Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja zakładałem do zetora 12111 czyli teraz jest 12145... po prostu kupujesz napęd, liczysz ile masz zębów na trybie od przystawki i zamawiasz tryb w sklepie do ciągnika bo musisz go rozpoławiać między skrzynią a przednim mostem i tam jedną zębatke wyrzucisz a założysz nową (będzie inna). Ważne są te zębatki bo koła nie będą ci się zgrywały, musisz też podać jakie masz opony i felgi, ja z tyłu mam 18,4 R34 a na przodzie mam 14,9 R24. A jakbyś np miał z przodu 14,9 R28 lub 12,4 R24 to masz inne zębatki. także bez katalogu się nie obejdzie :blink:

Opublikowano

koszt przedniego napędu, trybu i robocizny wyniesie na pewno ponad 14 tys. ale będzie to nowy ciągnik do pola a do tej pory był tylko do transportu, bo w polu nie dawał rady. :blink:

Opublikowano

No racja zamiast tylnego napisałem przedniego mostu... :blink:

a jeśli chodzi o koszt to ja za przedni napęd zapłaciłem 12000 zł Jest on załączany hydraulicznie więc musiałem wymienić mikropompke żeby przedni napęd ciągną a jej koszt to nie całe 400 zł + tryb do ciągnika, rurka od dekla od skrzyni biegów do przystawki... nie pamiętam ile ten tryb kosztował ale tak około to koszt do 800 zł

 

No i druga sprawa...

wymiana oleju w przednich zwolnicach i uszczelnienia. ja musiełem nawet wymienić widelce te które wychodzą z osi do zwolnic...

 

Czyli na do przedniego napędu po zakupie w moim przypadku trzeba było dołożyć 1500-2000zł

 

Ale warto było :huh: teraz się czuje podwójną moc :D

Opublikowano

Ta mikropompka znajduje się w przedskszyni, na pewno wiesz gdzie jest pompa od wspomagania to mikropompka właśnie napędza pompe od wspomy... czyli jest też zamontowana w przedskrzyni ale od strony skrzyni biegów... myśle że się połapiesz :huh: Ona odpowiedzialna jest za przedni napęd i za wzmacniacz momentu jeśli masz go jeszcze dobrego :blink: jeśli mikropompka będzie rozwalona to po rozgrzaniu ciągnika przód nie będzie ciągnął...

Opublikowano

ale nie koniecznie trzeba brać stąd ciśnienie na roździelacz od napędu my u siebie mamy wzięte z głównej pompy z miejsca w którym wchodzi główne zasilanie do podnośnika i nie ma problemu że napęd się wyłącza z resztą z tego co mi wiadomo seria ursusów **34 miała tak brane zasilanie, a co do kosztów to jak dobrze poszukasz to można je sporo zmniejszyć u nas np, koszt napędu był w granicach 6 tysiency i oddana miękka oś z czego 5 koła to kompletny remont przedniego napędu z wymianą wszystkich wałków i koszów zwolnic a tysiąc to koszty transportu

Opublikowano

Po co wałek wymieniać. A opony lepiej zastosować 420/70R24. 16,9 to niezbyt pasuję na tą felgę.

 

@rafal13113 nie grzeje się olej w skrzyni po zastosowaniu obwodu wysokiego ciśnienia?

 

Opublikowano

No jeśli oddałeś starą oś to wiadomo że koszt napędu był tańszy... no i zależy do jakiego ciągnika bo ja i farmer36 mówimy o ciągnikach 6 cylindrowych a przy nich przody są większe...

 

Osie bez blokady w 4 i 6 były takie same. Za to z blokadą były dwie wersje- wąska i szeroka.

Opublikowano

Po co wałek wymieniać. A opony lepiej zastosować 420/70R24. 16,9 to niezbyt pasuję na tą felgę.

 

@rafal13113 nie grzeje się olej w skrzyni po zastosowaniu obwodu wysokiego ciśnienia?

 

 

hmm możesz sprecyzować bardziej o co chodzi bo jakoś nie moge cię zrozumieć

Opublikowano

Podnośnik ma wyższe ciśnienie , podłączenie rozdzielacza przedniego napędu do podnośnika może wpłynąć na temperaturę oleju.

Opublikowano

Ja kupilem kompletny naped za 10 tysiecy po regeneracji. Kompletnie nic przy nim nie trzeba bylo robic. Nawet luzow nie ma. Musialem wstawic zebatki do tylnego mostu jak kolega pisal. Wynioslo to 2 tysiace ale mechanik sobie troche duzo przesadzil. Bo w pozadnym serwisie robilismy.

 

Ale warto bylo! Faktycznie teraz czuje sie ta moc ;)

Opublikowano

Podnośnik ma wyższe ciśnienie , podłączenie rozdzielacza przedniego napędu do podnośnika może wpłynąć na temperaturę oleju.

 

 

hmm nie ma zegara od temperatury w skrzyni więc trudno mówić jak to wygląda ale jakiś nieprzewidzianych oznak nie ma, w okolicy jeden gości też ma tak zrobione w kilku swoich ursusach i też nic nie mówił żeby było coś nie tak

Opublikowano

ale nie koniecznie trzeba brać stąd ciśnienie na roździelacz od napędu my u siebie mamy wzięte z głównej pompy z miejsca w którym wchodzi główne zasilanie do podnośnika i nie ma problemu że napęd się wyłącza z resztą z tego co mi wiadomo seria ursusów **34 miała tak brane zasilanie, a co do kosztów to jak dobrze poszukasz to można je sporo zmniejszyć u nas np, koszt napędu był w granicach 6 tysiency i oddana miękka oś z czego 5 koła to kompletny remont przedniego napędu z wymianą wszystkich wałków i koszów zwolnic a tysiąc to koszty transportu

ta seria ma zasilanie napędu z mikropompki, zresztą wszystkie pochodne tak mają, a tak ja ty masz zrobione to jeszcze nie widziałem.róznica w ciś jest bardzo duża ponieważ na mikro masz stałe w granicach 10-12 atm,

natomiast w podnośniku ok 170 atm, no i aby użyć napędu musisz mieć włączoną pompę, chyba że tylko w polu używasz.ale jeśli sprawuje się to dobrze to jest to ciekawe rozwiązanie

