Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Koledzy mam problem z rozrusznikiem taki ze niema silly obrucic silnika.stadia bardzone duzy opur az go rozlancza wtedy puke go mlotkiem I paliwa normalnie.dwa late temu by robiony .po remove krencil ale wolniej. Majster muwil ze komutator jest do wymiany jak pad nie puzniej ale CZY jest sens go Robic za te 400 zl .tak mi powiedz al ze tyle bendzie kosztowac remont od podstaw

Opublikowano

Kolego pisze z telefonu wienc tak wychodzi.rozrusznik podczas odpalania stje demba a nieraz sie rozlancza calkowicie .jak go stukne mlotkiem to dziala wienc co to moze byc.a szczotki I tulejki nowe
Kolego pisze z telefonu wienc tak wychodzi.rozrusznik podczas odpalania stje demba a nieraz sie rozlancza calkowicie .jak go stukne mlotkiem to dziala wienc co to moze byc.a szczotki I tulejki nowe

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najpierw zainwestuj w słownik.

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie do MarkoPolo93 - czy udało Ci się zrobić ten rozrusznik? Jeśli tak to co było przyczyną?

 

Mam takie same objawy w swoim i juz mi sie pomysły skończyły.

Wymieniłem bendix, elektromagnes, tulejki, zlikwidowałem luz wzdłużny podkładkami bo był chyba z 4mm. Niestety nie pomogło. Gdy wyrzuca odbija się o wieniec i kręci bez zazębiania, gdy puszczam starter to na sam koniec jeszcze walnie w wieniec trybik bendixa.

Myślałem że to wina wieńca ale gdy przekładam rozrusznik od 30stki to kręci za każdym razem i odpala. Głupi już jestem. czyżby nowy bendix był wadliwy?

Opublikowano

Witam

 

Po zakupie ciągnika stary rozrusznik był wykończony wiekiem, postanowiłem kupić na alledrogo rozrusznik z reduktorem za ok 300 zł.

Wcześniej na starym rozruszniku kręcił za każdym razem ale miał ciężko.

Na nowym kręci jak szalony ale tylko na krótko po zwarciu na elektromagnesie zacisków 30 z 50.

Przy próbie odpalenia poprzez przycisk elektromagnes wyrzuca bo słychać konkretne uderzenie ale nie obraca silnikiem, ani wirnikiem rozrusznika. Uderzenie, wyrzucenie bendiksa i cisza.

Po 10-20 próbach raz zakręci, pomyślałem, że wina instalacji bo 3 kable tylko na tym wisiały, kupiłem kompletną wiązkę z nową stacyjką.

zacisk 30 stacyjki podłączony pod gruby + rozrusznika, i ze stacyjki według schematu na przycisk i zacisk 50.

Problem nie znikł, dalej po zwarciu śrubokrętem kręci za każdym razem a po przycisku raz na 10-15 razy.

Na zacisku 50 spadek napięcia po wciśnięciu przycisku do 8v i myślę że tu będzie problem?

Tylko gdzie ten spadek? Nowa stacyjka, próbowałem już odłączyć konektory od przycisku i połączyć je na krótko ale to nic nie dało. Jedynie bezpośrednia zwora z 30 na 50 przy rozruszniku.

Może być taka sytuacja, że uszkodzony jest elektromagnes i robi duże obciążenie i poprzez stacyjkę jest taki spadek napięcia że nie daje rady zakręcić rozrusznikiem?

 

Również próbowałem na zacisku 50 założyć przekaźnik, żeby zniwelować spadek napięcia ale to nic nie dało.

 

Mnie osobiście się pomysły skończyły, może przerabiał już ktoś podobny problem?

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

A plus z akumulatora masz dobrze przykrecony do elektrowlacznika? Zewrzyj na krótko zacisk wyzwalajacy (ten mały) z plusem na elektrowłączniku. Jeśli jest ta sama reakcja to masz uszkodzony elektrowłącznik. Jesli nie to przewody mogą być za cienkie i masz spadek napięcia. Sprawdzisz to przytrzymujac chwilę dłuższą przycisk odpalania i po czasie sprawdzasz który przewód się nagrzewa.

Edytowane przez ZYLA
Opublikowano

Tak jak pisałem:

 

+ jest dobrze przykręcony

Odłączając przewody od przycisku i zwierając je nic się nie zmienia.

Jedynie robiąc zworę przy samym rozruszniku od grubego plusa do cienkiego na rozruszniku.

 

Opublikowano

Gdyby ktoś miał podobny problem to ja już go rozwiązałem.

Kupiłem przekaźnik o mocy 70A z konkretnymi konektorami.

