymienika ciepła oleju nie wiem co robic jak sprawdzic czy w tulejach nie ma jakis pekniec ktorych nie widac okiem musze dac głowice do sprawdzenia .ciekawi mnie jednak czemu woda w wezach jest taka goraca jak by woda krazyla caly czas w silniku a w chlodnicy jest zimna termostat otwieral sie zalalem go woda goraca co tu robic

Opublikowano

jedną z przyczyn może też być zakana chłodnica szczególnie od wewnatrz. Wtedy przepływa przez chłodnicę tylko część wody/plny i bedzie się gotować, bąble w chłodnicy i wywalać płyn z układu bo dolem pójdzie do silnika potem przez termostat do chłodnicy a chłodnica nie będzie miała go możliwości pchnąć dołem do silnika

Opublikowano

wykręciłem termostat i ten waż co jest na dole gdy dodam gazu poprostu go zasysa jest to waz gruby ktory idzie do kolanka lecz jak sprawdzic czy drożna jest chłodnica nieraz wlasnie woda byla w chlodnicy stan a w jednej chwili znikła i po jakims czasie ja wywaliło

Opublikowano (edytowane)

wyjmij termostat, w moim 1614 było identycznie, zdemontowałem termostat, i latem nagrzewa się do 80 C i nie wywala płynu, zimą zasłaniam chłodnice i chodzi na 60 - 80 C.

Dodam że gdy miałem termostat to wchodziło mniej płynu :mellow: , jak go wywaliłem weszło około 4 litrów więcej.

 

Ja swoją chłodnicę potraktowałem octem :) a potem środkiem do czyszczenia układów chłodzenia i jest jak trzeba

Edytowane przez nitek
Opublikowano

Miałeś termostat, który zbyt szczelnie się zamykał (być może zakamieniony ze starości). Wystarczyło małym wiertełkiem np 2mm wywiercić dziurkę w obudowie termostaru, żeby głowica ładnie się odpowietrzała i nie byłoby zadnego problemu ani z zapowietrzaniem, ani wywalaniem wody, ani gotowaniem (albo wsadzić nowy termostat, wszak to kilka dyszek tylko)

 

JAk jeździsz bez termostatu i silnik jest niedogrzany, to ponosisz wielokrotnie wyższe koszty w postaci wyższego spalania, szybszego zużycia.

Opublikowano

nunu85 kolego ja założyłem nowy termostat i problem sie pogorszyl teraz wyjolem calkiem i juz tak nie wyrzuca lecz gdy posieje bede musial go znowu rozebrac i posprawdzac na spokojnie lecz jak zobacze czy doda przedostaje sie przez tuleje jak woda bedzie suszczona jak sprawdzic tuleje czy nie sa pekniete

Opublikowano (edytowane)

wykręciłem termostat i ten waż co jest na dole gdy dodam gazu poprostu go zasysa jest to waz gruby ktory idzie do kolanka lecz jak sprawdzic czy drożna jest chłodnica

Jeśli zasysa Ci ten wąż ( w co trudno mi uwierzyć) , sprawdż drożność tego rozgałężnika:

http://www.sklep-gre...ducts_id/263708

Niewykluczone , że od ciągłego zalewania wodą jest zabity kamieniem i stąd Twoje problemy minnymi z wyrzucaniem wody - po otworzeniu się termostatu , woda z małego obiegu jest kierowana do chłodnicy , jeśli ta 'rurka' jest niedrożna to nadmiar wody nie ma gdzie się podziać .... tak mi się przynajmniej wydaje :P

A tak wogóle - jakiej cholery zalewacie układ chłodzenia wodą... czy tak trudno go uszczelnić , zalać płynem i mieć ten komfort , że nie trzeba co dzień ganiać z wiaderkami :P

Edytowane przez bezbarwny
Opublikowano

Witam wszystkich u mnie 1614 też pojawił sie problem z temperatura, na poczatku po kupieniu mozna było pług po rame zaryć 30stopni na dworze i temp 75-80 max, od kilku dni jednak nie milosiernie sie grzeje, woda 95-100, pług wyzej, temp na dworze 15 stopni, bieg 3 polowa, chłodnicą uciekała woda wiec poszedł proszek do uszczelniania, przestało uciekac ale zaczął sie grzac, paski klinowe nowe, dzis dodatkowo czyszczone jakims płynem z orlena i na lekkiej ziemi dalej to samo

Opublikowano

Witam  a woda pulsuje w chłodnicy na wolnych obrotach sprawdź termostat i kup taki sam jak był ja kupiłem ostatnio inny i musiałem 3 razy wymieniać bo mówili ze taki powinien być orginalnie.Jeśli nie termostat to sprawdź czy chłodnica nie jest zatkana przed zdejmowaniem głowicy

Opublikowano

Wlej teraz środek do przeczyszczania ale tak długo go uzywaj aż ci się układ dobrze wyczyści.Wtedy wsypiesz proszek do uszczelniania i zobaczymy co się będzie działo.Teraz czyść układ,jak będzie leciało to nic,dolewaj wody.Później przejdziesz na płyn i nie będziesz miał takich problemów.

Opublikowano

Kolego a ja dam ci prosty sposób jak sprawdzić uszczelkę (w najlepszym przypadku). Zakręć korek a wężyk od przelewu włóż do wiaderka z wodą, jak zaczną pojawiać się bąbelki powietrza to w najlepszej sytuacji uszczelka pod głowicą, przed demontażem zalecam sprawdzenie z którego tłoka dmucha.

 

Taki przypadek z identycznymi objawami przerabiałem u siebie w U-1004.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v