Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Pewnie by spuchły tłoki :D

U nas w c-360 też tak było że wywalał wodę, wymieniliśmy uszczelkę i nic...ale jak wykręciliśmy głowice i daliśmy do wyrównania od razu się wszystko naprawiło.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jakie ma znaczenie łącznik pomiędzy pompą wodną a termostatem. Bo w ciągniku tego brak a w pompie ten otwór jest czymś zaślepiony.

Dodam że silnik się nie grzeje jednak brak tego nie daje mi spokoju. W sumie przez wiele lat nikt na to nie zwracał uwagi ale teraz silnik dmuchnął uszczelkę i można by to przy okazji poprawić.

 

Czy można czymś posmarować uszczelkę aby nie dochodziło do wydmuchania.

Kiedyś mechanik wymieniał uszczelkę w polonezie i powiedział że teraz już jej nie wydmucha i tak jest a przedtem to 2 tyś km i można było rozbierać awaria jak w zegarku. Może teraz polonez już tyle nie jeździ jednak powinien dawno wydmuchać.

A jak by to było zrobić uszczelkę z miedzi?? Kiedyś FSO sport takie uszczelki stosowało w polonezach.

Nie pytam o to czysto hipotetycznie mam taką możliwość—dorobienia.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

Jak nie ma połączenia pompy z obudową termostatu to znaczy że nie ma małego obiegu wody, zapewne tez nie masz termostatu.

Jak rozgrzewa się silnik?

Jaką ma temperaturę w czasie pracy?

Zrób zdjęcie. Bo może coś źle kojarzę.

Opublikowano

Silnik nie grzeje się, termostat jest, szybko się rozgrzewa zimą w kabinie ciepło. Podczas paracy z temp niema problemu. Czyli ten łącznik odpowiada za mały obieg –pewnie w moim płynie przez nagrzewnice i tak się tworzy mały obieg bo niema zaworu. Ale może przy rozbiórce zrobie mu to połączenie.

A co z uszczelką czy z blachy miedzianej zdała by egzamin?/

Opublikowano (edytowane)

Co do uszczelki: Wydmuch*je ją w jednym miejscu, czy losowo? I w jakim stanie są powierzchnie styku silnika z głowicą? Używasz klucza dynamometrycznego?

 

Co do smarowideł- ja zwilżam olejem ;) Teoretycznie tego typu uszczelka tego nie wymaga, ale mam takie swoje zboczenie- wierzę, że lepiej się odkształci ;)

 

 

 

Nie wiedziałem, że słowo „wydmuch uje” jest objęte cenzurą <_<

Edytowane przez Stefano1
Opublikowano

No nie wiadomo we wtorek rozbieramy kiedyś dmuchnął na 3 od chłodnicy. Głowica była ostatnio robiona więc powinna być gładka a powierzchnia bloku –to się sprawdzi zobaczymy. Swoją drogą trochę to uciążliwe zrobisz dobrze poodkręcasz i potem znowu to samo.

Klucza dynamometrycznego nie mam.

Opublikowano

Kup nawet najtańszy za 50zł z marketu ;) Równiej dokręcisz. Z ręki pierwsze dociągniesz np.: na 250Nm, następne na 200, kolejne na 150... Jak odsapniesz, to znowu na 250.... i nie dość że dokręcając na czuja prawie zawsze się szpilki przeciąga, to jeszcze nie równo ;) To może być przyczyna.

 

W sprzedaży są jeszcze dwa rodzaje uszczelek- gładkie i z wstawkami z jakiegoś tworzywa dookoła otworów. Wierzę w te drugie. Nie wiem- jakieś solidniejsze mi się wydają. ;)

Opublikowano

Ja co roku wymieniałem uszczelki, Aż kupiłem czeską i po problemie.

Po drugie jak skąś przyjedziesz to silnik od razu gasisz czy chwilę czekasz. Bo jak gasisz od razu to też będzie wydmuchiwać.

Opublikowano

Sugerujesz że polskie uszczelki są nic nie warte??