Opublikowano

no napędu raczej po drogach nie używam bo po co

a to że musi być włączona pompa bajka przecież nie używasz napędu jadąc po drogach na pusto, zazwyczaj się go używa razem z podnośnikiem, a że jest różnica w ciśnieniu ale w tym przypadku to raczej nic nie przeszkadza ważne aby docisneło zęby do siebie bo jest wstawione sprzęgło zębate i dobrze trzymało więc jak dla mnie jest ok,

Opublikowano

Mikro pompka napędza ci pompe od wspomagania (nie hydraulicznie tylko na frez bo jedna wchodzi w drugą) Służy do załanczania przedniego napędu i wzmacniacz momentu czyli żółw zając i załanczanie wałka WOM przy kierownicy

Opublikowano

Wczoraj kupiłem przedni naped w poniedzialek zaczynam zakładac. Pytam z proźbą ile trzeba nalać oleju do zwolnic i koła atakujacego oraz jakiego i co ile wymieniac czy jak bo w tym temacie jestem lekko kiepski.

Dziekuje :(

Opublikowano

Wczoraj kupiłem przedni naped w poniedzialek zaczynam zakładac. Pytam z proźbą ile trzeba nalać oleju do zwolnic i koła atakujacego oraz jakiego i co ile wymieniac czy jak bo w tym temacie jestem lekko kiepski.

Dziekuje :(

 

Z przodu nam weszło z zetorze 12145 10 l oleju i chyba wlaliśmy przekładniowy ale ten gęściejszy.. a ile dokładnie to masz na tej zwolnicy wlew to ustawiasz ją do góry (tam wlewasz olej) a 90' (czyli ćwiartka koła) w bok masz śrubkę i ją odkręcasz. wlewasz olej i gdy tą małą śróbką pokaże ci się olej tzn jest stan czyli max

Opublikowano

Mikro pompka napędza ci pompe od wspomagania (nie hydraulicznie tylko na frez bo jedna wchodzi w drugą) Służy do załanczania przedniego napędu i wzmacniacz momentu czyli żółw zając i załanczanie wałka WOM przy kierownicy

 

I dodatkowo jeszcze tłoczy olej na chłodnicę oleju jeżeli takowa jest oraz smarowanie tulei sprzęgłowej, smarowanie dyferencjału oraz zasilenie pompki tłoczkowej.

 

Odnośnie z tym zasileniem z pompy podnośnika może jest jakiś rozdzielacz strumienia bo dla ciśnienia ok 10 bar to tarcze ściska z siłą ok 1 tony ale jeżeli jest już 120 bar to wychodzi 12 ton nacisku a ta konstrukcja nie jest chyba przygotowana do takich ciśnień.

 

Ja kupilem kompletny naped za 10 tysiecy po regeneracji. Kompletnie nic przy nim nie trzeba bylo robic. Nawet luzow nie ma. Musialem wstawic zebatki do tylnego mostu jak kolega pisal. Wynioslo to 2 tysiace ale mechanik sobie troche duzo przesadzil. Bo w pozadnym serwisie robilismy.

 

Ale warto bylo! Faktycznie teraz czuje sie ta moc :(

 

2 tysiące to sporo za taką robotę, czemu sam tego nie zrobiłeś????

 

Każdy widzi tylko robociznę (nic nie włożył a 2 tysiące wziął), a koszty utrzymania warsztatu i siebie (podatek dochodowy, ZUS, energia, podatek od metrów warsztatu, amortyzacja narzędzi, itp) PAMIĘTAJCIE TEŻ I O TYCH KOSZTACH (chyba że gdzieś na czarno).

Opublikowano

Każdy widzi tylko robociznę (nic nie włożył a 2 tysiące wziął), a koszty utrzymania warsztatu i siebie (podatek dochodowy, ZUS, energia, podatek od metrów warsztatu, amortyzacja narzędzi, itp) PAMIĘTAJCIE TEŻ I O TYCH KOSZTACH (chyba że gdzieś na czarno).

 

 

Nie na czarno tylko w dobrym warsztacie! Napisałem tak, że drogo bo ten cwaniak przed robotą umówił się z nami na ok 1 tys zł a po robocie zarządał 2 tysiące!!! To nie było w porządku! Ale dostał kopa w d*** i te swoje oszukane pieniądze!

Opublikowano

Witam!!! Posiadam ursusa 1204 z 1976r. i mam problem z przednim napędem. Pod obciążeniem się ów napęd się rozłącza i słychać tylko jak zagwiżdże wzmacniacz momentu, i nie wiedząc czemu załącza się żółw.Również gdy napęd się rozłącza to cały przód drży (tzn. mocno szarpie ciągnikiem i przestaje ciągnąć) Mikropompka nowa... tarczki w wzmacniaczu nowe i dołożona jedna ze starych i niby wszystko jest ok.

Słyszałem żeby zamontować SPRZĘGŁO KŁOWE ale za bardzo nie wiem gdzie to miało by być zamontowane i zamiast czego, również słyszałem ze przyczyną tego że napęd przestaje ciągnąć może być problem z pompą od tylnego podnośnika... Czekam na opnie!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v