Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukam jakiegoś nowego ciągnika bez CR i DPF czy któraś marka produkuje takie ciągniki pomijając ciągniki typu Prona i Belarusa oraz ciągnik który nie jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów.

 

Opublikowano

A orientujesz się czy w innych markach da się zdemontować taki filter ?

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, jonek98 napisał:

Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Bez problemu sobie z tym poradzą :D Oni prawie wszystko robią podłączając kompa, bo jeśli ciągnik ma np. zwykłą pompę nie sterowaną przez komputer to nie podniosą Ci mocy ;) 

Edytowane przez KrowieBieszczady
Opublikowano
To że to pseudo ekologia. A to czy go ktoś wytnie czy nie to nie wiele zmieni bo samochody czy inne maszyny to i tak bardzo mały procent zanieczyszczeń, a fabryki i tak dalej trują. Ale rządacy jak zawsze za wszystko się biorą od dupy strony, żeby w znacznym stopniu w naszym kraju zmniejszyć zanieczyszczenia powietrza trzeba by ograniczyć przede wszystkim przemysł węglowy, co jest teraz mało możliwe bo na tym się głównie nasza gospodarka opiera
Opublikowano

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, MgrLukash napisał:

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 

zgadzam sie w 100 %

Opublikowano

Zwykłego silnika nie kupisz, zbyt duże zadymienie, nie pozwalają na to normy EU. Takiego ciągnika nawet idącego na Afrykę nie zarejestrujesz w UE, każdy dostaje papier o zgodności z normami itp. Wycięcie DPF na gwarancji to samowolna ingerencja w ciągnik czyli utrata gwarancji. Jak się wezmą również za kontrolę spalin u ciągników to cwaniactwo będzie z płaczem montować DPF od nowa. 

Opublikowano (edytowane)

@bears, kiedy ostatnio miałeś kontrolę spalin, w osobówce czy czymkolwiek, że tak straszysz? :) A common rail'a nie ma co się bać, ten "wynalazek" ma już dobre 20 lat, więc zdążyli go dopracować. Chyba że kotś nadal jeździ na opale, albo nieznanej jakości paliwie...

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano

Systemu CR nie ma co się obawiać, to jest teraz standard , różnica może być w producencie oraz podatności wtryskiwacza na regenerację . Za wycinanie DPF będą ścigać bo o ile stare Diesle emitowały sadzę , to silniki z układem CR emitują do atmosfery cząstki stałe o wiele groźniejsze dla naszego zdrowia.

Opublikowano
kolego a te twoje cząstki stałe to co jak myślisz, to właśnie jest sadza kolego to jest tzw najgroźniejsza forma wylatujące z komina, a czemu masz DPF bo do common raila masz delikatna zwłokę wtrysku gdzie ona powoduje dodatkowo intensywniejsza produkcję nox która neutralizuje scr z ad blue do amoniaku. mówisz common rail kolego a poczytaj które wtryski w tym systemie były trwalsze, otoz te pierwsze na elektromagnetycznej cewce gdzie miałeś jeden wtrysk góra dwa na takt pracy nie dość że były proste to jeszcze dało się poszczególne części wtrysku wymienić a dziś pizeoelektryk masz jako jedno i wymieniasz cały na nowy a kosztuje krocie, niestety od ekologi nie zwiejemy , ochrona środowiska dobiła naprawdę doskonale silniki które były mocne i miały pilot i wielka trwałość. Tam dało się wymienić elementy, układ wtryskowy zrobiło się za grosze a tu niestety pieniądze już wielkie i przez głupotę jak nalejesz lewe paliwo masz wydatki znaczniejsze często znacznie większe jak oszczędności na paliwie w stosunku do konwencjonalnego modelu, a czy to taki wydajny wtrysk, oprócz dużego ciśnienia wtrysku nie bardzo przekłada się na moc w sensie ciągnik 20 lat temu mający 100km i dzisiejszy na common rail 100km traktor to ciągnik palący mniej czasami i zwawszy. Do kolegów mających traktory na CDI uważajcie na dym z komina bo już czytałem o dziurach w tłokach gdzie wtrysk lal a dymu z komina nie było widać prawie wcale, zresztą w osobówkach nagminna sprawa także i w dostawczych autach. Nie jestem przeciw ekologi ani nowoczesnych technologii ale kiedyś sprinter 412 z silnikiem 2,9td robił bańkę bez problemu a dziś super nowoczesne cdiki robią 200-300tys i szrot z silnika, oby w traktorach nie było tak jak w autach bo będzie bolało po kieszeni bardzo. Kolego z nowego bez common rail jest jeśzcze sporo na rynku trzeba tylko poszukać :)
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego istnieje pojęcie sadzy i cząstek stałych , czyż nie jest to spowodowane ich wielkością. Dlaczego jedne są wydalane z organizmu a drugie nie. To właśnie o tym pisałem ,że istnieje różna przydatnośc  wtryskiwaczy do regeneracji , sa piezoelektryczne , które się naprawia  i elektromagnetyczne których naprawa jest droga lub niemożliwa ze względu na brak części , od razu mam pisać epopeję . Poza tym trwałość nie koniecznie zależy od rodzaju , ale od rozwiązania stosowanego prze konkretną firmę.

Edytowane przez andrzej78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v