Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam zamiar przeprowadzić remont mojego ferdka 1007 z silnikiem AT4.236 93km z tego co czytałem wynika że jest to bliźniaczy silnik co A4.248 różni się wymiarami tuleji i tłoków i tutaj moje pytanie czy warto przystosować mój blok pod większe tuleje pojemność by wzrosła o jakieś 200ccm więc nie dużo a moc powinna wzrosnąć do ilu? Ziemie mam dosyć ciężkie i 4 skiby zagonowe ledwo ciągnie na glinie a chciałbym mieć troszkę wiecej mocy. Warto zrobić takie coś . Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, Mikruss napisał:

Ale 3065 ma mniejsze tloki i oznaczenie ac4.236 o pojemnosci 3860 ccm czyli na mniejszych tlokach.

Myślałem że ma silnik 4.248 orientujęsz się może czy była seria 4.248 z turbem? Myślałem o dołożeniu interkulera dało by to coś? A do poprzedniej wypowiedzi to jestem w stanie zalozyć trochę wiekszą turbine i troszkę zwiekszyć dawke paliwa pod wiekszą pojemność

Opublikowano (edytowane)

Remontował ktoś taki silnik jak AT4.236 gdzie szukać dobrych części dzwoniłem do Iławy i za śpiewali od 15-20tys więc sporo w innej firmie od 12.5-13 tys to nie są małe pieniądze a mam świetnego mechanika i w okolicy firmę robiącą szlify planowanie glowic bloków wciskanie tuleji itp lepiej zrobić samemu? Dodam że według segara ma nabite 8tys mth ciśnienie oleju na zimnym 5 na rozgrzanym 2-2,5 olej 15w40 cf4 bodajże ciągnik nie odpala poniżej 0 stopni i lubi trochę oleju wciągnąć z tego co widać to nic nie było ruszane w zeszłym roku była robiona pompa paliwa to jeszcze plomba była orginalna

Edytowane przez DawidFalkowski
Opublikowano

No to ceny z kosmosu hahah.

Ile oleju bierze?

Moj a4.248 jest slaby i mocno kopci i czeka mnie robienie glowicy bo mam gniazda wypalone. Ja na twoim miejscu sciagnal bym glowice i sciagnal mechanika zeby sprawdzil tuleje i ew jeden tlok wyciagnac i zobaczyc jak wygladaja pierscienie. Jak bedzie ok to ja bym nie ruszal a zrobil gore. Ja jak gadalem z kumplem to zrobienie mojego silnika ok 4 tys czyli surowe tuleje honowanie zrobienie glowicy itp. Jakby doszedl szlif walu itp to wiadomo drozej ale dla tego ailnika max xxxx to ok 6 tys za rwmont na ori czesciach

Opublikowano

W tych silnikach raczej normą jest zużycie góry. Mało kiedy aby na wale się kończył, chyba że pęknie. Nawet na końcu żywota trzymają ciśnienie na łożyskach i wychodzą gróbo ponad 10 tyś mth.

Zdecydowanie gorzej wygląda na tulejach.

Zdjąć głowicę, pomierzyć tuleje, sprawdzić głowicę. Jeśli tuleje zużyte można wymienić na gotowe ( szybsze choć mniej dokładne rozwiązanie ale można dobrze to zrobić ) lub na surowe i obrabiać ( dokładniej ale silnik w drobny mak ).

Co do silnika A4.248 z turbo, nie spotkałem się z takim, na moją wiedzę nie ma silnika AT4.248.

Swoją drogą po co kombinować jak masz typowy silnik? Jak jest słaby to napraw.

Co do ceny remontu jakie podałeś to masakra, chyba ktoś chciał ładnie zarobić.

Podstawa to pomiar, nie ruszaj tego co dobre, wał się mierzy i podejmuje decyzję, robić czy nie. Ważna sprawa to mechanizm wyrównoważający z pompą oleju, pompę można wymienić, a mechanizm zregenerować. Głowica, turbo i reszta to wiadomo.

Opublikowano

Mam pytanie do osób znających ten silnik - do wymiany góra w MF 3065 silnik AC4.236, czy  trzeba go demontować? czy może jest sposób na zdemontowanie miski olejowej i dostanie się do korbowodów od dołu?

Opublikowano

Tak jest taki sposób. Trzeba zdemontować miskę olejową. A żeby ją zdemontować to trzeba odkręcić śruby mocujące. Miska jest połączona również ze wspornikiem przedniego mostu i obudową sprzęgła. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez JD1052
      Witam, czy ktoś remontował/tulejował obrotnice w starym kvernie? Czy tam siędza tylko tuleje czy też jakieś łożyska? Rozebrałem ze swojego pługa i istniała tylko tylnia tuleja z tworzywa a przedniej w ogóle nie ma.. Czy z przodu ma być taka sama? I ewentualnie gdzie da sie to kupić bo narazie nic nie znalazłem, czy trzeba dorabiać i z jakiego materiału najlepiej?
       

    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez sapalamichal
      witam
      potrzebuje informacji na temat silnika  perkis 3p,dokładnie chodzi mi o montaż korbowodów w  tym silniku-z której strony zamkiem? W internecie jedni piszą ze  od wałka rozrządu a jedni ze nie ...
       
      pozdrawiam 
    • Przez szczurek05w
      Witam Jak wymienić termostat w landini 8880 silnik Perkins A4.248 ? pomoże ktoś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v