Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładałem nową pokrywę sprzęgła, tą w którą się wkręca się te wkręty. Wszystkie gwinty były w farbie i ciężko się wykręcały. Prewencyjnie wszystkie gwintownikiem przejechałem, wydaje mi się że na ciągniku też się uda. Łatwo jest wtedy wyczuć opór.

Opublikowano
1 godzinę temu, bonanza13 napisał:

do kitu.2 z 3 obracają się luźno

W tej tarczy powinny się blokować śruby żeby się nie obracały.

Ja jak kupiłem nową to odmienialem bo się śruby obracały.po wymianie na inną śruby blokowały się

IMG_20210720_185706.jpg

Opublikowano

Panowie co może być przyczyną piszczenia z okolic sprzęgła, gdy wcisną pierwszy stopień pisk ustaje, łożysko oporowe? Dodam że wszystko nasmarowane 

Opublikowano

No niby jak łożysko skoro pisze że pisk ustaje jak wciśnie sprzęgło, a wciskając sprzęgło dopiero wtedy łapki opierają się o łożysko i zaczyna się ono kręcić. A piszczy bez wciśniętego kiedy łożysko się jeszcze nie kręci...

Opublikowano

w mojej kiedyś jakoś się ułamała spręzyna od łapy i ocierając piszczała.

Opublikowano
1 minutę temu, Roki212 napisał:

No niby jak łożysko skoro pisze że pisk ustaje jak wciśnie sprzęgło, a wciskając sprzęgło dopiero wtedy łapki opierają się o łożysko i zaczyna się ono kręcić. A piszczy bez wciśniętego kiedy łożysko się jeszcze nie kręci...

U mnie był czas że też piszczało w tym momęcie jak lekko przycisnołeś pedał sprzęgła a wmiarę mocniejszego nacisku przestawało piszczeć.

Teraz wogulę nie slychać

Opublikowano

No jak się naciśnie i popiskuje to już inna sprawa wiadomo że coś z łożyskiem zaczyna się dziać może ono się ciężko obracać i jak wciskać piszczą łapki zanim łożysko się zacznie kręcić, a tak może być właśnie pęknięta sprężyna że piszczy bez nacisku bo łapka lata i popiskuje ocierając o łożysko czy o coś onnego :)  

Opublikowano

Witam, podczas wyduszania sprzęgła lekko piszczy. Po zagrzaniu się lekko słychać pisk bez wyduszania, podczas wyduszania zaczyna piszczeć głośno. Miał ktoś podobną sytuację?

Opublikowano

Miałem podobną sytuację , pomogła wymiana wszystkich elementów sprzęgła . Rozkalibrowane były otwory w pokrywie - na śruby i kołki , tarcze dociskowe też miały podtarte mocowania , dlatego dostawały lekkiego bicia. Dźwigienki w czasie wysprzęglania "pracowały " względem łożyska wyciskowego - stad ten pisk. Widać to po bardzo szybko zużywających się  dźwigienkach.  Kołki 2-go stopnia bardzo szybko wycierają dołki w pokrywie dociskowej. Oczywiście przyczyna może być inna , dlatego tylko rozbiórka pomoże to zweryfikować .

Opublikowano
żeby wyciągnąć wałek sprzęgłowy przeszkadza wałek i tryb od WOMu, trzeba go do tyłu popchnąć ? Książkę zamówiłem, jutro będzie 😉
żeby wyciągnąć wałek sprzęgłowy przeszkadza wałek i tryb od WOMu, trzeba go do tyłu popchnąć ? Książkę zamówiłem, jutro będzie 😉
Opublikowano (edytowane)

Pacjent c330M

Przy próbie zmiany biegów w 80-90% przypadków mocno zgrzyta i uniemożliwia wbicie biegu. Ale jak pobujam przód tył cały ciągnik siłą mięśni to później bieg wchodzi gładko. wtf?

Jest jeszcze coś takiego, że w około 10% przypadków po wciśnieniu sprzęgła nie odłącza od razu. czyli wciskam i jeszcze chwilę ciągnie.

Zdjąłem pokrywę skrzyni i kręcąc rozrusznikiem obserwowałem, które tryby przestają się kręcić wraz z wciskaniem sprzegła.

Tryb nr 1 i 2 kręcą się przy braku wysprzęglenia.

Tryb nr 2 kręci się i delikatnie 1 (na tyle że daje się zatrzymać palcem) przy wysprzęgleniu pierwszego stopnia.

Przy wysprzęgleniu drugiego stopnia tryb nr 2 dalej się kręci, tryb nr 1 tak jak wyżej.

A jak powinno być?

 

Sprzęgło na tyle ile to możliwe wyregulowane, czyli:

drugi stopień 14 mm

pierwszy stopień 8 mm- bliżej sie nie da bo wyślizgałem nakrętki na jednej z łopatek.

Kilka lat temu było przetaczane koło zamachowe bo nierówno wytarło się i wtedy ostatni raz było ruszane sprzęgło

 

 

 

 

 

skrzynia.jpg

Edytowane przez bonanza13
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi.

Zeskrzynią raczej wszystko ok. wymieniłem tarcze, uszczelniacze,sprężynki łopatek,łożysko oporowe.komora i tarcze zalane olejem.ustawiłem żeby drugi stopień brał wyżej. tarcza od drugiego stopnia nie była wytarta,tarcza pierwszego stopnia była już istotnie zużyta ale gdyby nie zaolejenie to by po chodziło jeszcze sporo godzin. Podsumowując, przez to przetoczenie koła chyba trzeba ustawiać łopatki bliżej łożyska oporowego. 

Po wymianie i zmianie ustawień wydaje się że jest ok. Wyjdzie w praniu.

Edytowane przez bonanza13
Opublikowano

Kupić dobre uszczelniacze z Corteco albo chociaż te czerwone silikonowe, bo te najtańsze będą jeszcze twardsze od tych co ci ciekną zapewne. Jak już robisz sprzęgło to wymieniaj inne rzeczy profilaktycznie  a nie same tarcze, bo zaraz siądzie łożysko oporowe i znowu trzeba będzie rozpoławaić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v