Gość Profil usunięty

problem z alternatorem

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło, dodam ze to jest alternator z mostkiem diodowym. przepraszam ze o samochodzie, ale zauważyłem ze na AF jest kilku bardzo dobrych elektrykow którzy znają się na rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Kiedy kontrolka się świeci włącz np. światła stopu czy jakiekolwiek inne. Jeżeli ustąpi - nie przejmuj się, masz doładowany akumulator. Jeszcze jakbyś był łaskaw podaj oznaczenia tego alternatora, albo zrób zdjęcia. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Na 99% poszły Ci diody.

Jedna kosztuje ok.10zł. Idź to elektryka i mechanika alternatorów i on Ci je kupi i wymieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodu1616    0

A jak jest na wolnych obrotach? Jak kontrolka się nie świeci to może być wina luźnego paska. Taki problem miałem w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

pasek naciągnięty ile sie da, http://moto.allegro.pl/item959943991_mostek_diody_prostownik_fiat_uno_tipo_cinquecento.html

 

wie ktoś do czego służy ten mostek i czy on też mógł ulec awarji?

 

A i czy ten mostek z poprzedniego linku nie zastępuje tego?? http://moto.allegro.pl/item967977507_mostek_diodowy_prostownik_alternatora_daewoo_tico.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

chyba raczej to jest to samo ale lepiej niech sie wypowie jakiś specjalista.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na 99% poszły Ci diody.

Jedna kosztuje ok.10zł. Idź to elektryka i mechanika alternatorów i on Ci je kupi i wymieni.

Jeżeli nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd. Polecasz wymienić diody prostownicze, które w tym modelu są praktycznie niewymienne (dla amatora), to jest raz, a dwa to w tym przypadku uszkodzony jest mostek prostowniczy wzbudzania i to on jest do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

w zasadzie tak- wymiana mostka le i też moze być i stojan oraz wirnik ewentualnie czy kabel zielony ten co łaczy mostek z regulatorem jest dobry -sprawdz czy nie przetarty od osłony mostka. Równocześnie dobrze możesz mieć zwarcie na wirniku (pod pierścieniami slizgowymi)- najgorsza opcja.Dlatego też zacznij od mostka-wymień cały jesli to nie pomoże lepiej kupić używany

 

ale i też:

- stojan traci izolacje względem masy typowe w fiatach (brak masy) choć to się dzieje sporadycznie-

- sprawdzić jakość lutów na mostku

- przebicie-zwarcie w stojanie

 

ps to typowy Altek który jest w CC700 -mam taki w samochodzie- u mnie żażyła i zaświeciła sie na stałe-przyczyną wtedy było wytarcie się jednej szczotki-wymiana kpl szczotkotrzymacza-regulator pomogła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a możliwe też jest że szczotki są niedotarte, podłożyłem podkładke pod regulator i problem znikł ale tylko na chwilę. co to może byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To raczej nie jest przyczyna niedotartych szczotek. Sprawdź czy alternator ładuje mimo świecenia się kontolki. Jeżeli napięcie jest w normie, to najbardziej prawdopodobną przyczyną będzie mostek wzbudzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak się włącza kontrolka to światła przygasają tak jakby na samym aku były, wiec chyba nie ładuje, jak rozebrałem altka to na wirniku kilka kabli od uzwojenia się rusza. A i czy można sprawdzić diody bez odlutowania ich od stojana, bo nie mam czym normalna lutownica nie daje rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

niewiem co napisać ale napisze. oddaj alternator do fachowca... mniej stracisz, jak i tez mniej nerwów z naszej strony sory ale ...niemasz bladego pojecia co piszemy..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj