Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

problem z alternatorem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło, dodam ze to jest alternator z mostkiem diodowym. przepraszam ze o samochodzie, ale zauważyłem ze na AF jest kilku bardzo dobrych elektrykow którzy znają się na rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Kiedy kontrolka się świeci włącz np. światła stopu czy jakiekolwiek inne. Jeżeli ustąpi - nie przejmuj się, masz doładowany akumulator. Jeszcze jakbyś był łaskaw podaj oznaczenia tego alternatora, albo zrób zdjęcia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Na 99% poszły Ci diody.

Jedna kosztuje ok.10zł. Idź to elektryka i mechanika alternatorów i on Ci je kupi i wymieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodu1616    0

A jak jest na wolnych obrotach? Jak kontrolka się nie świeci to może być wina luźnego paska. Taki problem miałem w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

pasek naciągnięty ile sie da, http://moto.allegro.pl/item959943991_mostek_diody_prostownik_fiat_uno_tipo_cinquecento.html

 

wie ktoś do czego służy ten mostek i czy on też mógł ulec awarji?

 

A i czy ten mostek z poprzedniego linku nie zastępuje tego?? http://moto.allegro.pl/item967977507_mostek_diodowy_prostownik_alternatora_daewoo_tico.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

chyba raczej to jest to samo ale lepiej niech sie wypowie jakiś specjalista.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na 99% poszły Ci diody.

Jedna kosztuje ok.10zł. Idź to elektryka i mechanika alternatorów i on Ci je kupi i wymieni.

Jeżeli nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd. Polecasz wymienić diody prostownicze, które w tym modelu są praktycznie niewymienne (dla amatora), to jest raz, a dwa to w tym przypadku uszkodzony jest mostek prostowniczy wzbudzania i to on jest do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

w zasadzie tak- wymiana mostka le i też moze być i stojan oraz wirnik ewentualnie czy kabel zielony ten co łaczy mostek z regulatorem jest dobry -sprawdz czy nie przetarty od osłony mostka. Równocześnie dobrze możesz mieć zwarcie na wirniku (pod pierścieniami slizgowymi)- najgorsza opcja.Dlatego też zacznij od mostka-wymień cały jesli to nie pomoże lepiej kupić używany

 

ale i też:

- stojan traci izolacje względem masy typowe w fiatach (brak masy) choć to się dzieje sporadycznie-

- sprawdzić jakość lutów na mostku

- przebicie-zwarcie w stojanie

 

ps to typowy Altek który jest w CC700 -mam taki w samochodzie- u mnie żażyła i zaświeciła sie na stałe-przyczyną wtedy było wytarcie się jednej szczotki-wymiana kpl szczotkotrzymacza-regulator pomogła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a możliwe też jest że szczotki są niedotarte, podłożyłem podkładke pod regulator i problem znikł ale tylko na chwilę. co to może byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To raczej nie jest przyczyna niedotartych szczotek. Sprawdź czy alternator ładuje mimo świecenia się kontolki. Jeżeli napięcie jest w normie, to najbardziej prawdopodobną przyczyną będzie mostek wzbudzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak się włącza kontrolka to światła przygasają tak jakby na samym aku były, wiec chyba nie ładuje, jak rozebrałem altka to na wirniku kilka kabli od uzwojenia się rusza. A i czy można sprawdzić diody bez odlutowania ich od stojana, bo nie mam czym normalna lutownica nie daje rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

niewiem co napisać ale napisze. oddaj alternator do fachowca... mniej stracisz, jak i tez mniej nerwów z naszej strony sory ale ...niemasz bladego pojecia co piszemy..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×