Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów;) Chciałem Was zapytać, bo na pewno się orientujecie jaka jest ilość igiełek wałka sprzęgła w C-330? Niestety przy ściąganiu wałka rozsypały mi się one i wyłowiłem 19 ale nie wiem jaka jest ich całkowita liczba. Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Igła łożyska S3x19,8 II-3 (0054/37-010/1) - razem 44 szt dla dwóch wałków, jeśli są po równo rozłożone to na każdy wałek przypada 22 szt igiełek.

 

Pozostaje magnes, lusterko i szukać do skutku.

Edytowane przez MasterRoj
Opublikowano

Igiełki znalezione, ciągnik poskładany;) Dla potomnych igiełek w moim przypadku było 20 i ani jedna więcej by się nie zmieściła;) A tak swoją drogą spotkaliście się żeby w zwykłym C-330 te nakrętki dolnego wałka się odkręcały? Chodzi mi o tą dużą nakrętkę na klucz 56. w C-330M to popularny problem, przynajmniej w moich okolicach ale w C-330 nigdy się nie spotkałem.

Opublikowano (edytowane)

W c-330 mamy na wałku pośrednim od strony sprzęgła w kolejności: nakrętke, podkładke odginaną, łożysko i zębatke o stałym zazębieniu z wałkiem sprzęgłowym

W C-330M mamy w kolejności: nakrętke, podkładke odginaną, zebatke stałego zazębienia i dopiero łożysko, ponadto zębatka unieruchomiona jest na wałku dodatkowo wpustem pryzmatycznym (klinem).

 

Występujące drgania i mikro ruchy między zębatką i wałkiem pośrednim powoduja że wewnetrzne wycięcie w sąsiadyjącej podkładce z czasem ulega ścięciu i nastepuje luzowanie nakrędki na wałku.W C-330 to zjawisko nie występuje ponieważ zębatka nie sąsiaduje bezpośrednio z podkładką.

Najlepiej było by przewiercić nakrętke z wałkiem i wstawić pręt zrobiony z gwoździa i zaklepać.

Niektórzy połączenie wałka i nakrętki spawają ale jest potem problem jak trzeba ponownie rozbierać w celu wymiany np łożyska lub zębatki.

Edytowane przez MasterRoj
Opublikowano

Witam. Pisze w imieniu wujka, a mianowicie ma taki problem że kombinował coś z regulacją sprzegła i teraz ma tak że do przodu jedzie ok ale do tyłu szarpie. Bez obciążenia szarpie, a z obciążeniem jeszcze gorzej. Jest to ciągnik sprowadzony ze słowacji (chyba), na tabliczce ma napisane c335, niestety nie pamiętam który to rok ale coś pomiędzy 82 a 87r.

Opublikowano

Witam. Pisze w imieniu wujka, a mianowicie ma taki problem że kombinował coś z regulacją sprzegła i teraz ma tak że do przodu jedzie ok ale do tyłu szarpie. Bez obciążenia szarpie, a z obciążeniem jeszcze gorzej. Jest to ciągnik sprowadzony ze słowacji (chyba), na tabliczce ma napisane c335, niestety nie pamiętam który to rok ale coś pomiędzy 82 a 87r.

Co regulował w sprzęgle? Czy szarpie tylko podczas jazdy, czy bardziej szarpie przy ruszaniu?

Opublikowano (edytowane)

Szarpie podczas jazdy, a co regulował to dokładnie nie wiem, ale chyba mu sie ślizgało i chciał to poprawić

 

Niech sprawdzi, czy nie poluzowały mu się śruby mocujące sprzęgło do koła zamachowego (kilka śrub M8 na czołowej krawędzi koła zamachowego). Czy dobrze ustawił dźwigienki rozłączające sprzęgło? Czy nie pomylił dźwigienek I stopnia z dźwigienkami II stopnia? Jeśli szarpie tylko podczas jazdy do tyłu, może się rozkręcić jednostronnie koło talerzowe mechanizmu różnicowego w tylnim moście.

Edytowane przez wujekk110
Opublikowano

A wie ktoś czym się różni tarcza sprzęgłowa I stopnia c330 a c 330M? Przez nieuwagę założyłem do M tarcze ze zwykłej trzydziestki, wszystko jest ok i teraz nie wiem czy to zmieniać.

Opublikowano

Tam są dwa simeringi  jeden duży właśnie w tej obudowie co ślizga się po niej łożysko wyciskowe i właśnie między wałkami mały nabity jest w wałek od WOM widać go jak zdejmie się górną pokrywę skrzyni biegów. Co do demontażu jak zdejmie się obudowę od strony sprzęgła to ja u siebie po zdjęciu tej górnej pokrywy od skrzyni zapierałem prętem w łożysko i tak wybijałem ten wałek, wymieniałem tamte dwa łożyska bo miały spory luz i przy okazji ten simering

Opublikowano

Aha w taki sposób, też tak właśnie myślałem że może przez pokrywe, albo ściągaczem ale trochę ciężko ścisnąć ten wałek jakąś obejmą. 

Miałem rozkopane i tego małego nie wymieniłem, na razie nie puszczał, a trochę traktor potrzebuję to nie było czasu się bawić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

q

Edytowane przez romuald90
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

q

Edytowane przez romuald90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v