 

Wydmuchiwanie uszczelki wiąże się z nieumiejętną jazdą i nie ma tu różnicy czy jest to uszczelka czeska czy polska.....

Opublikowano

U mnie tak było. Ciągnika nie przegrzałem, zawsze na to uważałem. Po kupnie Czeskiej uszczelki 3 lata miałem spokój, i go sprzedałem.

Ale też i nie gasiłem go od razu, zawsze czekałem z 5-10 minut żeby ostygł.

Opublikowano

Zobaczymy we wtorek rozbiorę, może i trzeba zmierzyć te osadzenie tulei, ale aż się boje jak okaże się że trzeba by coś tam poprawiać. Nigdy się nie zastanawiałem jak go gaszę ale na pewno nie zdarza się tak aby gasić go z ogniem w rurze po prostu spokojnie dojeżdża się na podwórko i gasi. Mam teraz w planie uszczelkę 1,2 mm grubości bo z tą miedzią to może być niewypał. Aby nie walił tłokami w głowice trzeba to pomierzyć.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja mam problem w 12145 wymieniony termostat i temperatura na zegarze 70 stopni przedtem było tak samo a wiem że najlepsza temperatura dla silnika to 85-90 stopni

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam! Posiadam ciągnik ursus 1614 turbo. Mam z nim taki problem, że się grzeje na szóstym cylindrze i wyrzuca płyn z chłodnicy, w transporcie wszystko jest w porządku, ale w pracach polowych nie bardzo. Wymieniłem już chłodnice, przeczyściłem kanały w bloku i nic to nie dało. Co może być przyczyną takiego zachowania? Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuje.

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów
Opublikowano

6?? ale jak?? licząc losowo, chybił trafił, książkowo.. od chłodnicy, od kabiny.... ??? to do wymiany pierścienie... i tyle... miałem podobnie w 914... po wymianie pierścieni przestał wyrzucać wodę /płyn no i głowica tak samo masz do roboty...

Opublikowano

@ FIN wymieniając pierścienie musiałeś wymienić też uszczelkę pod głowicą i to pomogło na wyrzucanie wody a nie pierścienie . A 6 to ten przy kabinie @ FIN liczy się zawsze od rozrządu .Przyczyna grzania jeśli tylko na 6 się grzeje to może być że pompa nie daje rady pchnąć wody na najdalszy cylinder , sprawdz też zawory i wtryskiwacz

Opublikowano

no faktycznie uszczelkę tez wymieniałem... ;) moja wina... :) jak ten od kabiny, to zła uszczelka i/lub brak termostatu... a jak się grzeje to i nadmierne zużycie cylindra i pierścieni... więc pewno przy okazji dobrze wymienić komplet

Opublikowano

Na bloku z prawej za pompą wtryskową na wysokości nakrętek od rurek powinno być wybite 1,2 lub 1,6 , trzeba dobrze poszukać bo może być zamalowane. Numery to grubość uszczelki, o ile blok nie był kiedyś osiowany. Zasada jest taka że jak tłok w GMP wystaje nie więcej niż 0,5 mm to uszczelka 1,2, następna zasada to bez turbo mała ilość dziur , z turbo dużo.

Opublikowano

od strony kabiny w głowicy jest tak blaszka i mam w niej zamontowany czujnik temperatury i stąd wiem ze się grzeje a że na "szóstym" to w przybliżeniu bo jak na "pierwszym", czyli czujnik z przodu w pompie wskazuje np. 60 stopni to na "szóstym" 100. co do wymiany piersćieni uszczelki czy remontu głowicy to nie to poniewaz przed żniwami zrobiłem remont generalny silnika. a uszczelkę mam napewno dobrą.

Opublikowano

Tylko zauważ że w głowicy są też kanały olejowe które mają większą temperaturę od cieczy a jak ty masz go przymocowanego do ściany głowicy to on nigdy nie będzie ci dobrze wskazywał...

 

A ty mi powiedź jaką ty uszczelkę kupiłeś?Miała wszystkie otwory wycięte?Bo możliwe że inną uszczelkę założyłeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v