Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak zablokowac miękki przód?

Znajomy mówił mi że powinny byc z boku dekielki które się odkręca i przekłada sworzeń,ale szukałem kilka razy i nic takiego nie widzę,dokładnie sprawdzałem.

Mam zetora 8011 z ładowaczem

Opublikowano (edytowane)

Twój znajomy coś nie bardzo ten temat ogarnia :)

 

http://www.agrofoto....c-resorowanych/

 

Potrzebny jest Ci element, o który pytałem w powyższym temacie w ilości sztuk 2 :) Do tego 2 śruby M10x120mm. Wykręcasz zderzak I, (czyli tą dużą, krótką śrubę, wkręconą w środek pokrywy zwrotnicy), w jego miejsce wkręcasz zderzak II (taka długa, duża śruba z otworem w środku i gwintem tylko przy łbie :) ), w otwór w zderzaku II wkładasz śrubę M10, i wkręcasz ja w gwint, w dolnym zderzaku zwrotnicy, ściskając wszystko do kupy. 5 min i zwrotnice zablokowane.

 

Ale, prawdopodobnie nie będziesz miał za wesoło.

Raz, że często krótkie zderzaki są przyspawane od dołu do pokrywy zwrotnicy (albo potrzebne są nowe pokrywy, albo próba odratowania starych), więc jak nie będzie szło ich odkręcić, to trzeba zdjąć pokrywy i zobaczyć dlaczego nie idą.

Dwa- gumowy odbój wewnątrz zwrotnicy, gdy sprężyny dobije do końca jest po prostu masakrowany, a jego resztki uniemożliwiają wsadzenie zderzaka II oraz zalegają w gwincie na wspomnianą śrubę M10, uniemożliwiając jej wkręcenie.

 

Więc tak czy siak, zazwyczaj przy pierwszym blokowaniu zwrotnic, trzeba zdjąć pokrywy zwrotnic i zrobić porządek w środku. Jak zderzaki nie są zaspawane i idzie je wykręcić, oraz nie ma jakiejś masakry z gumami w środku, to jest to piękna robota- w otwory po zderzakach wsadza się pręt gwintowany M10, wkręca w gwint w dolnym zderzaku, daje odpowiednio szeroką podkładkę i ściska sprężynę nakrętką. :) Ale zazwyczaj trzeba kombinować z długimi śrubkami, drągami itp, jak koledzy wyżej wspominali. Ew. można zastosować, amatorski, chałupniczy ściągacz do sprężyn amortyzatorów samochodowych- czyli 2 śruby rzymskie + jakiś adapter :)

Edytowane przez Stefano1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. 

Tak jak w temacie mam problem z przednią osią w 80-tce. Z przodu mam balonówki 11.5/80. Jest to wersja DeLuxe i prawdopodobnie wyszła z takimi z fabryki. Mam na niej tura i jeżdząc po drodze czy nawet przy domu mocno "cieła" opony. Wymieniłem jedną na nową i jeszcze raz ustawiłem zbieżność tak jak piszą w instrukcji. Dalej "tnie" opony, mniej niż wcześniej ale jednak widać po kilku kilometrach. Jadąć np. z prasą po drodze czuć jak ciągnik ciągnie do prawej, ruszę kierownicą w lewo to wtedy zaczyna ciągnąć go do lewej i tak prawie cały czas. Zdarzy się nieraz że puszcze kierownicę i ciągnik jakis czas jedzie prosto ale potem znowu ciągnie do prawej lub lewej strony i to tak gwałtownie że można się znaleźć w rowie. NIe wiem gdzie szukać przyczyny. Przeguby, łożyska sprawdzone i są dobre. Może siadnięte na maksa sprężyny? Miał ktoś może podobny problem albo wie co jest nie tak?

Opublikowano

Mam nietypowe pytanie. Gdzie kupujecie te gumowe oslony harmonijkowe? Kupowalem w agromie i przez net i ten chlam wytrzymuje 2 miesiace. Guma parcieje i rozpada sie. Montaz jest prawidlowy, nie skreca jej poprostu pęka. Jak ktos wie gdzie kupic z dobrego materialu prosze o podpowiedz.

Opublikowano

Muszę wymienić belkę osi przedniej bo mam powybijane dziury gdzie wchodzi zwrotnica i wszystko ma niesamowity luz. Czy można wyjąć belkę osi i sworzeń bez odkręcania całego wspornika od ciągnika? Przy dużym luzie chyba sworzeń lekko wyjdzie jeśli się odkręci śruby i dekiel?

Opublikowano

Właśnie zabieram sie za remont przodu w mojej c-385 i zmieniam wspomaganie na siłownik z orbitrolem. Mam tura i chce zablokować zwrotnice. Kupiłem dzisiaj ( doszły dzisiaj) te zderzaki do blokowania https://sklep.mizar.com.pl/zderzak-ii-c-385-80271035-p-19714.html

Czy te zderzaki powinny mieć w środku gwint?  Bo jak przeglądam katalog to na logike powinien być gwint i otwór M10x1,25 i tam wkrecamy śrubę do blokowania. W moich zderzakach jest otwór M 12 i niema tam gwintu. Śruba 12 wchodzi bez problemowo. Moze ja coś zle zrozumiałem? Podpowiedzcie jak to powinno byc?

Opublikowano

Kolego gwint jest w środku zwrotnicy, jak wykręcisz zaślepki to wkręcasz te zderzaki w to miejsce i w środek wkręcasz śrubę m10 tylko musi byś ok 10-15mm dłuższa od zderzaka.

 

Opublikowano (edytowane)

Właśnie naprawiam zwrotnicę i  mam taki przypadek że odkręcona była duża nakrętka w środku sprężyny i nie działało resorowanie .Nie wiem dlaczego się to odkręciło i czy tam powinno być jakieś zabezpieczenie.

Edytowane przez krzysztofz14

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v