Skocz do zawartości
Stefano1

Blokada zwrotnic resorowanych

Polecane posty

Stefano1    39

Panowie- ratujcie. Żniwa idą, będzie masa roboty z TURem, a ja biedny zauważyłem, że gdy kucną sprężyny w miękkim przodku, drążki kierownicze ustawiają się pod kątem i ciągnik mocno traci na zwrotności. :mellow: Więc skoro już wiem co jest grane - mam następujące pytanko:

 

Gdzie można nabyć element opisany w katalogu jako "zderzak II" nr. kat. 80.271.035? Nie mogę tego namierzyć w żadnym sklepie w okolicy (woj. Mazowieckie/ Łódzkie).

 

Zakup gotowych elementów byłby najprostszym rozwiązaniem, ale rozważam również ich dorobienie. Niestety w tym przypadku również potrzebuję pomocy- gdyby ktoś miał możliwość zmierzenia długości oryginalnego długiego zderzaka (blokady resorowania zwrotnicy) i podzielił się ze mną tą wiedzą - byłbym bardzo wdzięczny. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Hmmm... musieli je jakoś niedawno zorganizować. Inna sprawa, że ostatnio rozglądałem się za tymi detalami na jesieni i ani w samej hurtowni, ani w lokalnych sklepach zaopatrujących się w niej, towar był nieosiągalny :) W każdym bądź razie- dzięki serdeczne za zainteresowanie i fatygę. ;) I przepraszam, za moje lenistwo- mogłem zajrzeć na stronę Techrolu przed założeniem tematu :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mac1974    0

Witam serdecznie kolegów.

 

Mam kilka pytań odnośnie zwrotnic resorowanych.

Mam w swojej 912 bardzo zużyte te zwrotnice. Wczoraj podnosiłem przodek i są wyczuwalne bardzo duże luzy. Czy jest sens to naprawiać czy lepiej wymienić na nieresorowane. Z katalogowym kompletem obciążników dla 912 przód praktycznie jest całkowicie dobity. W orce zwrotnica ta musi być blokowana. Z mniejszą ilością obciążników dobrze się jedzie po drodze ale w polu potrzeba dociążyć przód. Konstrukcja zwrotnicy jest prosta i wydaje mi się że sprzyja wycieraniu tulei mosiężnej i powierzchni samej zwrotnicy. Co sądzicie o tych zwrotnicach, ich zaletach i wadach. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Przyblokowałem przodek i przy pracy z ładowaczem kosmos. Znacznie poprawiła się zwrotność. Ludziska narzekają, jakie to te 80'tki, są mało zwrotne. No, ale klapnięte sprężyny robią swoje, bo jak wszystko hula, to sprzęt jest zwrotniejszy od 60'tki. Od klapniętych sprężyn wywodzi się mit, o mało zwrotnych 1222 itp. (a zapadnięty przód w 12'tkach to standard)

 

Do tego uciąg jakby konkretniejszy (jednak zanim sprężyny "wstaną" to masa działająca na tylną oś jest znacznie mniejsza, do tego dochodzi dużo lepsza reakcja przy podnoszeniu i jednakowa głębokość pracy,maszyny ) Ale komfort jazdy odczuwalnie maleje (może dlatego, że biję po 3,5atm w przód pod tura :) ) i mam wrażenie, że po tyłku dostaje sworzeń na kolebie ;) Bo to, co amortyzują sprężyny, na sztywnych zwrotnicach bezpośrednio działa na kolebę.

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Witam,

czy mógłby ktoś opisać lub pokazać jak zablokować zwrotnicę, w którym miejscu i czym się blokuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez dudi834
      Witam zwracam się o użytkowników Massey Ferguson posiadających tury w serii 300 lub podobnych z wałem od przedniego napędu z boku i czterema śrubami pod skrzynią do mocowania adaptacji, ponieważ mam adaptacje mailleux  od innego masseya i muszę ją przerobić do 375 i potrzebowałbym zdjęć mocowania środkowego i tylnego do mostu ewentualnie opis.Pomogło by mi to w montażu i uniknąłbym może jakiś pomyłek zdjęcia mogą być obojętnie z jakiego tura byle z podobnej serii masseya.
      Taką podobną adaptacje posiadam jak w linku;
      https://www.olx.pl/oferta/tur-mocowania-mailleux-massey-ferguson-254-CID757-IDhOcE3.html#faeb3f28ea
      Prosiłbym o pomoc bo czas montować.
       
       
    • Przez tilek
      Mierze się z kupnem ładowacza czołowego do zetora 7245. Oglądam różne warianty używane i nowe. Ostatnio natrafiłem na ładowacze z firmy wol-met dużo ogłoszeń mają na olx cena 9500zł brutto. poziomowanie, sterowanie joystick, udźwig 1600kg, euro ramka. Nie chce inwestować w stary ciągnik dużych pieniędzy więc szukam optymalnego rozwiązania. Ma może ktoś ładowacz tej firmy?
    • Przez perlik89
      Witam. Szukam uniwersalnego ciagnika 70-80 konnego z turem do sumy max 30tys zł. Ciagnik nie bedzie robił w polu znaczy bedzie ale sie nawet rozgrzac nie zdazy:) (mam4ha) ma pracowac przy lawecie ze słoma załadunek+dojazd ok15km, przy scielarce dla drobiu, wypychaniu obornika z kurnika oraz przy lekkich pracach gospodarczych. Duzym problemem w wyborze jest wysokosc, wjazd na hale mam 260cm co niestety zaweza krag poszukiwan. Szukam od ponad 2tyg i szczerze powiedziawszy prócz jeden renówki i jednego mf-a nie bardzo pasowało. Nastepna sprawa jest to, ze nie mam rozeznania w ciagnikach takze prosiłbym i jakas pomoc, pzdr Paweł
    • Przez zbigniew1968
      Witam,
      mam taki problem. Na moim 952 miałem zamontowany podnośnik Stoll na joystiku podłączony bezpośrednio pod pompę hydrauliczną. obecnie zdemontowałem go. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić z otworami gdzie podłączony był podnośnik? Zaślepić czy powinno się coś tam podłączyć, połączyć itd... Nadmienię że dwa węże były podłączone do pompy a trzeci do zbiornika oleju.
      Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć coś w temacie, za co góry dziękuję.
×