Dodatkowo konektory zarobiłem praską oraz przylutowałem do kabli dosyć grubych jeśli chodzi o zacisk 30 i 87.

zacisk 30 przekaźnika podłączyłem bezpośrednio do grubego plusa rozrusznika i teraz kręci za każdym razem bez problemu :)

Opublikowano

Witam, tak nietypowo w temacie podobnym, mam c330 i wczoraj pękła mi obudowa od automatu rozrusznika, tak że ta dolna śruba (co jest akumulator podłączony itd) wyleciała, skleiłem to że trzymało się jakoś na chwilę, światła i elektryka w traktorze jest, ale jak odpalam to jest dźwięk strzelenia bendixa ale rozrusznik nie kręci, tak samo jest na starym automacie(elektromagnesie) że bendix wystrzeli a nie kręci rozrusznik, gdy próbuję śrubokrętem odpalić (na krótko) to tylko iskrzy, ale nie odpala tak jak kiedyś odpalał, przed dobrym podłączeniem przełącznika świec żarowych. 

Nwm czy to ważne ale nie dawno podłączałem ten przełącznik od odpalania i odpalał normalnie, przed przed wczoraj gdy próbowałem odpalać tak dziwnie jakby klekotało w rozruszniku ale odpalił, wtedy chciałem właśnie odkręcić nakrętkę od elektromagnesu i pękła ta obudowa.

Pozdrawiam i liczę na pomoc jakąś.

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich,mam problem z rozrusznikiem po wymianie automatu (elektromagnesu ) w URSUS C330 mianowicie w starym sie wypaliły styki i nie za każdym razem załączył rozrusznik tylko robił czasem PYK PYK wiadomo o co chodzi kupiłem nowy założyłem i teraz po uruchomieniu słychac tyrkotanie jak by do końca nie załączał bendiksa gdzie na starym udało sie załączyc bez bez tyrkotania, na krótko po przyłozeniu kawałka metalu do styków odpala o strzał . Czy mogłbym cos źle podłączyć?albo źle załozyc ten elektromagnes na dzwignie od bendiksa ? (w załączniku zdjecie )

post-218363-0-52529900-1502914287_thumb.jpg

Opublikowano

Witam.

Zmierz dokładnie długość starego i nowego sworznia znajdującego się w elektromagnesie od otworu trzpienia do końca czopu tego sworznia.

Miałem kiedyś taki problem w C360 że nowy sworzeń był krótszy od starego co powodowało, że nie załączał przekaźnika rozrusznika.

Opublikowano
Mam problem mianowicie ułamał mi się elektromagnes na rozruszniku i dopasowałem jakiś identyczny zetorowski. Na krótko pali prąd dociera z przycisku, masa jest i na przycisku robi zware gdy się naciśnie, lecą iskry, co może być przyczyną, bezpiecznik jest ok.
Opublikowano

Napewnona forum musi być jakiś dobry elektryk a nie widzi mi się kupować nowego rozrusznika. Te elektromagnesy do tego rozrusznika są prawie nie do dostania czym różnią się w budowie. Kurde przez chwilę nieuwagi sobie człowiek problemu narobił...

Opublikowano
3 godziny temu, Mich9 napisał:

Albo wiecie gdzie dostanę komax we 2.02 do nysa, tarapan, żuk? Jaka jest różnica od tego 1.04

Tu masz oznaczenia zamienników

http://sklep.roda24.pl/elektromagnes-we-2-02-zuk-st-nysa-tarpan.html

A tu możliwe że jeszcze mają pisz czy dzwoń i się dowiedz czy taki akurat i czy jest

http://www.polmozbyt-jelcz.pl/sklep/elektromagnes-rozr-zuk-r5c-we8b-912-001-0-w,23-1------912~9001~90~2W.aspx

Opublikowano

Dolnośląskie, problem jest taki, że po podłączeniu rozrusznika z nowym elektromagnesem(podłączony identycznie jak stary) ciągnik nie pali i na przycisku robi zwarcie, na krótko odpali ale za to się nie cofa w środku, wszystko sprawdziłem w instalacji nigdzie na ma prawa robic zwarcia, wychodzi na to, że coś jest nie tak z rozrusznikiem, teraz pytanie bo ciapek ma masę na plusie a na minusię zasilanie, czy ten sprzedany elektromagnes przez to nie wariuje, w poniedziałek zabiorę ten rozrusznik do elektryka niech go sprawdzi na sucho(próbowałem za pomoca kabli rozruchowych to kompletnie nic nie kręci nawet nie cyka, za to jakiś stary już tak, rozrusznik jest dosyć nowy nie wiem czy jakoś się nie spalił). Znowu jakbym chciał zmienić aby dać masę na minusie to czy nie muszę czegoś w regulatorze napięcia zmieniać i kabelki na prądnicy czy będą pasować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v