News
DawidFalkowski

Remont silnika perkins AT 4.236/248

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam! Mam zamiar przeprowadzić remont mojego ferdka 1007 z silnikiem AT4.236 93km z tego co czytałem wynika że jest to bliźniaczy silnik co A4.248 różni się wymiarami tuleji i tłoków i tutaj moje pytanie czy warto przystosować mój blok pod większe tuleje pojemność by wzrosła o jakieś 200ccm więc nie dużo a moc powinna wzrosnąć do ilu? Ziemie mam dosyć ciężkie i 4 skiby zagonowe ledwo ciągnie na glinie a chciałbym mieć troszkę wiecej mocy. Warto zrobić takie coś . Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    334

Nie jestem pewien ale ma chyna grubsze sworznie w korbach i kwestia czy dostaniesz tloki 101 pod turbo

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mikruss    334

Ale 3065 ma mniejsze tloki i oznaczenie ac4.236 o pojemnosci 3860 ccm czyli na mniejszych tlokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Mikruss napisał:

Ale 3065 ma mniejsze tloki i oznaczenie ac4.236 o pojemnosci 3860 ccm czyli na mniejszych tlokach.

Myślałem że ma silnik 4.248 orientujęsz się może czy była seria 4.248 z turbem? Myślałem o dołożeniu interkulera dało by to coś? A do poprzedniej wypowiedzi to jestem w stanie zalozyć trochę wiekszą turbine i troszkę zwiekszyć dawke paliwa pod wiekszą pojemność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    334

Wszystko idzie poprawic. Turbo stylnie zapewne to co masz tylko dla uzyskania paru konikow by trzeba podniesc cisnienie doladowania delikatnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Remontował ktoś taki silnik jak AT4.236 gdzie szukać dobrych części dzwoniłem do Iławy i za śpiewali od 15-20tys więc sporo w innej firmie od 12.5-13 tys to nie są małe pieniądze a mam świetnego mechanika i w okolicy firmę robiącą szlify planowanie glowic bloków wciskanie tuleji itp lepiej zrobić samemu? Dodam że według segara ma nabite 8tys mth ciśnienie oleju na zimnym 5 na rozgrzanym 2-2,5 olej 15w40 cf4 bodajże ciągnik nie odpala poniżej 0 stopni i lubi trochę oleju wciągnąć z tego co widać to nic nie było ruszane w zeszłym roku była robiona pompa paliwa to jeszcze plomba była orginalna

Edytowano przez DawidFalkowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    334

No to ceny z kosmosu hahah.

Ile oleju bierze?

Moj a4.248 jest slaby i mocno kopci i czeka mnie robienie glowicy bo mam gniazda wypalone. Ja na twoim miejscu sciagnal bym glowice i sciagnal mechanika zeby sprawdzil tuleje i ew jeden tlok wyciagnac i zobaczyc jak wygladaja pierscienie. Jak bedzie ok to ja bym nie ruszal a zrobil gore. Ja jak gadalem z kumplem to zrobienie mojego silnika ok 4 tys czyli surowe tuleje honowanie zrobienie glowicy itp. Jakby doszedl szlif walu itp to wiadomo drozej ale dla tego ailnika max xxxx to ok 6 tys za rwmont na ori czesciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

W tych silnikach raczej normą jest zużycie góry. Mało kiedy aby na wale się kończył, chyba że pęknie. Nawet na końcu żywota trzymają ciśnienie na łożyskach i wychodzą gróbo ponad 10 tyś mth.

Zdecydowanie gorzej wygląda na tulejach.

Zdjąć głowicę, pomierzyć tuleje, sprawdzić głowicę. Jeśli tuleje zużyte można wymienić na gotowe ( szybsze choć mniej dokładne rozwiązanie ale można dobrze to zrobić ) lub na surowe i obrabiać ( dokładniej ale silnik w drobny mak ).

Co do silnika A4.248 z turbo, nie spotkałem się z takim, na moją wiedzę nie ma silnika AT4.248.

Swoją drogą po co kombinować jak masz typowy silnik? Jak jest słaby to napraw.

Co do ceny remontu jakie podałeś to masakra, chyba ktoś chciał ładnie zarobić.

Podstawa to pomiar, nie ruszaj tego co dobre, wał się mierzy i podejmuje decyzję, robić czy nie. Ważna sprawa to mechanizm wyrównoważający z pompą oleju, pompę można wymienić, a mechanizm zregenerować. Głowica, turbo i reszta to wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek76    0

Mam pytanie do osób znających ten silnik - do wymiany góra w MF 3065 silnik AC4.236, czy  trzeba go demontować? czy może jest sposób na zdemontowanie miski olejowej i dostanie się do korbowodów od dołu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    1185

Tak jest taki sposób. Trzeba zdemontować miskę olejową. A żeby ją zdemontować to trzeba odkręcić śruby mocujące. Miska jest połączona również ze wspornikiem przedniego mostu i obudową sprzęgła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Luk_09
      Witam! Posiadam zetora 3011 po wuju. Ciągnik jest w dość dobrym stanie ale nikt o niego zbytnio nie dbał. Mam zamiar zrobić remont i chciałbym prosić was o pomoc ile to by kosztowało itd. Oczywiście filtr oleju, paliwa i powietrza, olej, to drobiazgi. Przy odpalaniu nieraz zgrzyta ponieważ są wytarte żeby wieńca z jednej strony, słyszałem ze są się obrzucić wieniec to wtedy to by było z głowy. 
      Uklad kierowniczy. W układzie mam luz około 180 stopni, posiadam kamienie ale podejrzewam ze tam może być trochę więcej do roboty, da się włożyć jakiś inni układ typu od c360? Jeśli tak to jadę są tego koszta. 
      Gdy ciągnik chodzi słychać jakby chodził na dwóch tłokach, czy wystarczy wymienić pierścienie, tuleje itd? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7300892161
      Podnosnik podnosi dobrze ale jak nie ma obciążenia a jest opuszczony to sam idzie do góry, jak ktoś stanie na belce idzie wtedy w dół, co może pszyczyną?
      i na koniec kabina, widziałem pare kabin typu „orzeszek/puszka” ale znalazłem tylko pare i w złym stanie, orientujecie się może czy ktoś posiada taką budę w łódzkim? 
      Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
    • Przez luki1987
      Witam. Jak wygląda w case 4230 remont silnika? Ktoś mi powiedział że można samemu przełożyć tuleje tak jak przy c-360, czy to prawda? 
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez El_Chapo2812
      Witam wszystkich specjalistów, piszę do was z zapytaniem czy może ktoś wypowiedzieć się na temat montażu wspomagania w Ursusie 4512, gdyż planuje zakup takiego zestawu i zastanawiam się czy można to bez problemu samemu założyć czy lepiej zlecić to jakiemuś mechanikowi. 
      Pozdrawiam i liczę na jakieś porady.
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj