Narko

Jumz ЮМЗ metamorfoza, modyfikacje

Polecane posty

Narko    177

Witam Wszystkich

Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.

Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.

Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.

Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.

Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.

Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.

Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac :)

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakota    74
W mojej galerii są zdjęcia jumza po regeneracji, ale już go nie mam, 4 lata temu sprzedałem, ale dużo się napracowalem przy nim. Np obudowa koła zamachowego została wymieniona bo byl zapalony z silnika spalinowego, w późniejszym czasie wymieniony blok bo kupiłem z pękniętym, dorobienia połowa maski zaczep tylni rolniczy, przerobiony wąs od układu kierowniczego żeby lepiej skręal, nie mówiąc już o całej elektryce, dorobienie tylnej szyby itd... Czekam na jakieś zdjęcia z pracy i kompletna metamorfozę, powodzenia i dużo cierpliwosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

Jak kupisz drogi rozdzielacz to szkoda  go opiłkami ze skrzyni popsuć, lepiej daj drugi osobny zbiornik i może chłodnice tego oleju , a zdjęcia chętnie  obejrzę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrkrk25    56

Biorąc olej z mostu będziesz miał pompę zamontowana ponad lustrem oleju, czyli pompa będzie musiała zassać olej do góry i nie wiem czy to nie wpłynie na jej wydajność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Do puki będzie  sprawna nie wpłynie. Ale z czasem przez uszczelnienie może zaciągać powietrze a to już zmienia sprawę.  Osobiście za skarby świata nie brał bym oleju ze skrzyni tym bardziej ze ruskie pompy trwałością nie grzeszą a jak zaczniesz im zapodawać bałagan  jaki tam się robi to jej długiego życia nie wróżę, szkoda też rozdzielacza. Zrób sam ciągnik a potem uzbrój go w hydrauliką osobną.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Panowie ciezko podwazyc Wasze argumenty. Hydraulika zejdzie na dalszy plan,az siadzie kabina na ciagniku... moze uda sie gdzies pod kabina zagospodarowac jakies miejsce na zbiornik olejowy. Kolejna sprawa jaka mnie nurtuje to przednie kola. Tyl bedzie 460/85/38 a przod chcialbym postawic na 9.5-24,wg matematycznych wyliczen ciagnik powinien byc w pozcyji jakby stal na nominalnych kolach... przod nie powinien w nienaturalny sposob isc ku gorze... Zmartwienie mam inne zwiazane z kolami 9.5-24... czy przy maksymalnym skrecie nie bedzie opona tarla o rame ciagnika? Jumz praktycznie w totalnej rozsypce a co chwila trafia mi sie okazja kupic cale kola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    56

Ja na twoim miejscu próbowałbym założyć niższe koła bo ten cięgnik jest bardzo łatwo wywrócić, a niższe koła obniżą środek ciężkości. Widziałem kiedyś Jumza z lat 90 na kołach 16,9/34. Właściciel mówił, że takie miał w oryginale. Widziałem też drugiego na 30 calowych kołach od kombajnu. Na przód pasują felgi z t-25, tylko wypadałoby je wzmocnić, wspawać szersze obręcze i założyć szersze opony. Dlaczego kombinujesz z hydrauliką, przecież w oryginalny zbiornik wchodzi ok 20l oleju, a to raczej wystarczy. Umiejscowienie zbiornika też nie jest takie złe. Ja w swoim cały czas planuję przenieść rozdzielacz na prawy błotnik i tak jak @dakota zrobiłem od podstaw całą instalację elektryczną i założyłem dłuższy wąs układu kierowniczego (jest do kupienia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swiezak00    0
Witam też posiadam Jumza na chwilę obecną z ulepszeń jakich się doczekał to wspomaganie na orbitrol , osobny zbiornik na olej do wspomagania i również kapitalny remont silnika , ciągnik na chwilę obecną w cabrio (zmiana kabiny na kwadratową) problem był z błotnikami ale powoli w garażu coś się dzieje (mogę zrobić fotki ). Pytanie do Narko zmieniałeś garki w swoim chodzi mi o firmę jakie tuleje tłoki na ile pierścieni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Panowie... a jakby tak zastosowac jeden badz dwa filtry hydrauliczne dla wiekszego bezpieczenstwa przy poborze oleju z przekladni glownej? 

piotrkrk25  Jumza kupilem m.in ze wzgledu na jego regulowana szerokosc tylnej osi oraz spory przeswit dlatego nie chce zakladac mniejszych kol. Pola mam rowne wiec zeby ciagnik przewrocic to trzeba sie postarac. Orginalny zbiornik obawiam sie ze moze miec zbyt mala pojemnosc by oleju nie grzalo przy pracach kilkugodzinnych z pielnikami napedzanymi hydraulicznie.

swiezak00 dopytam mechanika o szczegoly w temacie czesci silnika... dam znac.

