Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Moj blad... tak to sa ciegna juz poprawilem.

Panowie jedziemy dalej.  Rozkminmy teraz zagadnienie podnosnika a dokladniej umieszczenie gornych ramion podnosnika oraz jego silownika a na koniec stabilizatory dolnych ramion podnosnika.

Zdj_cie005.jpg

Szukam koncepcji na silownik podnosnika (taki jak na foto odpada oraz jego mocowanie mi nie pasuje) oraz jego mocowanie u podstawy. Przerabial ktos z Was usadowienie silownika podnosnika?

Fotka zapozyczona od forumowicza Mariusz 328.  Czy to dobry pomysl?

3.JPG

Stabilizatory dolnych ramion... ma ktos z Was silownik dwustronnego dzialania z zamkiem zamiast jednego stabilizatora?

Edytowane przez Narko
  • Like 1
Opublikowano

A dla czego siłownik w tym miejscu ci nie pasuje?  Możesz dać tylko jeden lub dwa  jak w innych ciągnikach wspomagające tylko to dodatkowe, niepotrzebne koszty według mnie. 

Stabilizatory daj na zewnątrz łańcuchy lub teleskopowe. Siłownika nie dawaj bo się zapomnisz i pokrzywisz ramiona.

Opublikowano

conny walek juz zmieniony z dwoch wzgledow:

-przejsciowka bedzie generowac niepotrzebne luzy oraz bedzie wybijac lozyska przy uzyciu lopaty mechanicznej badz brony aktywnej,

-bedzie za dlugi przy zastosowaniu zaczepu automatycznego na szynach/konsoli,

seweryn20 moze nie do konca nie pasuje mi umiejscowienie silownika a bardziej jego srednica... silownik za bardzo za chodzi na plaszczyzne korpusu gdze bedzie zamontowana szyna zaczepu... masz moze info jakiej jest srednicy oraz dlugosc orginalnego silownika, ten skrecany na sruby? Ja najprawdopodobniej zamontuje silownik z duzego MF o srednicy 85mm... szyna zaczepu powinna sie zmiescic. Silownikow wspomagajacych nie chce stosowac bo udzwig 1500kg mi w zupelnosci wystarczy. Silownik zamiast stabilizatora ramienia bedzie mial zakres pracy tylko taki by nie pokrzywic ramion... ok 10-20cm ... kwestia jeszcze do pomiarow i dyskusji.

Opublikowano

Montujac silowniki pod ramionami gornymi a od dolu na sworzniu ramion dolnych jak to zrobil Mariusz328?  Przy takim patencie nie ma obawy ze gorne ramie peknie w najciezszym miejscu?

Opublikowano (edytowane)

Ciężko będzie Ci to upchać pod plecak :/ no i trzeba będzie przyspawać broki do siłowników gdyż raczej ten jeden głowny pójdzie w zapomnienie ?
Zakładam iż chodzi o coś tego typu ? 
silowniki-wspomagajace-podnosnik-mtz-82_

Edytowane przez zwc18
braki
  • Thanks 1
Opublikowano

Kolego dokladnie o to mi chodzi i tak jak piszesz pojedynczy silownik pojdzie w zapomnienie. Plecak jak i zaczep zwymiarowany... drobna modyfikacja i ma sie zmiescic.

Opublikowano

Sam swego czasu myślałem o takiej szynie lecz z braku czasu na wiosnę musiałem coś takiego na szybko wystrugać  
Aktualnie tak to wygląda gdyż bak pod siedzeniem wylądował 
Powiedz mi jeszcze czy rozwiązałeś problem z dodatkowym zbiornikiem oleju ? bo tak się zastanawiałem jak by tak przeciąć bak i zrobić z niego dwa osobne zbiorniki przedzielone blachą 
 

DSC_0009.JPG

Opublikowano

Dzieki za fotki.. zawsze mozna cos podparzec :). Zbiornik oleju... temat odlozony troche na polke gdyz pierw poskladamy caly traktor i "ubierzemy" go w nowa kabine i reszte blach... wtedy bedziemy szukac miejsca na zbiornik oleju. Gdy cos wymyslimy ze zbiornikiem a Tobie nasz projekt podpasuje to gdy bedzie mozliwosc to zrobi sie takowy dla Ciebie.

Opublikowano (edytowane)

Zima w Bieszczadach na calego sniegiem syplo mrozem scisnelo... garaz ciezko nagrzac :)

Wspomaganie obgadajmy... prosze.

Zagadnienie na forum przewertowalem i wychodzi na to,ze majac orginalny orbitrol w kabinie Same Lasera 150 musze kupic pompe 16-tke i silownik C63.

Wymyslil ktos z Was cos lepszego? Zalezy mi na maksymalnym mozliwym skrecie oraz aby lekko sie krecilo na wolnych obrotach. Jak widzicie pomysl montazu takiego silownika. Jakie musialby znac jego parametry by byc pewnym,ze spelni moje oczekiwania? Kolejna sprawa to osobny zbiorniczek oleju wspomagania... jest to sens montowac?

 

28458993_1729949833736754_1806730221_n.jpg

28510918_1729971930401211_1338596303_n.jpg

Edytowane przez Narko
Opublikowano

Ja osobiście polecałbym zrobić na siłownik c50 tak jak w oryginalnym ciągniku Jumz 
U mnie jest aktualnie tak zrobione i mogę powiedzieć szczerze iż skręca lepiej niż c330 
 

jumz wspomaganie 2.jpg

jumz wspomaganie.jpg

Opublikowano

Orbitrol mam orginalny w kabinie Same Lasera 150 wiec silownik c50 bedzie za maly. W przyszlosci przewiduje z przodu przedni tuz,ktory bedzie dzwigal jakies 200-400kg wiec wspomaganie robie biorc to pod uwage.

Opublikowano

U mnie początkowo do cięgna serwa przyspawany był c63 na tym samym orbitrolu (100) i strasznie pomału to kręciło. Po przerobieniu jak na powyższych zdjęciach do dolnego wąsa i założeniu c50 super się kręci wystarczy 1 i 1/2 obrotu na pełen skręt idąc tym tropem zakładając mniejszy siłownik do większego orbitrola uzyskasz jeszcze szybszy skręt
Co do napędu nie głupia sprawa zwłaszcza iż tryby brane są ze skrzyni biegów tak jak i wałki lecz te już trzeba trochę przerobić 

Opublikowano

Przemyslenia byly nad 4x4 ( przedni most Gaz 66 badz Gaz 63) ale zrezygnowalem z tej koncepcji z kilku powodow:

- drastycznie zmniejsze przeswit przedniej osi, Gaz 66 na kolach 305x18 ma przeswitu 320mm,

-prawde mowiac 4x4 nigdy nie bedzie mi potrzebne,

Ogolnie temat odlozony wysoko na polke.

Przy zastosowaniu silownika C50 przy orbitrolu 150 obawiam sie,ze kierownica bedzie zbyt agresywnie reagowac.

Opublikowano

Pod orbitrol 150  siłownik o średnicy 50 mm jest za mały. Będzie ci wierzgał na drodze jak wściekły. A napęd... jeśli nieprzydatny to szkoda inwestować.  Pompę na pewno 16-ke załóż. Przy 100 jest 14-ka i chodzi dobrze, 10-ka juz sporo za mała nawet jak na 100 orbitrol.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

    • Przez WojtaS141095
      Witam,proszę o pomoc! Po chwili pracy nie skręca mi ani w lewo ani w prawo łapa koparki. Wszystkie inne funkcje działają. Zero reakcji podczas ruszania wajchami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v