Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

 

Chcę zmniejszyć rozstaw osi przedniej w swoim ursusie c385, ale nie mogę ruszyć końcówek (tych wsuwanych) Śruby ustalające puściły bez problemu, ale nie można ruszyć końcówki drążka.

Moje pytanie: Ma ktoś jakiś sposób na ruszenie tego elementu???

Opublikowano

Niestety palnikiem nie dysponuje, wczoraj obficie zalałem całośc cx-80 z Anti Rustem, jutro spróbuje jeszcze ostukać młotkiem może puści, bo już mnie szlag trafiał wieczorem

Opublikowano

No i ręce mi opadają!

Pomimo obstukiwania i wylania na tą końcówkę całego pojemnika (350 ml) Anti rusta nie moge za chiny ruszyć tego dziadostwa.

Użyłem ściskacza pryzmatycznego do rur i wałków, a na tą kostkę co się w nią wkreca śrube ustalającą nałożyłem duży masywny klucz. Wszedłem na ten klucz i całą masą na nim podskakiwałem. Niestyety ani drgnęło. nie mam już pojecia jak to ruszyć, musze wymienić te końcówki bo są masakrycznie wytłuczone a tak zapieczonych elementów układu kierowniczego to świat chyba nie widział

Opublikowano

Podgrzej to. Masz kuźnie to sypnij węgla, wrzuć to ustrojstwo, nagrzej i wtedy puści. jak nie masz kuźni to do kotła w którym opalasz w domu nasyp węgla i tam to nagrzej

Opublikowano

Nawet na kuchence gazowej by wystarczyło. Miałem ten sam problem, tylko przy C-328, ale obeszło się bez grzania. Popularny wzór siła razy gwałt i poszło. Ale bałem się, żeby ten wąs nie pęknął. :)

Opublikowano

Turbomatik512 takie metody to nie w moim stylu, może Ty to praktykujesz, ale ja wole pomyśleć i pokombinować niż coś rozwalić i wywalać niepotrzebnie kase

Opublikowano

Jak rozebrać przednie zwrotnice w osi resorowanej w Ursusie C-385? Wiem, że tam jest sprężyna, pewnie napięta i boję się tak na pałę rozkręcać żeby nie doszło do jakiejś tragedii.:o Do wymiany mam tulejki w zwrotnicach i jedną sprężynę.

Chętnie bym zobaczył chociaż jakiś schemat, jak to jest zbudowane. Z naprawą podnośnika nic nie wyszło to chociaż te zwrotnice zrobiłby tej zimy.:)

 

A i jeszcze jedna sprawa, bo ten ciągnik był sprowadzany i z przodu ma szerokie opony o rozmiarze 11.5/85 - 15. Czy na te felgi można założyć opony 15.3? Konkretniej 11.5/80 - 15.3. Czy nie da rady, bo za mała średnica felgi?

Opublikowano

ja to rozbierałem juz przy swojej 902. więc, rozkręcaj śmiało tak jak kolega wyżej powiedział jednak dobrze jakbyś cała górną pokrywę słoja zablokował czymś z góry bo może ci wyrwać gwinty w otworach (w końcu to tylko 13tka klucz)tuleje sie wybija, u mnie juz nie było co:] pozdrawiam!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Śmiało rozkręcaj. Nie wiele odskoczy.Żebyś śrub 8 nie pogubił bo gwinty drobnozwojne.

 

Jak dobre sprężyny to nie chciał bym dostać po łapach, a jak to złożyłeś?

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Dobrze i bezpiecznie to rozebrać i złożyć, to trzeba dorobić sześć odpowiedniej długości szpilek, z jednej strony gwint drobny z drugiej normalny, wykręca się po trzy śruby i w to miejsce wkręca się szpilki u góry z długim gwintem i nakrętkami, i w tedy wykręca się resztę śrub a następnie luzuje nakrętki ze szpilek, montaż w odwrotnej kolejności - moment rozebrane, gwinty nie po uszkadzane, zęby nie powybijane.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano (edytowane)

w środku jest taka nakrętka to też musisz ją rozkręcić

to jest nakrętka koronkowa tak że musisz mieć odpowiedni klucz

ja taki sobie zrobilem

Edytowane przez ursusek902
Opublikowano

A ja mam zrobiony do tego dekla specjalny ściągacz i nie ma problemów zarówno z rozłożeniem jak i złożeniem tego ustrojstwa, a tak poza tym to niczego skomplikowanego tam niema. Na pewno przyda się jeszcze rozwiertak to nowych tulejek aby się dobrze "spasować" bo z reguły są za ciasne.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Do zakładania i ściągania tego dekla najlepiej kupić w sklepie z częściami do rowerów śrube (przy rowerze na środku kierownicy w niektórych rowerach marki ROMET były śruby z drobnym gwintem o długości 20 cm na klucz 13). To kupuje sie takie dwie śruby nakręca sie na nie nakretki i wkręca po przekątnej w dekielek. Dokręca się nakrętki i odkręca wszystkie krótkie śruby, dekiel trzyma sie na tych dwóch nakrętkach. Gwintu na tych śrubach jest dużo, więc odkręcamy nakrętki i dekielek ładnie odchodzi. Jeszcze jedno przodek musi być podniesiony aby przednie koła były w górze.

Pozdrawiam

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

a po co dokładać jeszcze do interesu :blink: wystarczy łańcuch i jakiś długi drąg lub rurka, łańcuch łapie siś za oś i zakłada się tam jakiegoś drąga i dociska ten dekiel i można swobodnie odkręcić wszystkie śruby bez obawy o utratę zębów B)

Opublikowano

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.

Już jest wszystko rozebrane, teraz tylko kupić części i złożyć.

Ten dekiel przy zdejmowaniu przytrzymaliśmy pasem transportowym, do nakrętek tych tulei, tam co pod nimi są łożyska, ojciec dorobił klucz, z kawałka profila :D

Opublikowano

Sorry, że tak post pod postem, pojawił się problemik.

Więc krótkie pytanie: w jakiej pozycji powinny być takie plastikowe miseczki (chyba tak się one nazywają), niżej link do zdj. gdzie są narysowane w przekroju, 1 czy 2? Te miseczki są w gumowej osłonie zwrotnicy, na dole sworznia głównego, przy piaście, od góry jest zabezpieczona pierścieniem, i przy skręcie kołami uniemożliwia skręcanie osłony gumowej. Stare miseczki były w pozycji 1, ale mój tata spiera się, że powinny być w pozycji 2, bo niby wtedy nie spadną. Ale wtedy będą miały możliwość ruchu góra-dół. Ja osobiście mówię że 1, bo tak było i nie będzie luzu, ale starszy nie chce mnie słuchać.

Mam nadzieję, że dość zrozumiale napisałem, jak nie to poprawię, tylko napiszcie.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da445a19167b2024.html

Opublikowano

aby nie bawić się z drągami u lewarkami wystarczy odkręcić dwie śrubki po przekątnej i wkręcić dwie dłuższe z nakręconymi nakrętkami, nakrętki dokręcić do dekielka resztę śrub odkręcić i wtedy równo odkręcać nakrętki, te śruby powinny mieć ok 8-10 cm długości :)

Opublikowano

Jeśli masz klapnięte (zużyte) sprężyny to tak będzie. Jeśli masz obciążniki przednie, to również tak będzie (powinno się blokować zwrotnice resorowane do pracy z obciążnikami przednimi, o ładowaczu czołowym nie wspominając).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v