Dla zobrazowania w jakim kierunku ide zapodaje kilka fotek :)

fvPIHtDWLkq2oszVndM83s8wFx7oPJ5dn17HI_uO

AOsdkDR9OaTLrQITJFKH-r5KKTFyMEJ-C0AGyB5D

W7HuIo7EyN_fG9F4XYSnEaxt_f2php9svdCATHWk

Kabina zwymiarowana i bedzie pasowac na Jumza. Maska silnika z bocznymi panelami oraz zabdowanym filtrem powietrza do delikatnej modyfikacji ale jest szansa ze podejda bez przerobek  oraz orginalny przedni  grill. Bardzo bym chcial aby udalo sie obsadzic zbiorniki paliwa widoczne na zdjeciach pod kabina. Przed chlodnica silnika bedzie sporo miejsca na akumulator oraz zbiornik oleju hydraulicznego jesli plan poboru oleju z przekladni glownej nie wypali. Wszystkie dzwignie w kabinie beda polaczone z rozdzielaczem hydraulicznym na linkach. Pedaly w kabinie  (gazu,hamulcow i sprzegla,blokady) beda polaczone za pomoca wysprzeglikow takze nie bedzie ciecia podlogi kabiny... jedynie otwor na drazek zmiany skrzyni biegow. Jesli sie uda to w  podlodze bedzie zrobione okno rewizyjne by szybko i sprawnie mozna bylo sie dostac do skrzyni biegow gdy sie zakleszczy. Z tylu kabiny jest dzwignia do regulacji podnosnika... bardzo mnie to cieszy. Orginalna nagrzewnica kabiny bedzie rowniez zamontowana.

Edytowano przez Narko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Nie bierz ze skrzyni za skarby świata.  Np pronar 1221 ma zbiornik jak mtz 24 litry a od niego idzie gruba rura do dodatkowego umieszczonego z lewej strony za schodkami i z niego jest zasilanie pompy podłączone. Tam wchodzi dodatkowo coś koło 15-20 litrów. Jeśli hydraulika będzie miała 40 litrów do dyspozycji to ja nie wiem co ty byś nią musiał robić żeby go zgrzać. A nawet jeśli to wolał bym za stówkę mocniejszy alternator kupić i chłodnicę olejową z wentylatorem założyć załączanym na czujnik lub ręcznie. To chłodnica wielkości 40x40  wejdzie wszędzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

seweryn20  wykorzystujac ten maly zbiornik oleju z Jumza to mamy okolo 20l oleju... w caly uklad hydrauliki wcisnac dodatkowo 20l chyba bedzie ciezko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

W belarusie 1221 jest poniżej głównego drugi baniok żeby zwiększyć pojemność. Przemyśl to bo branie oleju ze skrzyni tym bardziej gdy hydraulika taka rozbudowana to na prawdę kiepski pomysł. Zrób na razie ciągnik i zobaczysz jak to będzie wyglądać dalej. Od biedy chłodnica.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Zgadza sie... Najpierw ciagnik skompletowac w jedna calosc... bedzie widac gdzie wsadzic zbiornik na olej.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Podnosnik i tu kolejne pytanie. Jakiej dlugosci macie zalozone w swoich Jumzach dolne ramiona podnosnika?  Jaka ich dlugosc byla by optymalna przy oponach 18,4x38? Moj Jumz w transporcie bedzie pracowal sporadycznie ale na podnosniku bedzie mial sporo maszyn od lopaty mechanicznej,brone aktywna,rozdrabniacz i wszelakiej masci sadzarki to chcialbym miec dobry dostep do walka wom. Mam okazje kupic dolne ramiona CBM dlugosci 100cm (liczone od srodka do srodka  "jablka")... Czy nie beda zbyt dlugie? Wszystkie maszyny jakie mam nie przekraczaja wagi 900kg...czy tak dlugie ramiona nie wplyna zbytnio negatywnie na udzwig? Czy przy transporcie maszyny nie bedzie podrywalo przednich kol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    285
Dnia 28.01.2018 o 18:22, seweryn20 napisał:

W belarusie 1221 jest poniżej głównego drugi baniok żeby zwiększyć pojemność. Przemyśl to bo branie oleju ze skrzyni tym bardziej gdy hydraulika taka rozbudowana to na prawdę kiepski pomysł. Zrób na razie ciągnik i zobaczysz jak to będzie wyglądać dalej. Od biedy chłodnica.

