Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@przemorolnik >> Pompa od auta... zależy czy trafisz od silnika benzynowego, lub też od diesla.. Pompy tam są zazwyczaj łopatkowe, nie wytworzą Ci ciśnienia rzędu 120...150bar bo takie rzadko kiedy panuje w autach..a po drugie nikt nie podróżuje autem z 1000...1500obr na silniku, tam obroty są większe i co za tym idzie zużycie również. Pompa zębata wytwarza ciśnienie od 500obr i jest mniej podatna na skoki ciśnień. Nikt chyba nie lubi non stop "gazować w czasie załadunku lub skrętu, żeby sprawnie skręcić kołami bo taka modernizacja to nie komfort, tylko większe zużycie paliwa, stres i nerwy.

A co do oleju to coż tam było, że wyrwało Ci przewód w chłodniczce?? Za mocno schłodziło olej? u mnie nie ma chłodnicy od oleju wspomagania. i latem jest good. .

Edytowane przez Legat997
Opublikowano

witam wszystkich uzytkownikow ciapkow.tet mam takiego i dopuki nie bylo tura bylo spoko a z turem przy wiekszych ciezarach to juz ciezko ciut sie krecilo.ja to rozwiazalem praktycznie bez kosztow tj przekladnia zuzyty rozrzad dwa razy wiecej sie kreci i jest znosnie powiedzial bym super.w zasadzie nie ma co sie popsuc zadnych olei pomp polecam

Opublikowano

a co myślicie o takim rozwiązaniu:

- pompa ze zbiorniczkiem od mercedesa beczki

- siłownik od motowideł od bizona

- wąsy od 60tki

- kolumna z maglem od jakiegoś auta ... np. od opla czy lublina ....

 

Myślę o tym wspomaganiu bo ciężkawo się kręci a wiadomo każdy teraz woli wygodę pracy :D

Opublikowano

Jasne że części będą spoko. 30 jest wagi przeciętnej osobówki tak więc części do wspomagania od osobówki są w sam raz nie trzeba nic specjalnego nawet gdy będzie z TUR-em pracować.

Opublikowano (edytowane)

Pytanie dla Was odnośnie wspomagania - chcę zakupić np. na allegro wspomaganie (jakaś firma z Ostrówka) ale z pompą na którą napęd idzie z rozrządu. Chcę koniecznie bu sprężarka została w traktorze. Pytanie takie - ktoś ma takie wspomaganie i jak to się sprawuje? Dzwoniłem do innej firmy, ale oni wstawiają pompę kosztem sprężarki - twierdzą że próbowali podać napęd z rozrządu, ale nie sprawdził się ten patent. Prosze o opinie.

Edytowane przez Mareczek78
Opublikowano

z ostrówka to pasuje do 360 nie 330. Żeby w 330 podpiąć pompę do rozrządu to najłatwiej i chyba najlepiej dokupić pokrywy rozrządu od eskorta i tam było przewidziane miejsce na pompę. Ktoś na forum miał tak zrobione. o ile pamiętam mocowanie sprężarki trzeba było przerobić

Opublikowano (edytowane)

Witam Planuje zamontować w c330 elektryczne wspomaganie kierownicy od renault- (laguna 2 , megane , scenic)

Koszt całego urzadzenia o wraz z sterownikiem jest nie duży ok 100zł czasami mniej + trzeba dokupic nowy wałek od kolumny i go przerobić + dorobić mocowania wałka oraz łozyskowanie.

Sprawe widziałem na elektrodzie - i mam kontakt z 1 czlowiekiem który przerobki dokonał ok 2 miesiace temu (mimo iż działa w trybie awaryjnym ma 100% sprawność. W lagunie ktora waży ok 1600 kg rozklad mas przypada 63% na przednią oś - czyli ok 900 kg w ursusie waga jest zblizona wiec powinno sobie poradzić.

 

Owe wspomaganie nazywa sie X84 i wyglada tak http://img04.allegro...8/69/2527486919

 

Co myslicie ?

Edytowane przez Dodek
Opublikowano

myślę ze rozwiązanie dobre tylko ze po włączeniu zasilania trzeba poczekać ok 8 sek. Chciałem to założyć do c-360 ale niestety zrezygnowałem bo w 60-tce kolumna nie jest rozbieralna ;(

Opublikowano

sam mam tak zrobione i działa świetnie. Wspomaganie działa po jakichś 3 sekundach i o dziwo po wyjęciu kluczyka jeszcze przez 4 może 5 minut.

Do montaży użyłem kolumny orginalnej obciętej za łożyskiem jakieś 50 mm za łożyskiem oryginalnym dołożyłem łożysko z obudowa ( UCF na 25 mm) później krzyżak z kolumny renault i dalej już wszystko z samochody tylko dorobiłem w niej mocowanie do baku . Koszt niewielki jeździ się o niebo lepiej. Brałem pod uwagę albo elektrykę albo kolumnę ze stara ( lub inna tego typu) ze wspomaganiem za elektryką przemawia prostota montażu i cena. Na pewno nie polecam używanych wspomagań na orbitolu z raków.

Opublikowano (edytowane)

ukasz gdybys mógł podesłac fotografie przerobionych uchwytów dolnych kolumny bede wdzieczny (tam gdzie przykreciles x84 od dołu)

Edytowane przez Dodek
Opublikowano (edytowane)

Musiałem wyjąc kolumnę gdyż orginalne śrubki m6 się luzowały więc rozwierciłem na m8 - te imbusy widoczne na zdjęciach. Przy okazji porobiłem parę zdjęć.

 

 

pa170574x.jpg

 

pa170565.jpg

 

pa170573.jpg

 

pa170572.jpg

 

pa170571.jpg

 

pa170570.jpg

 

pa170569.jpg

 

pa170568.jpg

 

pa170567.jpg

 

pa170566.jpg

Edytowane przez ukasz
Opublikowano (edytowane)

Jest ono zamontowane nad orginalnym układem od góry i z jednej strony zakłada się kiere a z drugiej montuje w orginalny układ przynajmniej tak mi się wydaje.Ja osobiścię mam założone na orbitrol pompa od ciapka hydrauliczna w miejscu sprężarki i siłownik od bizona i b. dobrze działa osobiście gotowych zestawów nie polecam po drodze strach jechać a orbitrol jakieś firmy krzak

Edytowane przez rolniku360

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez wsbil
      Kupię jak w temacie, w dobrym stanie. Może komuś zalega. Rozważę każdą ofertę
    • Przez himen
      Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v