A w 'niebieskim szajsie' 1221A tu gdzie nasze maja filtr powietrza jest zbiornik dla wspomagania :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Fotki z postepu prac zrobione tak na szybko. Wszystko rozebrane, stan zweryfikowany,wymienione co trzeba a silnik odpalony pozostalo jeszcze skasowac luzy przedniej osi. Skladanie czas zaczac :)

Macie jakies sugestie co mozna poprawic gdzie jeszcze zajrzec to piszcie... kazde pomocne info na wage zlota?

27786053_1706526369412434_2081805997_o.jpg

27786741_1706527639412307_1772542967_o.jpg

27902080_1706527666078971_780574467_o.jpg

27906509_1706526522745752_1949414166_o.jpg

27946256_1706527022745702_71109934_o.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    285
Wałek bym wymienił na 6fr :)

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177
Napisano (edytowany)

Walek bedzie zmieniony.     Kolejny dzien remontu za nami. Fotki z postepu.27721256_1571837759561691_2042497802_n.jpg.e73597ae1ba9ca3843bd36cec0c029fa.jpg

 

27783621_1571837766228357_892943490_n.jpg

27780965_1571837796228354_1161323503_n.jpg

Edytowano przez Narko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    2

Ogrom prac ,a wracając do cięgieł u mnie założyłem od C-360 ich wymiar od środka do środka "jabłka" to 80 cm i wydaje się być wystarczający. Przy użyciu dłuższych może być problem przy nawrotach gdyż u mnie przy bronie akpila x4 2,7m i wadze 780 kila zaczyna przodem rzucać, a w miarę upływu czasu robi się z tym gorzej gdyż ropa to jedyny balast. W tym roku trzeba będzie pomyśleć o dorobieniu wspornika pod obciążniki gdyż bak wylądował z tyłu pod siedzeniem. 

Co do sugestii to Ja osobiście wzmocniłbym półramy od środka gdyż u mnie jedna zaczyna pękać :/ a i do blokady warto zajrzeć 
Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Piatek byl pracowitym dlugim dniem. Jumz powoli zaczyna przypominac jakis traktor. Weryfikacja hamulcow... wymiana szczek hamulcowych. Opony zalozone 18.4x38 nadaly mu charakteru. Weekend wolny ale zeby nie tracic czasu to Jumz wyciagniety z garazu by silnik powoli zaczal sie docierac na wolnych obrotach. Przy kawie nie mozna bylo sie oprzec pokusie patrzac na maske i boczne panele silnika z Lasera.... brodzac w sniegu panele do wstepnej przymiarki trafily na Jumza. Wiedzielismy przed zakupem,ze powinny pasowac,ze bada male ciecia i kombinacje ale to co ujrzelismy przeszlo nasze oczekiwania... jednym slowem wstepnie jest super :) . Kabina to priorytet tego ciagnika juz nie dlugo bedzie przymiarka... oczywiscie fotek nie zabraknie.

 

27935483_1710471439017927_828244850_n.jpg

27935613_1781369081921951_387107557_n.jpg

27848250_1710471329017938_841510280_n.jpg

27849072_1710430505688687_790551630_n.jpg

27849668_1710430492355355_664160559_n.jpg

27849051_1710430902355314_465145832_n.jpg

27994229_1710470705684667_1844177985_n.jpg

Edytowano przez Narko
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    177

Rozdzielacz na ciegnach z dodatkowymi dzwigniami do sterowania hydraulika np, z zewnatrz ciagnika.

Edytowano przez Narko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

To linki? Wygląda jak cięgna. Takie są w hds-sach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

    • Przez WojtaS141095
      Witam,proszę o pomoc! Po chwili pracy nie skręca mi ani w lewo ani w prawo łapa koparki. Wszystkie inne funkcje działają. Zero reakcji podczas ruszania wajchami.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj